CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Ladies Cepat Keluarkan Barangan Tidak Perlu, Ngerinya Kesan Beg Tangan Berat

12-4-2017 05:33 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 6923| Komen: 38|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Golongan wanita memang tidak dapat dipisahkan dengan beg tangan. Kalau boleh segala benda dari kunci, dompet, bekas alat solek, tisu, telefon bimbit dan sebagainya mahu disumbat di dalamnya.
Golongan wanita memang tidak dapat dipisahkan dengan beg tangan. Kalau boleh segala benda dari kunci, dompet, bekas alat solek, tisu, telefon bimbit dan sebagainya mahu disumbat di dalamnya.

Kadang-kadang akibat lambakan barangan di dalamnya, beg tangan tadi terus menjadi berat hingga sukar untuk dibawa.

Tahukah anda wahai kaum Hawa, perbuatan ini sebenarnya sangat bahaya kerana ia memberikan kesan jangka panjang pada tubuh badan anda.

Foto: Shutterstock

Dipetik dari thelist.com, ini antara kesan bahaya dari membawa beg tangan yang berat.

1. Timbulnya rasa sakit kepala yang kerap
Beg tangan yang berat akan memberi kesan terhadap  tulang belakang. Bahagian ini akan terbeban sehingga menyebabkan ketegangan otot yang sekaligus akan menjadikan kepala menjadi sakit.

2. Ketegangan pada leher
Semasa membawa beg tangan yang berat, otot bahu akan 'bekerja lebih kuat'. Otot akan menegang dan memberi kesan kesakitan terhadap leher.

3. Postur badan berubah

Kesan ini paling ditakuti oleh wanita kerana membawa beg tangan yang berat akan menjadikan anda bongkok.Kesannya tidak dapat dilihat sewaktu muda, tunggu sahaja jika sudah berusia nanti.

Foto: www.care2.com

Ngeri rasanya bila mengetahui kesan buruk darinya kan? Nampak macam perkara biasa namun sebenarnya beg tangan berat adalah musuh wanita.

Mulai sekarang, keluarkan barangan yang tidak penting dari beg tangan anda, okay? -CARI
37

Bagus
26

Marah
32

Terkejut
34

Sedih
28

Lawak
27

Bosan

Friends Rank (184 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote aleesyasofia 12-4-2017 06:33 PM
kdg2 bwk purse jer sbb mlas nak bwk2 beg nie..
Quote siskepoh 12-4-2017 06:36 PM
patotla slalu sakit kepala!!
Quote pearl.silver 12-4-2017 06:48 PM
Iols tgk org pakai handbag kecik2 mcm style..iols pun beli satu..
Tapi terus rasa xsyok sebab xmuat nk buh semua harta...
Quote DeeHanania 12-4-2017 07:53 PM
Slalu tegang leher!
Quote mommymonster82 12-4-2017 08:17 PM
Kalau xde anak senang je..ini  kenkadang toys dorg melambak..
Quote mirandanicky1 12-4-2017 08:24 PM
Betul ni semua yg ditulis tu...tp apa yg nk dibuang dr bag ni..bila keluarkan rasa semua penting nk kena bawa  
Quote mirandanicky1 12-4-2017 08:27 PM
Betul ni semua yg ditulis tu...tp apa yg nk dibuang dr bag ni..bila keluarkan rasa semua penting nk kena bawa  
Quote kuzaime 12-4-2017 08:54 PM
Masa anak2 masih kecik dulu, beg aku ala2 poket doraemon pun ada dah.. suku beg brg sndiri selebihnya brg anak2.. Naseb pi mana2 laki aku x segan2 sandang beg tu
Skrg barulah merasa pakai beg yg saiz kecik sikit..
Quote prettyuglybabe 12-4-2017 10:12 PM
apa lagi nak keluar pun kan tak tau la..
Quote Leo_Gurlz 12-4-2017 10:20 PM
Tuh ak suka handbag kecik2 tak delah nk letak byk barang. kalo bwh handbag berat make sure bwk dua2 belah kiri & kanan. Baru balance  
Quote Mary_jane 12-4-2017 11:11 PM
Beg hobo i memang berat. Purse nya, sikat, bedak bagai, charger, fon. Kenapa lah pompuan suka berangkut kesana kemari?
Quote nisako 13-4-2017 08:53 AM
hahaaa. mmg betul pun . semua benda ade dlm beg
Quote chinta89 13-4-2017 09:25 AM
x paham org yg jenis segala mala nk sumbat dlm beg lepas tu perli2 org bujang "nt kau dh kawin ade anak ko tahu la mcmne" eh bangang nya nk perli2. ak tgk org lain yg ade anak kecik, pandai je bwak beg kecik/sederhana. xde la segala pkra nk humban mcm peralatan satu rumah ko nk bawak ke hulu ke hilir.

pdhal nk menunjuk beg branded besar gedabak tu kat org.. sb tu gegeh perli org pakai beg kecik2 nak2 lagi perli manjang org bujang. sakit hati benau gamaknya ngn org bujang ni.
Quote yussya 13-4-2017 09:56 AM
dulu handbag ku berat..senang sakit kepala and sakit bahu..mmg ku suspect sbb handbag berat tu la..pastu kurangkan beban, bila berat bwk backpack..now i am happy
Quote Esmiria 13-4-2017 10:10 AM
Aku PKI sling bag....ader kunci plus fon plus duit
Quote rospinki 13-4-2017 10:45 AM
aku pun pelik dlm tu ada henfon dan wallet je..tu pon rasa berat

siling jgn buh byk2..pastu kunci mcm2 jgak penyumbang berat hembek kita.
Quote lindarafee 13-4-2017 11:09 AM
jgn pakai beg kulit. beg kulit tu walaupun kosong memang dah berat. pakai jenis canvas atau fabrik yg ringan. PU leatherpun kene carik yg ringan
Quote mdhelmi 13-4-2017 11:42 AM
apekata aku cadangkan yg suka ber handbag tukar kepada beg galas
Quote fara7351 13-4-2017 12:24 PM
takleh pakai beg besor, nnti segala mak nenek nak buh dlm tu..
pastu yg jadi mangsa si laki, kena bawak beg tu sebab dah sakit bahu..
pastu bertukor ke beg sling kecik sikit, baru ok lah sikit perangai yg nak letak segala bende dlm tu..
cuma letak purse, tepon, kunci, bedak, lipstick..
huhuhuuu

Lihat semua komen(38)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-5-2024 10:24 AM GMT+8 , Processed in 0.167553 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top