CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

[Kemaskini] Wanita Tulis 'Babi' Pada Kertas Saman Trafik Didenda RM100

15-12-2016 12:26 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6167| Komen: 82

Description: Seorang wanita berusia 53 tahun ditahan selepas dia menulis perkataan ‘babi’ pada kertas saman yang dikeluarkan terhadapnya.


Kemaskini : 06:00 PM  
sumber foto: mstar 


Tan Yeoh Foong yang sebenarnya seorang suri rumah tangga mengaku bersalah melakukan perbuatan menulis perkataan 'babi' pada kertas saman trafik apabila pertuduhan dibacakan kepadanya dalam bahasa Mandarin di hadapan Majistret Mohd Azlan Shah Mohd Allias petang tadi.

Yeoh Foong didakwa mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan Kecil 1955 yang membawa hukuman denda maksimum RM100 di Mahkamah Majistret.

Dia melakukan kesalahan itu di Jalan Tun Abdul Razak kira-kira pukul 8.55 malam pada 13 Disember. Tertuduh diwakili peguam Chuah Shyue Chien.


Dilaporkan bahawa wanita itu ditahan selepas menulis 'babi' pada kertas saman polis yang telah dikeluarkan kepadanya.

Difahamkan sebelum ini dia telah mengingkari peraturan lalu lintas apabila menghalang laluan trafik.- CARI



Kemaskini : 12:26 PM  

[Kemaskini] Wanita Tulis 'Babi' Pada Kertas Saman Trafik Didenda RM100


Seorang wanita berusia 53 tahun ditahan selepas dia menulis perkataan ‘babi’ pada kertas saman yang dikeluarkan terhadapnya.

Memetik laporan Harian Metro, Ketua Polis Daerah Johor Baru Selatan, Asisten Komisioner Sulaiman Salleh memaklumkan insiden berlaku kira-kira pukul 8.50 malam Selasa di Jalan Tun Abdul Razak

Wanita yang tidak bekerja itu disaman atas kesalahan menghalang lalu lintas selain mengabaikan isyarat lalu lintas dan kereta jenis Mercedes Benz miliknya diletakkan di garisan berkembar.

“Semasa kejadian, anggota polis trafik mengeluarkan saman untuk ditandatanganinya tetapi suspek menulis perkataan ‘babi’ di ruang tandatangan saman berkenaan dipercayai cuba menconteng dengan niat memperlekehkan dan menghina anggota polis terbabit."

“Anggota polis itu menegur perbuatan suspek tetapi suspek menengking anggota polis dengan nada tinggi dan menyatakan nama suspek adalah ‘babi’,”  kata Sulaiman dalam satu kenyataan kelmarin.

Jelas beliau, anggota trafik dengan bantuan unit peronda (MPV) Ibu Pejabat Polis Johor Bahru Selatan kemudian berjaya menahan suspek berkenaan.

Sulaiman berkata, kertas siasatan sudah dilengkapkan dan mendapat arahan tuduh oleh Timbalan Pendakwa Raya pada Khamis di Mahkamah Seksyen di sini, mengikut Seksyen 14 Akta Kesalahan-Kesalahan Kecil 1955.- CARI

sumber foto: CARI Grafik


16

Bagus
15

Marah
8

Terkejut
15

Sedih
9

Lawak
10

Bosan

Friends Rank (73 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote deezeck 14-12-2016 09:36 PM
Cina dapigs je yang selalunya sukakan babi
Quote cmf_almondpecan 14-12-2016 09:41 PM
Nama timangan Barbara kot
Quote cmf_almondpecan 14-12-2016 09:41 PM
Nama timangan Barbara kot
Quote deezeck 14-12-2016 09:44 PM
cmf_almondpecan replied at 14-12-2016 09:41 PM
Nama timangan Barbara kot

Barbie Kok
Quote tupaiterbang 14-12-2016 09:50 PM

Tiew Barbie
Quote gigahertz 14-12-2016 09:52 PM
cmf_almondpecan replied at 14-12-2016 01:41 PM
Nama timangan Barbara kot

itu "baby"
Quote pyropura 14-12-2016 09:58 PM
deezeck replied at 14-12-2016 09:36 PM
Cina dapigs je yang selalunya sukakan babi

.. penggemar babi tidak akan sebut bende yg amat disukainya ketika marah,

Dah tentu lah yg sebut babi waktu marah tu orang yang anti babi....

That simple thing pun lu tak mampu nak pikir ka macai tongong....      
Quote prettyuglybabe 14-12-2016 10:02 PM
ngaku pulak dia babi.. dasar babi
Quote dcruins 14-12-2016 10:04 PM
babi & cacing, tak terpisahkan....
Quote Rainrein 14-12-2016 10:08 PM
Perangai pun macam babs so betul la tu dia ngaku nama dia babs.  
Quote OmJualGas 14-12-2016 10:10 PM
Babyries kot...
Quote sebu 14-12-2016 10:12 PM
Gila perempuan neh
Quote Decaffeinated 14-12-2016 10:19 PM
meniaga kosmetik ka kak?...

Quote NyuNyu 14-12-2016 10:29 PM
Marah songgoh yahh babi ke ulu babi kehilir
Quote otai_g 14-12-2016 10:30 PM
Lu ingt pki merz lu hbt. Meh gua terajang lu 1x tgk ada rasa sakit ka x. Kalo x sakit lu hbt. Tp kalo lu mati bkn salah gua.
Quote deezeck 14-12-2016 10:30 PM
tupaiterbang replied at 14-12-2016 09:50 PM
Tiew Barbie

Goh Bao Bee
Quote Nenasketum 14-12-2016 10:55 PM
Polis trafik bukan cina atau india ek. Kalau ya kena tangkap pulak ingat dia nak rasuah bak kut teh
Quote spiderman80 14-12-2016 11:07 PM
Makhluk yang comel macam ini pun dihina oleh pesalah traffik.
Quote deezeck 14-12-2016 11:11 PM
Sukar betul cina dapigs nak hormat penguatkuasa undang2

Susah nak ajar mereka beretika dan supaya  ada disiplin asas

Lihat semua komen(82)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-6-2024 06:20 PM GMT+8 , Processed in 0.123809 second(s), 50 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top