CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Restoran Guna Candu Buat Pengunjung Ketagih

26-1-2016 10:41 AM| Diterbitkan: CARI-MAMS| Dilihat: 5134| Komen: 23

Description: Semakin banyak restoran di negara China yang didapati menggunakan candu secara haram, sebagai perasa dalam makanan.
Oleh Adib ZA

Semakin banyak restoran di negara China yang didapati menggunakan candu secara haram, sebagai perasa dalam makanan.

Menurut laporan, sebanyak 35 buah restoran di negara itu didapati menggunakan bahan terlarang terebut, untuk membuatkan pengunjung rasa ketagihan. 

Pihak berkuasa kini sedang menyiasat untuk mencari sumber candu berkenaan. 

Kini lima buah restoran sedang didakwa, manakala 30 lagi dalam proses siasatan. 

Ini bukan kali pertama kes sedemikian berlaku. Pada tahun 2012 misalnya, 7 restoran ditutup kerana didapati menggunakan candu, manakala 215 restoran turut ditutup untuk kesalahan sama pada tahun 2004. - CARI Infonet


Baca selanjutnya: Sinar Harian

(Sumber foto: Sinar Harian)

5

Bagus
9

Marah
6

Terkejut
5

Sedih
5

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (39 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote si_buta 25-1-2016 06:34 PM
Itu macam ka
Quote spiderman80 25-1-2016 07:00 PM
China Darul Candu.

Depa ni gila ke tamak? Demi nak untung sanggup kompromasi kesihatan orang awam. Setan betul!!

Tetiba Spidey rasa nak bersyukur datuk moyang naik Star Cruise datang ke Tanah Melayu mencari sesuap nasi dulu baru Spidey dapat dilahirkan di sini.
Quote shamsadis 25-1-2016 07:50 PM
China kalau tak menipu bukan China la tengok je produk2 daging la telur la beras la
Quote TuntungReturn 25-1-2016 07:54 PM
kas2 tu kategori ape eh?
Quote MeghanK 25-1-2016 07:58 PM
spiderman80 replied at 25-1-2016 07:00 PM
China Darul Candu.

Depa ni gila ke tamak? Demi nak untung sanggup kompromasi kesihatan orang awam ...

star cruise tak tahan
Quote sharlenetexas 25-1-2016 08:03 PM
tak cukup2 lagi ke tabur msg?
Quote spiderman80 25-1-2016 08:11 PM

......dan yang penting Spidey dilahirkan di sini baru dapat berjumpa dengan awak sayang. Ini jodoh kan?




Quote ultra78 25-1-2016 08:18 PM
Spidey ni dah kenapa?

Quote spiderman80 25-1-2016 08:22 PM

Menggatal
Quote MeghanK 25-1-2016 08:24 PM
spiderman80 replied at 25-1-2016 08:11 PM
......dan yang penting Spidey dilahirkan di sini baru dapat berjumpa dengan awak sayang. Ini jodoh ...

ya kan spidey..semua ini sudah ditentukan tuhan kan


Quote MeghanK 25-1-2016 08:25 PM
ultra78 replied at 25-1-2016 08:18 PM
Spidey ni dah kenapa?

sakit otak


ampunn spidey
Quote ultra78 25-1-2016 08:29 PM

Bukankah MeghanK tu bangkem dah cop dulu ke?


Quote spiderman80 25-1-2016 08:34 PM
ultra78 replied at 25-1-2016 08:29 PM
Bukankah MeghanK tu bangkem dah cop dulu ke?

Oh tidak!!!!
Quote MeghanK 25-1-2016 08:35 PM
ultra78 replied at 25-1-2016 08:29 PM
Bukankah MeghanK tu bangkem dah cop dulu ke?

heyhey..i sebagai tuan badan menafikan rumour ini




Quote spiderman80 25-1-2016 08:37 PM
MeghanK replied at 25-1-2016 08:35 PM
heyhey..i sebagai tuan badan menafikan rumour ini

Yeah!!! Ini bererti abam Spidey masih ada peluang!! Hou hou yeah!!
Quote MeghanK 25-1-2016 08:52 PM
spiderman80 replied at 25-1-2016 08:37 PM
Yeah!!! Ini bererti abam Spidey masih ada peluang!! Hou hou yeah!!


of course
Quote spiderman80 25-1-2016 09:02 PM

Thank you.
Quote azelinaputeri 25-1-2016 09:06 PM
perang candu different version....
Quote clarizsa 25-1-2016 09:14 PM
Poppy seed? Kaskas? Nasi ganja?

Hmmmm bahaya...

Lihat semua komen(23)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-6-2024 10:29 PM GMT+8 , Processed in 0.064170 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top