CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

'Tembikai Pelik'- Tidak Hancur Dicampak, Boleh Melantun Macam Bola Getah

1-8-2016 02:27 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 7676| Komen: 9

Description: Di sebuah kawasan pertanian yang terletak di Xiangyang, Wilayah Hubei, China, terdapat sejenis 'tembikai pelik', di mana sifat luarannya tiada beza dengan tembikai yang biasa, cuma yang istimewa tembi ...
Oleh : TS LOO



Buah Tembikai Tidak Hancur Dicampak Atas Lantai Sebaliknya Melantun Seperti Bola Getah


Pernah dengar tak, buah tembikai yang boleh dijadikan seperti bola getah kerana ianya bukan sahaja tidak hancur apabila dicampak atas lantai malah boleh melantun balik atau rebound. 


Di sebuah kawasan pertanian yang terletak di Xiangyang, Wilayah Hubei, China, terdapat sejenis 'tembikai pelik', di mana sifat luarannya tiada beza dengan tembikai yang biasa, cuma yang istimewa tembikai tersebut sangat keras, sekiranya dicampak di atas lantai pun tidak akan hancur berkecai, malah akan melantun semula seperti bola getah. 


Rata-rata netizen rasa pelik dengan keistimewaan tembikai itu dan mengesaki iannya merupakan jenis tembikai hasil daripada perubahan genetik yang dilakukan. 


Isi tembikai pelik ini berwarna kuning muda, mempunyai benih yang berwarna hijau, Oleh kerana selepas digoreng, apabila dimakan rasanya masam tapi sedap dan seperti makan timun, jadi para petani tidak berani menjual jenis tembikai berkenaan di pasaran. 

Pakar berpendapat, perlu dijalankan ujian baru dapat mengenal pasti jenis sebenarnya tembikai tersebut. Tetapi terdapat netizen yang membuat gurauan berkata ini merupakan 'tembikai jin', ada pula yang menganggapnya sebagai tembikai jenis 'anak kacukan' antara tembikai dengan bola getah.- CARI




2

Bagus
8

Marah
12

Terkejut
11

Sedih
10

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (52 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Artemesiaa 1-8-2016 04:57 PM
Boleh ganti bola biasa cam ni
Quote kuzaime 1-8-2016 09:35 PM
Kt sini jgn ada yg gatai2 pi try hempas tmbikai nk nengok melantun ke idak..mmg bersepah lah pecah..
Quote Lagubestbest 2-8-2016 05:32 AM
Tanah tercemar ngan silikon dari kilang sebelah kot, meresap dalam tembikai. Pastu wat2 kagum pulak.
Quote Samm_BM 2-8-2016 10:35 AM
Di China apa benda yang tak dak.. Semua benda boleh jadi sebab masyarakat di sana rajin dan selalu berusaha
Quote ecstatic 2-8-2016 03:43 PM
wah mcm2 ada kat China
Quote -electrifying- 2-8-2016 05:06 PM
Kat tembikai pon ade tulis made in china
Quote harisanis 23-8-2016 11:06 PM
sihat ke buah ni..semacam jerr
Quote syiedaktr 25-8-2016 11:51 AM
Tembikai mutan x..huhu..tp warna merah tu mcm sedap je
Quote Daisyna 25-8-2016 02:39 PM
China mmg kebangga ....

Lihat semua komen(9)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 10:24 AM GMT+8 , Processed in 0.066433 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top