CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Anak Muda Kurang Patriotik, Ambil Bendera Tapi Tidak Kibar : Ku Nan

18-8-2016 01:14 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 8703| Komen: 57

Description: Di bulan kemerdekaan ini, semangat patriotisme dalam kalangan rakyat khususnya...

Oleh : Dean BZ



Di bulan kemerdekaan ini, semangat patriotisme dalam kalangan rakyat khususnya generasi muda dilihat semakin berkurang dari tahun ke tahun.


Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata adalah menyedihkan melihat kebanyakan rakyat negara ini kurang semangat patriotisme dalam meraikan Hari Kebangsaan ke-59 tahun ini. Semangat itu perlu ditingkatkan kerana rakyat dilihat sambil lewa dalam menyambut Bulan Kebangsaan negara.

“Di Malaysia, setiap tahun kita berikan bendera namun, sebilangan jumlahnya tidak dipakai atau dilekatkan di kenderaan masing-masing.

“Ini adalah inisiatif kerajaan memberikan Jalur Gemilang kepada masyarakat untuk menyemarakkan Hari Kebangsaan,”
katanya ketika berucap melancarkan Kibaran Sejuta Jalur Gemilang 2016 serta Program Menghias dan Persembahan Kelas Sempena Sambutan Kebangsaan di sini semalam.

Beliau berkata demi menghayati erti kemerdekaan yang dikecapi negara, rakyat haruslah mempunyai sikap sayangkan negara.

Tengku Adnan berkata sikap rakyat negara ini berbeza dengan rakyat Indonesia yang saban tahun menyimpan bendera yang diberikan kepada mereka supaya boleh digunakan pada sambutan tahun seterusnya.

Terdahulu, Kabinet telah bersetuju untuk mengekalkan 
tema, logo dan lagu sambutan kemerdekaan pada tahun lepas untuk digunakan semula pada tahun ini. - CARI




Sumber - Bernama


22

Bagus
29

Marah
28

Terkejut
19

Sedih
18

Lawak
31

Bosan

Friends Rank (147 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Glass_shoes 18-8-2016 08:37 AM
Bini ngn anak dia nak x kibar bendera malaysia?
Quote dizzzek 18-8-2016 08:38 AM
Glass_shoes replied at 18-8-2016 08:37 AM
Bini ngn anak dia nak x kibar bendera malaysia?

er.....semalam mereka kibarkan...

Quote highcastle 18-8-2016 08:43 AM
Wife dia ni pelakon Indonesia tahun 80an kan?
Quote fishcracker 18-8-2016 10:07 AM
memang pun me kurang patriotik, lepas abes spm dh x kibarkan bendera a.k.a jalur gemilang
dedulu kat skola time bulan kemerdekaan member suke pasang lagu warisan
Quote alesandra 18-8-2016 10:24 AM
maksud patriotik.. ganyang je  menteri2 dungu mcm kunan neh dari terus pegang kuasa.takat kibar bendara......
Quote vandergooh 18-8-2016 10:33 AM
Anak  indon bini  artis  soft porn indon  dia         asal indon.....
Quote sipendiam 18-8-2016 10:44 AM
zaman tun M dulu setiap kali bulan 8 je semangat gila pasang bendera..

la ni orang tua pun tak hadap sangat dah
Quote chinta89 18-8-2016 12:19 PM
x rasa nk kibar JG skg sb ntah..

ak x patriotik sejak mcm2 kat mesia ni.
Quote shi_jewel 18-8-2016 12:27 PM
Patriotik iol bukan diukur dgn kibaran bendera, tp lebih kpd jaga nama baik negara...
Quote Artemesiaa 18-8-2016 12:40 PM
Dah beberapa tahun sejak kebelakangan ni makin ramai yang kurang minat nak kibarkan bendera,  Mungkin atas factor kewangan mungkin juga akibat isu dalaman.  Situasinya  berbeza kalau di luar negara sebulan bulan kemerdekaan terasa kemeriahan sambutan kemerdekaannya.  
Quote incrossroad 18-8-2016 12:44 PM
shi_jewel replied at 18-8-2016 12:27 PM
Patriotik iol bukan diukur dgn kibaran bendera, tp lebih kpd jaga nama baik negara...

Setuju bravo!
Quote pyropura 18-8-2016 12:45 PM
..ni gambor fotoshop, biasanya cina kan suka bendera kuminis & tak patriotik ...   @zekMR

http://www.thestar.com.my/~/medi ... D74A9D7FFDDF8B3B1EC

http://www.thestar.com.my/news/n ... al-father-watching/



Quote dizzzek 18-8-2016 12:57 PM
pyropura replied at 18-8-2016 12:45 PM
..ni gambor fotoshop, biasanya cina kan suka bendera kuminis & tak patriotik ...   @zekMR

ht ...

cacai kata ni cina jinak kafir zimmi
Quote BreakingBad 18-8-2016 01:11 PM
sapa tak kibar jalur gumilang memang yahudi ...
Quote RamboMandul 18-8-2016 03:07 PM
Ambil tali pinggang tapi tak pakai tu patriotik ke ?
Quote pyropura 18-8-2016 03:15 PM

http://1.bp.blogspot.com/-qStJVR ... 20150607_181913.jpg



Quote CrowneGlory 18-8-2016 03:20 PM
peminat porn yindon....
Quote pyropura 18-8-2016 03:21 PM
..ikut style mak dia kot ...

https://cdn.fstatic.com/media/ar ... 478_upscale_q90.jpg



Quote -electrifying- 18-8-2016 03:54 PM
Bapak gua dh pi kibar bendera PKR plak, bkn JG

Lihat semua komen(57)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-2-2023 04:10 AM GMT+8 , Processed in 0.144205 second(s), 49 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top