CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Sedia Heret Rahman Dahlan Ke Mahkamah - Penganjur BERSIH4.0

2-9-2015 01:19 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3909| Komen: 11

Description: Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan akan berdepan dengan tindakan undang-undang sekiranya mengenakan kos pembersihan kepada penganjur perhimpunan B ...


Oleh : TS LOO

sumber foto : http://www.freemalaysiatoday.com/



Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Abdul Rahman Dahlan akan berdepan dengan tindakan undang-undang sekiranya mengenakan kos pembersihan kepada penganjur perhimpunan Bersih 4.0.


Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah menjawab balik kenyataan itu dan menjelaskan sukarelawannya telah bersusah payah melakukan kerja-kerja pembersihan.

“Jika dia mahu buat, tiada apa yang saya boleh lakukan. Kita akan dapatkan khidmat nasihat guaman,” katanya yang dipetik daripada portal Mstar Online.

Dalam kenyataan Rahman pada Selasa yang mahu mengeluarkan bil sebanyak RM65,000 sambil menyindir penganjur supaya tidak membelanjakan semua RM1.5 juta yang mereka dapat kumpulkan untuk perhimpunan hujung minggu lalu.


Mengulas perkara yang sama, Timbalan Pengerusi Bersih 2.0, Sarajun Hoda Abdul Hassan berkata ia bukan pertama kali pihaknya dikenakan bil.

“Mereka pernah hantar bil kepada kami sebelum ini tetapi mereka tidak dapat mempertahankan penyerahan bil mereka. Bila peguam kami menulis kepada mereka, mereka senyap,” katanya. - CARI Infonet



26

Bagus
18

Marah
2

Terkejut
7

Sedih
13

Lawak
10

Bosan

Friends Rank (76 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote monyet_2015 2-9-2015 01:26 PM
tahi apa cina ah so ni nak saman rahman dahlan pulak? dia yang buat onar dia nak saman orang...dia ni kalau berambus balik tembok besarkan senang..jangan buat onar di bumi tanah melayu..kesabaran orang ada batasnya..kalau kat tanah besar tanah asal dia,dia boleh nak buat demo besih ke hapa..tapi kalau buat demo bersih kat sana jangan terberak pulak  kena hukum tembak..depan skuad penembak
Quote alieyrina 2-9-2015 01:27 PM
Baru pasan muka menteri tu mcm azwan ali skit ...
Quote alieyrina 2-9-2015 01:28 PM
Baru pasan muka menteri tu mcm azwan ali skit...
Quote revolusi_30 2-9-2015 01:28 PM
Saman je , kita tgk sapa yg kena
Quote monyet_2015 2-9-2015 01:30 PM
kenyataan ah so ni macam samseng..harapnya selepas ini kerajaan jangan bagi muka lagi dengan puak puak cauvanis nih..nampaknya sudah semakin besar kepala...dah la biadap pijak pijak  gambar pemimpin negara..cam celaka perangai babi..nak duduk sangat kat tanah melayu ni..
Quote namirulmukminin 2-9-2015 01:31 PM
alieyrina replied at 2-9-2015 01:27 PM
Baru pasan muka menteri tu mcm azwan ali skit ...

Macam diktator Korea Utara pon ada...
Quote Orange1 2-9-2015 01:35 PM
Masa gambar si marina chin kena pijak siap dgn upqcara ala2 simbah darah n pic diia kena sumbat dlm longkang bagaiiii, takdak pulak kata kurang ajarrr bagaiiii.
Quote maza 2-9-2015 04:49 PM
Kebersihan kenalah jaga...
Fitnah jangan dibuat...

tak pasal2 menanggung azab di dunia dan akhirat.

hik hik hik
Quote Simunggu 2-9-2015 05:10 PM
jangan peduli..go Datuk...saman mereka..bawa pg mahkamah...yg lain kemudian cerita...
Quote Simunggu 2-9-2015 05:11 PM
denda mereka Datuk...jangan peduli....mereka mau saman? belakang cerita...denda dulu..kami sokong Datuk...
Quote enyn 2-9-2015 08:03 PM
Dtg KL time ni..Sambil2 anta adik nk masuk u....Ingt blhla p jln2 masjid jamek ke.. Terbantut hajat pasal tgk stesen2 lrt penuh dgn geng2 bersih..Hmm..Next time la plak..

Lihat semua komen(11)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

13-7-2024 07:43 AM GMT+8 , Processed in 0.050100 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top