CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Alahai Comelnya! Budak Pun 'Reti' Setiakawan, Anda Pula Bagaimana?

27-10-2016 10:34 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 4633| Komen: 14|Original author: Oleh: Maly Rosli

Description: Terharu, tersentuh, rasa comel pun ada apabila menonton sebuah video yang memaparkan kesetiaan dalam persahabatan antara kanak-kanak. Video berdurasi 10 saat itu dikongsi melalui Facebook Mohd Hanif A ...
Terharu, tersentuh, rasa comel pun ada apabila menonton sebuah video yang memaparkan kesetiaan dalam persahabatan antara kanak-kanak. Video berdurasi 10 saat itu dikongsi melalui Facebook Mohd Hanif Abd Rahaman, kelmarin.



Loading FB Post...

Video itu memaparkan bagaimana dua orang rakan memimpin rakan mereka yang hanya berselipar. Mungkin kakinya tercedera kerana dia kelihatan seperi terhencot-hencot. 

Dapat kita lihat, bagaimana tulusnya mereka membantu kawan mereka. Comel saja melihat kanak-kanak itu digendong sahabatnya sementara seorang lagi sahabatnya membantu menanggalkan selipar dipakainya.




Perkongsian video itu mendapat perhatian netizen yang turut terharu menontonnya. Ada juga yang berkongsi pengalaman mereka yang lebih kurang sama. 

"Teringat kat adik bongsu saya, memang serupa macam ni. Dia sakit jantung, cepat penat dan tak boleh jalan jauh. Setiap kali nak berjalan dari satu tempat ke satu tempat, pasti ada tiga atau empat kawan menemani. Kadang-kadang, ada juga yang tolong mendukung," kata netizen bernama Tetra Chloromethane Zikri.



Walau bagaimanapun, ada juga netizen yang menganggap video itu hanya lakonan semata.

"Ni semua wayang saja," kata Zaki Alias.


Sumber foto: FB Mohd Hanif Abd Rahaman

Adakah and mempunyai kawan setia seperti ini? Susah senang semua dihadapi bersama. - CARI
23

Bagus
19

Marah
18

Terkejut
20

Sedih
17

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (111 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote senduhazab 27-10-2016 10:48 AM
Masa kecik memang otak suci lagi. Tak terpengaruh dengan dakyah-dakyah racist, belum lagi ada perasaan dengki

Jadi persahabatan pun setulus hati. Kita sebagai orang dewasa kena banyak belajar dengan anak-anak kecil ni
Quote kuzaime 27-10-2016 11:05 AM
Budak2 masih bersih hati n pikiran.. Yg dewasa jgn kata ngan kwn2, kdg adik beradik pun buat musuh..
Quote huehue 27-10-2016 11:42 AM
Budak budak memang innocent. Mohon besar jadi manusia berguna.

Tetiba iolls teringat zaman innocent masa iolls tak kenal lagi realiti dunia
Quote imransulaiman 27-10-2016 12:32 PM
Zaki Alias tu kera sumbang kot...? Ke kera betul??
Quote cik-jaja 27-10-2016 01:08 PM
sweet sangat...
Quote jiwarasa 27-10-2016 03:34 PM

kawan baik aku masa kecil je rapat.dah besar dapat kawan baru
Quote HazeLJoseph 27-10-2016 06:22 PM
imransulaiman replied at 27-10-2016 12:32 PM
Zaki Alias tu kera sumbang kot...? Ke kera betul??

Rasanya kera betul tuu  
Quote siskepoh 27-10-2016 06:40 PM
comel je sis tengok mcamni ni.pandai mak bapak dia didik
Quote merrissa 27-10-2016 06:48 PM
kesian yang cakap wayang tuh....kurang kasih sayang....
Quote merrissa 27-10-2016 06:51 PM
senduhazab replied at 27-10-2016 10:48 AM
Masa kecik memang otak suci lagi. Tak terpengaruh dengan dakyah-dakyah racist, belum lagi ada perasa ...

kannnn

tapi sedih gak biler tengok bebudak duk ber racist sana sini...semua pengaruh media, mak pak....


Quote mujer_in_espejo 27-10-2016 07:00 PM
Mesti jadi kenangan kat budak2 ni bila besar kelak.
Quote hanisbunny 27-10-2016 09:08 PM
klu btul2 smpi besar relationship mcm neh..mmg btul2 till jannah compared to till jannah tulis nama kawan ats kertas sms prg melancong ke korea
Quote ronapink 27-10-2016 09:24 PM

kerabu jer.......

(gurau jer)
budak2 mana reti berlakon, semua suci
Quote Artemesiaa 28-10-2016 11:46 AM
Semoga persahabatan yang bakal terus berkekalan sehingga dewasa

Lihat semua komen(14)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

12-6-2024 11:02 PM GMT+8 , Processed in 0.315176 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top