CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Tak Payah Lagi Kupas Bawang, Halia..Pek Makanan Viral Ini Buat Ramai Teruja Ke Dapur!

17-8-2017 03:33 PM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 13014| Komen: 64|Original author: Oleh: Adib Za

Description: Memang tak dapat dinafikan memasak menjadi satu cabaran dan juga kekangan yang agak ketara buat mereka yang bergelar wanita.Bukan seperti dahulu, kini semua wanita turut bekerja sama seperti pasangan ...
Memang tak dapat dinafikan memasak menjadi satu cabaran dan juga kekangan yang agak ketara buat mereka yang bergelar wanita. 

Bukan seperti dahulu, kini semua wanita turut bekerja sama seperti pasangan mereka. Oleh itu, untuk mendapat masa ekstra bagi menyediakan makanan itu agak terhad.



Namun, takkanlah setiap hati nak makan di luar kan? Bosan juga, lagipun taklah sesedap mana. 

Jangan risau, rupanya kini pasar raya turut menjual kesemua bahan masakan dalam satu pek! Bayangkan dalam satu pek bahan mentah merangkumi daging ayam, sayuran, mi dan sebagainya.


Memang mudah! Jika anda ingin menyediakan kari ayam misalnya, belilah set atau pek ayam yang turut mengandungi bahan lain seperti bawang, halia dan sebagainya.

Memang sangat menarik! Dan idea genius ini memudahkan sangat! Di laman sosial sudah viral bila pasar raya Aeon mula mengaplikasikan pek-pek tersebut. 

Sesuailah bagi anda yang ingin menyediakan masakan secara ekspress! Tak perlu susah nak mengupas bawang, memotong lobak dan menyiang ayam. Semuanya sudah tersedia.


Pilih sahaja pek yang bersesuaian dengan menu pilihan anda. Malah, cara ini juga dapat mengelakkan pembaziran! Jom cuba! - CARI 


Tak Payah Lagi Kupas Bawang, Halia..Pek Makanan Viral Ini Buat Ramai Teruja Ke Dapur!

Tak Payah Lagi Kupas Bawang, Halia..Pek Makanan Viral Ini Buat Ramai Teruja Ke Dapur!

Tak Payah Lagi Kupas Bawang, Halia..Pek Makanan Viral Ini Buat Ramai Teruja Ke Dapur!


26

Bagus
21

Marah
26

Terkejut
22

Sedih
30

Lawak
23

Bosan

Friends Rank (148 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ~boolean 17-8-2017 03:43 PM
kalau pek seekor ikan dah 15 ringgit, baiklah aku beli di restoran saja
Quote cmf_Kimmy 17-8-2017 03:44 PM
Senangnya keje.....jimat masa
Quote rainbow259 17-8-2017 03:45 PM
wahhh zaman skrg sume dh mudah...
Quote spenderterselit 17-8-2017 03:49 PM
~boolean replied at 17-8-2017 03:43 PM
kalau pek seekor ikan dah 15 ringgit, baiklah aku beli di restoran saja

Rsnye dh ok jimat.sbb klo masak sndri tu boleh mkn berpinggan2 ngn lauk tu.klo kt resto nk tmbh nsi or air kne byr lg last2 melebih dari rm15.
So pek2 mcm ni bgus la jugak lgpn dh siap kupas semua n bhn nk masak tu skali ade dlm tu mcm serai lngkuas semua n ayam jgk.klo mkn kt kedai mgkin smngkuk tomyam contoh rm5-6 tp kdg2 isi ayam pn brp ketul je potong kecik.yg pek2 dijual ni tgok portion aym boleh buat utk seperiuk mkn 2-3org.
Quote ~boolean 17-8-2017 03:58 PM
spenderterselit replied at 17-8-2017 03:49 PM
Rsnye dh ok jimat.sbb klo masak sndri tu boleh mkn berpinggan2 ngn lauk tu.klo kt resto nk tmbh ns ...

bagus untuk yang berkeluarga...parents yang balik lambat tak lah terkocoh-kocoh nak masuk dapur...

