CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Lapangan Terbang Antarabangsa Mineto San Jose, California 'Ditenggelami' Buih

21-11-2016 12:23 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5082| Komen: 21

Description: Akibat sistem pemadam api kebakaran gagal berfungsi, Lapangan Terbang Mineto San Jose 'ditenggelami' buih yang terlalu banyak sehingga melimpah ke garaj pesawat penerbangan dan kawasan persekitaran.
Akibat sistem pemadam api kebakaran gagal berfungsi, Lapangan Terbang Mineto San Jose 'ditenggelami' buih yang terlalu banyak sehingga melimpah ke garaj pesawat penerbangan dan kawasan persekitaran.


Menurut News.com, buih yang dihasilkan itu berisiko tinggi yang boleh menyebabkan kegatalan kulit jika disentuh berikutan ianya dihasilkan daripada sejenis bahan kimia yang kalis api.

Dilaporkan juga, orang awam yang bersikap degil kelihatan tetap bermain dengan buih-buih tersebut walaupun arahan sudah diberikan. 

Menurut Kapten Bomba Mineto San Jose, Mitch Matlow, sekiranya berlaku kebakaran, sistem ini memang pantas bertindak memadamkan api dalam sekelip mata, ini kerana sistem tersebut 'terlalu sensitif' dan 'terlebih berkesan'. 

Bagaimanapun,  Mitch rasa kesal dengan orang awam yang mengambil ringan arahan berhubung bahayanya buih itu terhadap kulit manusia.- CARI

sumber foto: images.onset.freedom.com


sumber foto: https://s.yimg.com

sumber foto: http://i.dailymail.co.uk/i/

sumber foto: http://i.dailymail.co.uk/

30

Bagus
6

Marah
14

Terkejut
17

Sedih
21

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (106 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote swayne 21-11-2016 12:45 PM
Kang esok esok kulit gatal, p saman aitport management.
Quote Nenasketum 21-11-2016 01:29 PM
Letak kat muka tu yang mahal. Berkudis la ko esok
Quote dodolgemok 21-11-2016 01:40 PM
Boleh main buih smpai pancut
Quote sabbath_shalom 21-11-2016 01:43 PM
Pesta buih lahh sangat...nanti Elohim bagi gatal kulit.

Baru Cash!
Quote tripleid 21-11-2016 01:46 PM
jakun jgk kokosen maju rupanya
Quote oak.balustrade 21-11-2016 02:40 PM
Dah kenapa main buih tu? Memang content dalam tu tak toxic tapi monoammonium phospate tu boleh buat skin irritation.

Over excited jugak rupanya depa ni
Quote Skuau 21-11-2016 02:43 PM
tripleid replied at 21-11-2016 01:46 PM
jakun jgk kokosen maju rupanya

Dah sikap/sifat/naluri manusia meme gitew...lori beras terbalik...ramai yg berebut 'kutip'.
Quote sukacactus 21-11-2016 02:55 PM
Ingatkan budak2 yg terlebih seronok, org dewasa rupanya
Quote dani-rox 21-11-2016 03:09 PM
Esok gatal2 sampai luruh kulit, bole saman juta2
Quote Lolalala 21-11-2016 03:36 PM
dah main buih baru tau boleh buat gatal esok satu badan merah macam udang bakar
Quote -electrifying- 21-11-2016 03:49 PM
salu pegi parti buih pon jakun lg ke
Quote batmana 21-11-2016 03:58 PM
macam salji daaa
Quote diizzzek 21-11-2016 04:04 PM
sistem gagal
negara gagal
rakyat gagal
president gagal

totally gagal

Quote mbhcsf 21-11-2016 04:17 PM
laaaa....ini chemical irritants lah ...adeh boleh main main lagi tu
hahahaha
Quote Manjahati 21-11-2016 04:41 PM
Berkudis nnti x pasal je...
Quote teha86 21-11-2016 05:13 PM
kat mana ni...felda mana ni.....
oowwhh... obersi... patut la...xdikutuk...kalo kt msia..da berbakul2 kutukan ni..sume nama kampung disebut
Quote ronapink 21-11-2016 05:50 PM
hahahaha

pesta buih
Quote kemaruk 21-11-2016 05:53 PM
[youtube]L7lEHS9Zwq8[/youtube]
Quote mujer_in_espejo 21-11-2016 06:13 PM
Jgn tipu la.. mana2 umat ngara maju pn klu nmpk buih begitu melimpah limpah kluar msti nak sentuh gak.. manusiaa... dah tau x bagus, tu lah dia nk buat

Lihat semua komen(21)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

20-7-2024 06:28 PM GMT+8 , Processed in 0.052236 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top