CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Babi Hutan Jadi Anak Angkat Keluarga Lembu!

21-12-2015 10:44 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 8896| Komen: 4

Description: Seekor anak babi hutan di Goettingen, Jerman dilaporkan sanggup berhijrah meninggalkan hutan untuk hidup bersama-sama dengan sekawan 30 ekor lembu di sebuah ladang ternakan tempatan.



Oleh : TS LOO



sumber foto: http://bismannews.rrvnews.com/


sumber foto; http://www.nbcnews.com/



Seekor anak babi hutan di Goettingen, Jerman dilaporkan sanggup berhijrah meninggalkan hutan untuk hidup bersama-sama dengan sekawan 30 ekor lembu di sebuah ladang ternakan tempatan.


Peladang Dirk Reese memberitahu, babi yang diberi nama timangan ‘Banana’, sudahpun tinggal dengan lapan ekor lembu selama lebih dua bulan di kawasan terletak di utara Hamburg, tidak jauh dari sempadan Denmark.



sumber foto: http://www.sunnyskyz.com/


Agensi berita DPA memetik Reese sebagai berkata, Banana diterima dengan baik oleh lembu-lembu itu – “Ia dapat bergaul dengan sekawan lembu dan ini adalah sesuatu yang sangat menakjubkan.”


Menurut Reese, Banana kini semakin terkenal di daerah pedalaman tersebut walaupun ia dianggap haiwan liar dan tergolong pula dalam kumpulan binatang najis berat atau mughallazah menurut ajaran Islam.


sumber foto: http://www.sunnyskyz.com/


sumber foto: http://www.usnews.com/


Atas sebab itu, Banana dapat hidup bebas bersama keluarga baharu haiwan itu dan bagi Reese pula, beliau boleh menarik nafas lega kerana tidak lagi bimbang sekiranya Banana dijadikan sasaran oleh para pemburu tempatan.







sumber info: nbcnews.com/
7

Bagus
16

Marah
12

Terkejut
22

Sedih
22

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (92 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote gula_tebu 21-12-2015 10:47 AM
banana? hahaha cutenya nama.
Quote BabyOnEarth 21-12-2015 04:18 PM
abisla lembu2 tu semua kena samak
Quote Artemesiaa 21-12-2015 05:58 PM
Menarik kisahnya selalu area farm ni kan ke memang ada je dia org beli babi juga so tak pelik sangat le rasanya
Quote shanshero 21-12-2015 07:28 PM
Aku tengok netgeowild dorang kata babi adalah haiwan
yang bijak. Sebab tu mat saleh jadikan babi sebagai pet

Lihat semua komen(4)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

31-5-2024 12:10 AM GMT+8 , Processed in 0.046580 second(s), 33 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top