CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 3101|Reply: 23

[Dunia] Di China, candu diguna dalam masakan sebagai perisa, ketagih pada pelanggan

[Copy link]
Post time 23-1-2016 06:10 PM | Show all posts |Read mode
BEIJING: Berpuluh-puluh restoran di China diserbu kerana menyediakan makanan seperti mi periuk panas, ikan bakar dan ayam goreng dengan menambah bahan perisa candu yang dikhuatiri menyebabkan ketagihan kepada pengunjungnya. Pentadbiran Dadah dan Makanan China dalam kenyataan minggu ini, berkata sebanyak 35 buah restoran sedang disiasat dan lima daripadanya sudah didakwa. Mengikut agensi itu, bahan perisa berkenaan dikesan mengandungi elemen dadah jenis morfin dan kodeina.

Katanya, gesaan terhadap pihak berkuasa tempatan dibuat bagi meningkatkan usaha pemantauan selepas bahan itu diharamkan sejak 2013. Tukang masak memercik tepung candu pada hidangan mereka bukan perkara biasa di China, walaupun ia tidak jelas sama ada makanan di restoran menyebabkan pengunjungnya ketagih. - Agensi

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-1-2016 06:34 PM | Show all posts
Itu macam ka
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
China Darul Candu.

Depa ni gila ke tamak? Demi nak untung sanggup kompromasi kesihatan orang awam. Setan betul!!

Tetiba Spidey rasa nak bersyukur datuk moyang naik Star Cruise datang ke Tanah Melayu mencari sesuap nasi dulu baru Spidey dapat dilahirkan di sini.
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 07:50 PM | Show all posts
China kalau tak menipu bukan China la tengok je produk2 daging la telur la beras la
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 07:54 PM From the mobile phone | Show all posts
kas2 tu kategori ape eh?
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 07:58 PM From the mobile phone | Show all posts
spiderman80 replied at 25-1-2016 07:00 PM
China Darul Candu.

Depa ni gila ke tamak? Demi nak untung sanggup kompromasi kesihatan orang awam ...

star cruise tak tahan
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 25-1-2016 08:03 PM From the mobile phone | Show all posts
tak cukup2 lagi ke tabur msg?
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 08:11 PM | Show all posts

......dan yang penting Spidey dilahirkan di sini baru dapat berjumpa dengan awak sayang. Ini jodoh kan?




Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-1-2016 08:18 PM | Show all posts
Spidey ni dah kenapa?

Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 08:22 PM | Show all posts

Menggatal
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 08:24 PM From the mobile phone | Show all posts
spiderman80 replied at 25-1-2016 08:11 PM
......dan yang penting Spidey dilahirkan di sini baru dapat berjumpa dengan awak sayang. Ini jodoh ...

ya kan spidey..semua ini sudah ditentukan tuhan kan


Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
ultra78 replied at 25-1-2016 08:18 PM
Spidey ni dah kenapa?

sakit otak


ampunn spidey
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 08:29 PM | Show all posts

Bukankah MeghanK tu bangkem dah cop dulu ke?


Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 08:34 PM | Show all posts
ultra78 replied at 25-1-2016 08:29 PM
Bukankah MeghanK tu bangkem dah cop dulu ke?

Oh tidak!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
ultra78 replied at 25-1-2016 08:29 PM
Bukankah MeghanK tu bangkem dah cop dulu ke?

heyhey..i sebagai tuan badan menafikan rumour ini




Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 08:37 PM | Show all posts
MeghanK replied at 25-1-2016 08:35 PM
heyhey..i sebagai tuan badan menafikan rumour ini

Yeah!!! Ini bererti abam Spidey masih ada peluang!! Hou hou yeah!!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-1-2016 08:52 PM From the mobile phone | Show all posts
spiderman80 replied at 25-1-2016 08:37 PM
Yeah!!! Ini bererti abam Spidey masih ada peluang!! Hou hou yeah!!


of course
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 09:02 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 09:06 PM | Show all posts
perang candu different version....
Reply

Use magic Report

Post time 25-1-2016 09:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Poppy seed? Kaskas? Nasi ganja?

Hmmmm bahaya...
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

15-7-2024 12:27 AM GMT+8 , Processed in 0.078598 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list