CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Selalu Sebut, Rupanya Salah - Ini Sebutan Betul Bagi 14 Lokasi Percutian Anda

6-1-2017 12:01 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 11660| Komen: 58|Original author: Oleh: Maly Rosli

Description: Selalu kalau kita mengembara ke tempat orang, ikut sedap mulut je nak sebut nama sesebuah tempat itu kan. Kalau tahu pun, kita ikut-ikut je apa yang orang lain sebut.
Selalu kalau kita mengembara ke tempat orang, ikut sedap mulut je nak sebut nama sesebuah tempat itu kan. Kalau tahu pun, kita ikut-ikut je apa yang orang lain sebut.

Bagaimanapun, tahukah anda nama tempat yang kita sering sangka betul sebutannya mungkin sebenarnya tak sama dengan sebutan yang sebetulnya.

Jom lihat apakah sebutan yang betul bagi nama-nama tempat ini! Mungkin beberapa nama sukar untuk anda sebut secara tepat, namun tak salah untuk mencuba bukan? 


1. Bangkok, Thailand



2. Brisbane, Australia



3. Budapest, Hungary



4. Colombia



5. Dubai, Emiriah Arab Bersatu



6. Iraq



7. Melbourne, Australia



8. Niger, Afrika



9. Pakistan



10. Phuket, Thailand



11. Qatar



12. The River Thames, UK



13.  Worcester, UK



14. Worcestershire, UK

Sumber foto: http://www.boredpanda.com

Sekarang anda dah boleh sebut nama tempat-tempat ini dengan betul. Perkataan mana anda selalu salah sebut atau main hentam saja? - CARI
7

Bagus
4

Marah
5

Terkejut
11

Sedih
10

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (40 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote whadda 6-1-2017 12:32 PM
Kuala lumpur
Quah-lar lium-phor
Quote tagas 6-1-2017 12:41 PM
Selangor

" Slang ngorr"
Quote tagas 6-1-2017 12:42 PM
Indonesia

"Yindon ni sial"
Quote dodolgemok 6-1-2017 12:49 PM
Colombia; kolom konek
Quote krustykrab 6-1-2017 01:00 PM
Alah....tu pun nk bising...yg kat msia ni bersepah warga semdiri sebut nama2 tmpt ala2 kokosen lidah pendek....
Termasuk la sikoko ketiak hitam tu
Quote prettyuglybabe 6-1-2017 01:06 PM
myanmar
pah-sar buh-wrong seal-larh-yang

Quote kentel 6-1-2017 02:52 PM
ala tak semua pun reti sebut tengkera dgn beaufort
Quote saladin780 6-1-2017 03:08 PM
paling nyampah dgr org sebut Klang = Ke layngg..org malaysia plak tuh
Quote sundayz0 6-1-2017 03:23 PM
Sentul = sen.tol bukan Sehn.tol
Quote sundayz0 6-1-2017 03:24 PM
Sentul = sen.tol bukan Sehn.tol
Quote kambeng_masam 6-1-2017 03:46 PM
Bicester

bye-cast-ter = X

sepatutnya, bis-ter.



jom pi bicester village!
Quote tayam 6-1-2017 04:45 PM
tagas replied at 6-1-2017 12:42 PM
Indonesia

"Yindon ni sial"

HAHAHAHAH
Quote WhiskeyScotch 6-1-2017 05:30 PM
Edinburgh pun ramai je yang salah sebut. Hehehe.
Quote siskepoh 6-1-2017 05:35 PM
lorh yeke. hihi.
Quote alieyrina 6-1-2017 05:56 PM
Weyyy awat buat lawak nii
Quote missus_meow 6-1-2017 06:46 PM
ostolia anyone?
Quote LisaVuxia 6-1-2017 08:25 PM
Hey bro! Hi kawan2!!


30% UNLIMITED DEPOSIT BONUS hanya untuk anda!!!


Membuat deposit dengan mendapat tambahan 30% bonus deposit



cepatlah sertai kami!!!

Quote sueburn 6-1-2017 08:53 PM
Komen memasing lawak..
Tetiba teringat si coco
Quote spankee_fili 6-1-2017 09:37 PM
tagas replied at 6-1-2017 12:42 PM
Indonesia

"Yindon ni sial"

hahaha...tujaq !

Lihat semua komen(58)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

23-7-2024 08:31 AM GMT+8 , Processed in 0.140630 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top