CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Trend Gadis Melayu Panjat Motor Bergambar Laksana Adiwira!

23-7-2015 04:08 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 34870| Komen: 130|Original author: GhostWalking

Description: Gadis Melayu terkenal dengan kelembutan dan kesopanannya. Malahan, jika si gadis berkelakuan nakal mahupun tidak senonoh pasti menjadi bualan ...
Oleh Izzah Abbasy

Gadis Melayu terkenal dengan kelembutan dan kesopanannya. Malahan, jika si gadis berkelakuan nakal mahupun tidak senonoh pasti menjadi bualan di setiap persekitaran dan di laman media. Sungguhpun begitu, aksi gadis Melayu ini yang mengambil gambar di atas motor berkuasa besar ini telah menjadi 'viral' di laman sosial.


Melihat pada pakaian, sudah pasti menggambarkan keayuan sebagai gadis Melayu tetapi ia tercemar apabila berdiri di atas motor dan bergambar sebegitu. Untuk apa??? Bangga kerana anda sahaja yang mampu bergambar sebegitu? Bangga memiliki motor berkuasa besar? Ya, hak anda untuk bergambar tetapi fahami dan hormati sensitiviti kita sebagai orang Melayu. Jika anda memakai seluar, ia tidak menjadi masalah barangkali. Namun, dengan berpakaian kurung sememangnya tidak manis.


Kredit Foto : www.facebook.com/pages/Tinggal-Cerita-Dot-My

Beringatlah anak gadis, tak perlu kita beraksi berani sebegini kerana ia menjadi satu contoh yang tidak elok kepada mereka yang lain. Ambil ikhtibar dan berkelakukan sopan santun sebagai anak gadis Melayu. Sebelum buat sesuatu, fikir kebaikan dan keburukannya dan bayangkan wajah ibu bapa kita.   - CARI Infonet


37

Bagus
50

Marah
26

Terkejut
29

Sedih
29

Lawak
23

Bosan

Friends Rank (194 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote GhostWalking 23-7-2015 02:27 PM
Macam cibs jah aku tengok dekkk
Quote haryatie 23-7-2015 02:30 PM
Edited by haryatie at 23-7-2015 02:32 PM

pelik jerkkk..
macam2 la..abis cntik le tu..x mcam mak lampir ker..
Quote amansihat 23-7-2015 02:33 PM
malu mak.bapak,abang,adik lelaki,pak sedara tak marah ke?
Quote xtahumenahu 23-7-2015 02:34 PM
x best ponnnnn
Quote nuralisa 23-7-2015 02:35 PM
kan.. tak cool pun...
Quote Nokiaman 23-7-2015 02:36 PM
Rumah papan jenis caprut..beli moto besaq blom konfem abis bayaq ada ati nak panjat panjat selfie bagai.......
Quote nour2001 23-7-2015 02:37 PM
Mcm2 peel budak perempuan melayu skang ni...
Quote reenz013 23-7-2015 02:37 PM
nk gelak je rasa
Quote rospinki 23-7-2015 02:37 PM
Moto diorg ke..ke sesaja amik gmbr
Quote imransulaiman 23-7-2015 02:38 PM
Semoga di antara mereka dalam gambar itu ada yang melayari forum Cari ini dan membaca segala komen seterusnya terasa
Quote Lina66 23-7-2015 02:38 PM

Bongok nye...
Quote cikdot 23-7-2015 02:40 PM
4 orang je baru buat..belum trending lagi
Quote zulka 23-7-2015 02:40 PM
jahanamla moto weh... sib baik bukan moto aku..
kalau moto aku buat camtu kompom kena terajang
Quote shernazz 23-7-2015 02:42 PM
chooiii
owner moto x mungkin posing gini
ni bebudak birah je tompang bike nak.posing
Quote otai_g 23-7-2015 02:47 PM
buruk benar rupanya perempuan berdiri atas moto.

Quote kuzaime 23-7-2015 02:50 PM
kalau adik2 aku yg buat prangai cam nih, mmg aku lempang 7 kali!!
Quote BlueEagle 23-7-2015 02:51 PM
.....apa ke benda nih....
Quote Artemesiaa 23-7-2015 02:53 PM
Buruk laku pakai cantik mana pun kalau dah macam tu kelakunya terus jadi buruk
Quote babak 23-7-2015 02:57 PM
isk!! isk!! buruk sungguh nampak perangai..

Lihat semua komen(130)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-10-2022 05:57 AM GMT+8 , Processed in 0.069492 second(s), 30 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top