CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tandatangan Petisyen Bebas Anwar, Tun Mahathir Mahu ‘Cuci Dosa’- TPM

22-5-2017 09:19 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 2689| Komen: 11

Description: Tindakan Tun Dr Mahathir Mohamad menandatangani petisyen untuk membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat sebagai langkah “mencuci dosa” yang dilakukannya.
“Kini apabila beliau berada di luar kekuasaan dan pembasuhan dosa ini mahu dilakukan, maka beliau mengambil langkah untuk tandatangan petisyen berkenaan.” 


Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata demikian selepas majlis penutup Kembara Media Kementerian Dalam Negeri (KDN) di Kuala Lumpur semalam.

Memetik laporan Bernama, tegas beliau, oleh kerana ramai beranggapan bekas perdana menteri itu “menganiaya” timbalannya iaitu Anwar ketika beliau berkuasa, maka tindakan Tun Dr Mahathir itu dilihat sebagai langkah “mencuci dosa” yang dilakukannya.

Sabtu lalu, Dr Mahathir, yang menjadi perdana menteri selama 22 tahun, menandatangani petisyen itu ketika hadir pada Kongres Nasional PKR ke-12 bersama isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali.

Ahmad Zahid berkata petisyen tersebut tidak sepatutnya dilakukan kerana ia bukan merupakan saluran yang tepat.

Anwar kini menjalani hukuman penjara 5 tahun atas kesalahan liwat.- CARI


2

Bagus
4

Marah
4

Terkejut
13

Sedih
7

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (39 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tumpanglalu74 22-5-2017 09:23 AM
BTW takziah Nuyul beraye sans somi taon ni.  Sedih pulak aku..
Quote marla69 22-5-2017 09:37 AM
Uikss..too much lah pak zahid
Quote matchstick 22-5-2017 09:39 AM
Sepul x mau join cuci dosa sekali ke...
Quote nolya 22-5-2017 10:27 AM
CARI-LTS replied at 22-5-2017 09:19 AM
“Kini apabila beliau berada di luar kekuasaan dan pembasuhan dosa ini mahu dilakukan, maka beliau m ...

Pantun Melayu pun dah kata 'Anak punai anak merbah, terbang turun membuat sarang, anak sungai lagi kan berubah, inikan pula hati orang'.  Kekadang tu dlm garang ada sayang, dlm benci ada rindu.
Quote -electrifying- 22-5-2017 11:47 AM
padahal dia ni la kaki jilat semua org, smpai la dia jdi TPM...
klau x kerana anwar naikkan ko dlu, xmerasa ko skrg ni
Quote nisako 22-5-2017 01:31 PM
macam macam laaaaaaaaaaaaaaa
Quote marumaru 22-5-2017 01:43 PM
bersusah payah tun m masukkan anwar dalam penjara suatu ketika dahulu...sekarang tun m sanggup jilat balik ludah sebab kepentingan politik? pengikut pun sokong membabi buta ...korang takleh nampak mainan politik kotor ni...omg
Quote renko 22-5-2017 03:44 PM
marumaru replied at 22-5-2017 01:43 PM
bersusah payah tun m masukkan anwar dalam penjara suatu ketika dahulu...sekarang tun m sanggup jilat ...

now sape yg penjarakan dia balik aritu
Quote catalina 22-5-2017 04:11 PM
“There are no eternal friends or eternal enemies, only eternal interests”

– Winston Churchil
Quote marumaru 22-5-2017 07:12 PM
renko replied at 22-5-2017 03:44 PM
now sape yg penjarakan dia balik aritu

awak rasa sapa mastermind nya?

ini baru betul niat menghalalkan cara...
hebat kan kuasa politik...
Quote sabbath_shalom 22-5-2017 11:31 PM
Samseng nak cuci tangan la tu.

Buat Parti Bunge.

Lihat semua komen(11)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

21-4-2024 05:25 AM GMT+8 , Processed in 0.065597 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top