CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Penemuan Selipar Hotel Beralaskan Kalimah Syahadah Gemparkan Orang Ramai

21-9-2017 11:03 AM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 3696| Komen: 13

Description: Orang ramai dikejutkan dengan penemuan selipar hotel di Perak yang berlapiskan keratan kertas bertulisan arab termasuk dua kalimah syahadah.
Orang ramai dikejutkan dengan penemuan selipar hotel di Perak yang berlapiskan keratan kertas bertulisan arab termasuk dua kalimah syahadah.

Gambar-gambar tersebut menjadi tular selepas dimuat naik di laman Facebook Kelab Info Malaya, memaparkan keadaan selipar berkenaan yang telah dikoyak untuk diperiksa isi dalamnya.

Foto: FB Kelab Info Malaya
Laporan dari portal Siakap Keli menyatakan, Pihak Majlis Agama Islam Perak (MAIP) sudah mengambil selipar-selipar berkenaan untuk siasatan lanjut.

Pihak hotel dalam kenyataannya berkata, "Jabatan agama Islam pagi tadi, memang dia datang untuk periksa dan memang ada (kalimah arab).

"Tetapi dari pihak hotel, kita memang tak tahu kalimah-kalimah ini ada (di dalam selipar)." katanya. Perkara itu juga kerana mereka hanya mengambil dari pembekal selipar."

Foto: FB Kelab Info Malaya
Pihak hotel juga telah memberi kerjasama penuh kepada MAIP dan pihak Kementerian Dalam Negeri (KDN) dengan memberikan maklumat terperinci mengenainya.

"Walaupun kita tidak terlibat secara langsung, tapi nama hotel kita dah terlibat. Jadi, pihak hotel dengan merendah diri memohon maaf atas masalah yang dihadapi biarpun selipar tersebut tidak dihasilkan oleh pihak hotel."

Pihak hotel dan pihak pembekal selipar baru sahaja berurusan selama tiga bulan. -CARI
20

Bagus
18

Marah
27

Terkejut
25

Sedih
31

Lawak
33

Bosan

Friends Rank (154 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote chinta89 21-9-2017 11:10 AM
dedahkan sape pembekal. x pyh sorok2.

kalau bab mcm ni, setakat kecam je lah? xde nk korek lbh lanjut sape punya angkara? tersilap ke, sengaja ke, kena siasat dan dedahkan. xde guna sorok.
Quote Megikari 21-9-2017 12:04 PM
Nampak gaya macam tapak tu dibuat dari kertas recycle buku teks or buku latihan budak. Maybe pembekal tu guna kertas recycle la kot
Quote dizzzek 21-9-2017 12:07 PM
gigih smpai koyakkan selipar nk cari

lain kali aq pun nk buat gitu
Quote momomikomiki 21-9-2017 12:08 PM
tiada langsung ker perasaan bersalah di pihak pembekal/pembuat selipar ni..

Quote hyie 21-9-2017 12:18 PM
Megikari replied at 21-9-2017 12:04 PM
Nampak gaya macam tapak tu dibuat dari kertas recycle buku teks or buku latihan budak. Maybe pembeka ...

setuju
Quote tumpanglalu74 21-9-2017 12:21 PM
Trend baru akan muncol tika lobai & lobainita cek-in hotel..  Koyak selipar dulu baru pakai..
Quote nabila11 21-9-2017 12:52 PM
Mcm guna carta2 budak sekolah punye jerr. Kertas Recycle kut
Quote devilito2 21-9-2017 02:18 PM
dedahkan la pembekal tu siapa..
Quote lasagnaklcc 21-9-2017 02:21 PM
Mujur org tu lenjan selipar hotel sampai koyak, kalau tak sampai ke sudah tak tau.
Quote Simunggu 21-9-2017 02:25 PM
dizzzek replied at 21-9-2017 12:07 PM
gigih smpai koyakkan selipar nk cari

lain kali aq pun nk buat gitu

ya engkau bagi koyak tilam engkau..mana tau ada sana juga...
Quote cheergirlz 21-9-2017 02:29 PM
sape laa punyer angkara nie...senyap2 buat kerja...
Quote Nokiaman 21-9-2017 02:37 PM
sudah sudahlaa pundek oii..
Ni pon nak riak..
bukan suka suka nak buat camtu...
kalo ye pon si pemakainyalaa kena tempias.....
Quote -electrifying- 21-9-2017 02:42 PM
mcm mana boleh tergerak hati nk tgk dlm selipar tu?
adekah termimpi?

Lihat semua komen(13)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 08:05 PM GMT+8 , Processed in 0.152686 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top