CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Polis Dedah Identiti Pengganas Serangan Di Jakarta

16-1-2016 10:01 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5834| Komen: 4

Description: Hari ini, polis mengesahkan seorang daripada lima suspek pengganas yang maut dalam serangan bom dan senjata api di Jalan MH Thamrin pada Khamis lepas adalah antara orang yang pernah dipenjarakan keran ...



Oleh : TS LOO

sumber foto: google image



Hari ini, polis mengesahkan seorang daripada lima suspek pengganas yang maut dalam serangan bom dan senjata api di Jalan MH Thamrin pada Khamis lepas adalah antara orang yang pernah dipenjarakan kerana terbabit dengan aktiviti keganasan. 


Afif atau dikenali sebagai Sunakin, 30-an, pernah dipenjara kerana terbabit dalam latihan pengganas dalam satu serbuan di Aceh pada tahun 2010. 


Ketua Hubungan Manusia Polis Daerah Metro Jaya M. Iqbal memberitahu pemberita di sini hari ini, selain dari Afif, empat lagi suspek pengganas yang disahkan maut itu ialah Sugito, 43, Dian Joni Krniadi, 26, Muhamad Ali, 40, dan Ahmad Muhazan Saron, 25. 



Mayat mereka disahkan menerusi ujian asid deoksiribonukleik (DNA) yang dilakukan setelah selesai bedah siasat di hospital Sukanto Jumaat lalu.- CARI Infonet





Berita selanjutnya : mstar.com.my/
11

Bagus
15

Marah
11

Terkejut
6

Sedih
9

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (60 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote 1234 16-1-2016 10:12 PM
Semua suspek saudara mara sabbath
Quote CiliPadiSedap 16-1-2016 10:58 PM
sayang umur  muda2 pergi bom diri sendiri.

nape lah jadi cmni?

apa lah dapat jd terrorist?

sesat lg menyesatkan.

Quote khairulazuan 17-1-2016 09:39 AM
apasal la x g bom kat tentera israel....mmmm
Quote sranua 18-1-2016 04:39 PM
Aku pernah pergi satu kursus tentang keselamatan. Dalam tu ada ditunjukkan video Imam Samudra yg mengaku letupkan bar dekat Bali.
Bukan calang-calang orang boleh berdiskas dengan diorang ni. Teknik 'brainwashed' mmg hebat sampai dia penuh yakin yg dia memang tak bersalah sampailah dia dihukum tembak.
Ada sorang penceramah ni bagitahu, kalau nak tahu potensi ajaran tu sesat...tengok cerita selingannya..kalau banyak fantasi tentang bidadari je..memang ada potensi la tu...hati-hati jelah.

Lihat semua komen(4)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-7-2024 08:48 PM GMT+8 , Processed in 0.050623 second(s), 33 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top