CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Penjara 6 Bulan Sebat Anak Tak Siap Kerja Sekolah

24-11-2015 12:17 PM| Diterbitkan: CARI-SFG| Dilihat: 9777| Komen: 39

Description: Kanak-kanak usia 9 tahun ini merupakan anak ketiga dari sebuah keluarga miskin di wilayah Anhui....
Oleh Fyruz Hanna


China: Mahkamah Nanjing menjatuhkan hukuman penjara 6 bulan ke atas ibu yang memukul anaknya kerana gagal menyiapkan kerja sekolah.

Murid yang mendapat perhatian netizen ini dikesan berbirat hasil pukulan ibu angkatnya dengan menggunakan rotan.

Kanak-kanak ini diserah kembali kepada ibu saudaranya bagi menjamin pendidikan yang sempurna.

Kanak-kanak usia 9 tahun ini merupakan anak ketiga dari sebuah keluarga miskin di wilayah Anhui.


"Saya bukanlah ibu yang jahat, hanya mahu mendisplinkan anak saya," kata Li semasa perbicaraan.

Li turut memohon maaf di atas tindakannya itu.

Pendakwaraya bagaimana pun tidak boleh menerima walaupun wanita ini mengaku menyayangi anaknya kerana ia adalah penderaan kepada kanak-kanak.-CARI Infonet.
22

Bagus
14

Marah
30

Terkejut
18

Sedih
18

Lawak
18

Bosan

Friends Rank (120 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote DayangKirana 24-11-2015 09:38 AM
adussssss....berbirat..
pedih..
nak mendisiplinkan pun agak2 le pompuan oii..!
ni macam nak lepaskan geram..
Quote poison_paradise 24-11-2015 09:38 AM
Sakit jiwa ini org..
Quote mbhcsf 24-11-2015 09:41 AM
surprise?
depa usually mengambi pendekatan authoritarian dalam mendidik  anak anak

ni kat China kalau sweden tak hidup ape ibu angkat budak ni


Quote gaara_X 24-11-2015 09:43 AM
lebih baik menangis ari nie dari menangis kemudian hari.....
Quote fuzzyfuzzy 24-11-2015 09:45 AM
kesian ko dik...dapat mak saiko gini...
ni gara2 telebih makan daging oink oink la ni..
Quote whadda 24-11-2015 09:54 AM
hamboi sampai camtu sekali sebat... ko yg takde disiplin didik anak sebenarnye.. kesian budak tu.. dah la anak angkat...
Quote dondangdendang 24-11-2015 10:01 AM
fuzzyfuzzy replied at 24-11-2015 09:45 AM
kesian ko dik...dapat mak saiko gini...
ni gara2 telebih makan daging oink oink la ni..

ko ni smua benda nak libatkan oink oink...sdgkan oink oink tu x bersalah pun. makhluk Tuhan jg

Quote myakayina 24-11-2015 10:05 AM
teruknya..sampai jadi mcm tu badan anak berbirat..sure sakit klu nak baring.. kenapa kejam sangat maknya.. ada alternatif lain utk ajar anak bukan pukul sampai berbirat mcm ni..
Quote fifie_olin 24-11-2015 10:14 AM
gile btl betina ni...mentang2 anak angkt je
bebirat2 bdn bdk tu ko keje kan...
hansuang tul
Quote prettyuglybabe 24-11-2015 10:27 AM
ingatkan mak bapak melayu je jenis taliban sebat-sebat anak bak kata ummah CI
Quote rikiruj 24-11-2015 10:41 AM
baru je nak cakap aku pong kena sebat gak darjah 3 tak buat homework... tapi kalu mcm ni kira over la... setakat 3-5 line tu kira biasa dulu.. hu hu..
Quote cHimo 24-11-2015 10:43 AM
Agak2 laa nak mendidik pun.. Syg anak laa sangat pukul sampai camtu.. :
Quote Vellfire 24-11-2015 10:45 AM
erkkk pesal sebat sampai mcm tu sekali?
Quote pooh~key 24-11-2015 10:52 AM
gaara_X replied at 24-11-2015 09:43 AM
lebih baik menangis ari nie dari menangis kemudian hari.....

Betul tu. Sekarang, rasakan si ibu menangis di kemudian hari dipenjara 6 bulan kan sis?
Quote -electrifying- 24-11-2015 11:20 AM
Keras sgt tu woii... Lebih2 sgt tu
Quote hijau_serindit 24-11-2015 11:35 AM
sakit tu kena pukul macam tu!!! kesian budak tu. ada cara nak mengajar. bukan sampai berbirat-birat. tu pukul sungguh-sungguh tu.
Quote giyomi 24-11-2015 07:44 PM
bugima sgh ppuan sialan ni. Dah wat nak mintak konon. tiada maap bg mu sundal. ini mesti kes lama tak dpt, so lepaskan geram kat dak kecik.
Quote sekngucing 24-11-2015 07:51 PM
sebat sebat dan pukul2 anak ni memang budaya asia
Quote perang_candu 24-11-2015 09:01 PM
besok budak ni besar bersyukur sebab jadi orang..

Lihat semua komen(39)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 06:16 AM GMT+8 , Processed in 0.047731 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top