CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Video@CARI Apa Kata Mereka? Lihat artikel

Bagi Pelancong Asing, Malaysia Sebuah Negara Yang Baik Atau Buruk?

13-5-2016 11:05 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 9312| Komen: 53

Description: Dari sudut pandangan warga asing, Malaysia merupakan sebuah negara yang bagaimana? CARI Infonet membuat tinjauan di sekitar ibu kota!



Artikel Oleh Vincent Loo | Video Oleh Desmond  | Suntingan Visual Oleh Yen Jean Siang




Mengunjungi ke sesebuah negara, apa yang penting kita perlu mengambil tahu keadaan sebenar negara terbabit.


Bagaimana pula pelancong asing melihat negara kita dari sudut pandangan mereka? Apakah kebaikan atau keburukan yang diperkatakan ke atas Malaysia? Setelah melawat ke Malaysia, apa pula perbezaan yang paling ketara?- CARI Infonet




52

Bagus
25

Marah
34

Terkejut
38

Sedih
46

Lawak
32

Bosan

Friends Rank (227 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote zulka 13-5-2016 11:31 AM
Quote Daunsena 13-5-2016 11:38 AM
kalau tanya tourist masa dorang kat  sini tentu lah semua puji. berani dorang nak kutuk kita? kalau betul nak tahu tanya mereka masa mereka kat negeri nya sendiri.

dorang lebih minat kampung baru dari KLCC

Quote bluehedgehog 13-5-2016 11:42 AM
mesia ok
cuma geng najib je x ok
Quote awanearisu 13-5-2016 11:44 AM
teksi malaysia dah terkenal dengan meter hiasan
Quote spiderman80 13-5-2016 11:45 AM
Malaysia paling best! .....to be honest.
Semua elemen Asia ada di Malaysia. Kita harus berbangga.
Quote Artemesiaa 13-5-2016 12:02 PM
Rata2 kawan2 Art dari luar negara kalau datang kesini suka makan makanan Malaysia terutama satay dan teh tarik.  Mereka lebih suka melihat bangunan2 bersejarah dan juga rumah2 tradisional melayu juga barangan tradisional Malaysia.  Tak lupa hutan semulajadi, air terjun dan pulau2 yg menarik.  Kalau bangunan modern ni tempat mereka pun banyak kata mereka.
Quote Apai86 13-5-2016 12:12 PM
Saya penah tanya beberapa tourist dr eropah....diorang ckp, pemandu malaysia gangster, sebab tu majority tourist dr eropah x berani sewa keta....diorg lebih selesa naik bas, tren atau teksi....sy tanya diorg kenape gangster?...diorg ckp, pemandu malaysia bawak keta laju2 belaka. hahahaha
Quote mepuduabelas 13-5-2016 12:19 PM
spiderman80 replied at 13-5-2016 11:45 AM
Malaysia paling best! .....to be honest.
Semua elemen Asia ada di Malaysia. Kita harus berbangga.

gi mana pula kebudayaan nya?

di maling aja dari indo?

apa kebudayaan dan makanan asli malaysia?

tari pendet, kesemuanya asli indonesia
Quote ainie_1008 13-5-2016 12:23 PM
yg pasti klu aku ke luar negara, Malaysia ttp dihati.
Quote mesmerize 13-5-2016 12:29 PM
bagi saya kalau kadar jenayah rendah di malaysia, malaysia akan lebih perfect di mata tourist dan juga ummah lokal. sistem pengangkutan awam sedang dipertingkatkan supaya efficient seperti di negara2 maju, yang ini saya harus puji tentang malaysia.
Quote MissDoraisamy 13-5-2016 12:32 PM
member aku dtg dr Shanghai last week..ajak dtg kl xmo...depa g Kelantan n pulau perhentian..seronok sgt depa brg murah..
Quote enji 13-5-2016 11:43 PM
mepuduabelas replied at 13-5-2016 12:19 PM
gi mana pula kebudayaan nya?

di maling aja dari indo?

Kau ni tau tak malaysia dan indonesia tu serumpun??

Malaysia ada melayu malay
Indonesia ada melayu indo
Haruslah budayanya sama.

Melayu malay pegi indonesia bawa budayanya
Melayu indo pegi malaysia juga sama. Masing2 bangga dgn budaya sendiri walhal benda sama je.

Sibuk nak mengaku ketuanan budaya pulak.

Senang citer bumi ni Allah punya. Jadi, semuanya termasuk budaya yg kau bangga sgt tu ilham dari Dia. Masuk kubur tak bawa budaya, bawa amal je. Hadam sikit!

Hangin plak memalam buta ni.
Quote Glass_shoes 13-5-2016 11:46 PM
Ok,anda memang berada di kelas tersendiri..tahniah
Quote Fire_Storm 13-5-2016 11:48 PM
awanearisu replied at 13-5-2016 07:44 AM
teksi malaysia dah terkenal dengan meter hiasan

memalukan..............  
Quote cmf_jeangrey 13-5-2016 11:54 PM
Ai tanya my hasben jugak apa pandangan dia ttg malaysia...ye la dulu2 dia dtg as a tourist...komen dia mostly yg elok2 jah kecuali....

Pemandu malaysia gila...dia pernah drive keta sewa, mmg kena maki je la
Tak reti nak beratur, ambil giliran...suka berebut dan tolak2
Tak reti nak cakap terima kasih...

Ai pun setuju je apa dia ckp kt atas tu...sbb tu dia lebih suka pergi tempat percutian cam pulau dan kampung2...orang2nya baik dan sgt mesra
Quote enji 14-5-2016 12:37 AM
Glass_shoes replied at 13-5-2016 11:46 PM
Ok,anda memang berada di kelas tersendiri..tahniah

U reply komen me ke?

Noti ada tp komen xde. Dh delete eh?
Quote Glass_shoes 14-5-2016 12:57 AM
enji replied at 14-5-2016 12:37 AM
U reply komen me ke?

Noti ada tp komen xde. Dh delete eh?

Yup..nk edit sebenarnya td
Mepu tu mmg mcm tu.kalo kita bg fakta pon dia akn putar selagi boleh sbb nk tunjuk indon tu hebat..indon eksport udang pon dia bangga setengah mati
Quote Glass_shoes 14-5-2016 01:09 AM
mepuduabelas replied at 13-5-2016 12:19 PM
gi mana pula kebudayaan nya?

di maling aja dari indo?

Bila msia claim tarian pundet?
Sian ko..byk kali dh org bgtau discovery chanel yg salah letak iklan tu..apa hasil tarian pundet tu pd indon?
Quote melinda_kerr 14-5-2016 01:12 AM
Pernah tanya sorang perempuan foreigner.. Dia ckp prempuan malaysia tak cantik

Lihat semua komen(53)




Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-1-2022 07:00 PM GMT+8 , Processed in 0.085203 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top