tapi untuk aku yang single..tinggal seorang...15 ringgit boleh tampung makan dari pagi sampai malam...terasalah membazir beli pek sebegini..apa lagi aku ni memang malas masak

ps. astaga! nama kau tuuu..!
Quote talapia 17-8-2017 03:59 PM
idea tu bagus.. tapi aku mcm xyakin dgn kuantitinya... cukup ke  bahan2 yg disertakan sekali dgn ayam/ikan tu?

utk org yg sekali sekala nak masak.. okla.. cepat.. tapi klau yg masak hari2.. xyahla.. rugi. bahan2 nya sejemput..
Quote manjalara_01 17-8-2017 04:03 PM
Kalau jarang2 masak elok la beli mcm ni..
Quote helicornia 17-8-2017 04:07 PM
sesuai la utk aku yg dok sorang n sekali sekala je masak sbb bahan2 tk berlebih.kadang nk masak tp berpikir jugak tk kn nk beli sayur sepelepah bawang sebiji..beli byk membazir lak sbb ntah bila plak lagi nk masak
Quote PyoNaRi 17-8-2017 04:09 PM
Wah siap kupas. Tinggal potong2 then tumis
Quote krustykrab 17-8-2017 04:11 PM
alahai kupas bawang sebijik dua pun malas....
Quote spenderterselit 17-8-2017 04:11 PM
~boolean replied at 17-8-2017 03:58 PM
bagus untuk yang berkeluarga...parents yang balik lambat tak lah terkocoh-kocoh nak masuk dapur... ...

Tapi klo duk sorg contoh ngn rm15 tu boleh beli bwg berbijik2,cili sepeket,lngkuas seketul, cume mgkin ikan n aym je mhl sket.klo beli pek ni sume dh siap cume bwg n cili gitu je la secoet.klo jrg msk ok kot.klo salu msk baik beli asing2 cili boleh dpt sepeket.tp hrga rm15 tu rasanya da murah kot klo msk pg boleh bwk bekal gi opis.sekor ikn tu boleh potong2 so blik keje stil ada lebih lagi lauk tu nk dimakan.skrg nk brkfast pn bsuk2 nk kna ada atas rm6-7 klo skali air.blom cmpur lunch or mkn mlm kena spend duit lg
*p/s: nape ngn name kite..malu ke
Quote CiliPadiSedap 17-8-2017 04:11 PM
pemalas nya kopek bawang tu senang lah dik..  lain2 kaka tak pandai
Quote intan_smsb 17-8-2017 04:14 PM
nampak sangat rakyat makin pemalas nanti
Quote wafeloren 17-8-2017 04:44 PM
kalau sekali sekala masak xpe la  beli.okey jugak atau pun lauk2 yang complecated bahan2nye.
Quote pearl.silver 17-8-2017 04:46 PM
Nah...utk org bz gila sesekali nk masak utk suami sebab nk minta handbag baru mungkin sesuai lah pack2 mcm ni..
Klu i walaupun single tetap suka beli barang asing2..
Quote sabar_sabariah 17-8-2017 04:55 PM
sesuai utk orang yg amatur, yg tak pandai nak agak  kuantiti bahan mentah utk masak
bagi sesetengah pihak,
packing sebegini jadi keperluan untuk mereka
so thumbs up dgn idea ini
Quote CikPuanTaurus 17-8-2017 05:24 PM
Hrga pom blh tahan jgk tue,,
Quote shernazz 17-8-2017 05:35 PM
makanan zaman study aku neh
lama dah ada kat giant kelana jaya tu,
tapi skang xtau la apa cita
lama dh x pi sana...
rindunya zaman study doluuuu
Quote prettyuglybabe 17-8-2017 05:40 PM
mahal la pek tu.. apa beza beli bahan mentah untuk seminggu je terus..
lagi pun, entah segar entah tidak bahan dalam pek tu..
daun limau pun dah macam coklat, bawang dah tumbuh daun..

Lihat semua komen(64)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

27-2-2024 07:22 PM GMT+8 , Processed in 0.059381 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top