CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Selebriti Tempatan Lihat artikel

Johan Tunai Pesan Ibu, Dalami Agama Di India

11-6-2015 10:46 AM| Diterbitkan: CMFreporter2| Dilihat: 13232| Komen: 44

Description: Johan bakal berkelana selama 4 bulan di India demi mendalami ilmu al Quran yang merupakan permintaan arwah ibunya..
Oleh: Adib Za

Sesungguhnya "Syurga itu di telapak kaki ibu" dan bagi anak yang taat seperti pelakon, Johan As'ari, dia bakal ke India untuk mendalami ilmu al Quran, ilmu hafazan dan sebagainya. 


Itu merupakan pesanan arwah ibunya dan demi menunaikan permintaan itu, Johan bakal menghabiskan masa selama 4 bulan di negara Asia Selatan itu bersama rakan-rakannya. 

Memetik laporan portal Rotikaya, Johan memberitahu,

“Saya akan menghabiskan masa selama 4 bulan di India, sekaligus mengambil peluang untuk mendekatkan diri dengan Allah. Sebenarnya saya telah lama menanam azam untuk ke sana, namun ekoran berdepan dengan tanggungjawab kerja, hasrat itu terpaksa ditangguhkan”

“Tambahan arwah ibu sendiri pernah menyuarakan hasratnya untuk saya memperbaiki ilmu hafazan kerana telah lama ditinggalkan. Disebabkan itu, saya nekad mengambil keputusan untuk meninggalkan Malaysia demi mengejar ilmu di sana.”


(Sumber foto: Ammboi)


Semoga perjalanan Johan di India nanti bersama rakan-rakan seperjuangan dipermudahkan.  - CARI Infonet
6

Bagus
20

Marah
6

Terkejut
3

Sedih
21

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (63 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote tomet05 10-6-2015 08:47 PM
alhamdulillah tapi dia memang hafiz pun kan
Quote exclusive_vvip 10-6-2015 08:54 PM
tomet05 replied at 10-6-2015 08:47 PM
alhamdulillah tapi dia memang hafiz pun kan

dia hafal 3,4 juzuk ja dulu tu...boleh panggil hafiz juga ke?
Quote doubleA 10-6-2015 08:56 PM
exclusive_vvip replied at 10-6-2015 08:54 PM
dia hafal 3,4 juzuk ja dulu tu...boleh panggil hafiz juga ke?

err kalau berjuzuk2 tu belum tahap hafiz lagi, tapi bagus la, penghafaz juga.

Quote exclusive_vvip 10-6-2015 09:08 PM
doubleA replied at 10-6-2015 08:56 PM
err kalau berjuzuk2 tu belum tahap hafiz lagi, tapi bagus la, penghafaz juga.
Saya bukanlah hebat mana pun kerana hanya berjaya menghafal satu juzuk setengah kitab Al-Quran sahaja. Tetapi saya akan tetap berdakwah dengan cara yang tersendiri menerusi bidang lakonan yang saya ceburi. Itu niat yang dipegang, Harap-harap, orang luar tidak memandang skeptikal terhadap diri ini. Bayangkan, bagaimana kita mahu mendidik anak-anak remaja kita dalam kelab malam jika berpakaian jubah? Sudah pasti mereka tidak akan layan. Justeru itu saya mahu mendidik mereka menerusi cara saya yang tersendiri. Insya-Allah, jika kita jujur, maka kita akan peroleh hasil seperti yang diinginkan.



1 juzuk setengah...gigih plak iols google pasal johan poyo ni, thn 2012 nyer berita....harap2 balik dari india nanti dapat la ubah sikap...tak poyo n tak main2 kan perasaan orang lagi...Amin...
Quote pinkzara 10-6-2015 10:42 PM
Bila maknya meninggal?
Quote de_ikea 10-6-2015 10:59 PM
Maknya meninggal? Bila tu?
Quote Madel 10-6-2015 11:00 PM
Pergi ke India...?
Ikut tabligh ke apa..
Quote mizzmimi 10-6-2015 11:26 PM
Ku ingatkan johan mana tadik

Ikhlaskanlah niat tu demi keredhaan Ilahi. Modesetazah
Quote tagas 11-6-2015 12:29 AM
Bagusla tu..hafiz sejuta kali pun perangai tak matured tak semenggah tak guna jgk
Quote susukambingbest 11-6-2015 12:41 AM
innalillahiwainnailaihirojiun takziah bt kuarga johan.. bla arwah mak dia mninggal? xdgr cite pun.. arwah mak dia kn rpat ngn fmily shila amzah.. xde ke shila post ucpn tkziah ke......
Quote asyura_85 11-6-2015 01:02 AM
Yeay I harap Johan balik nanti dah tak payah berlakon polok2 dengan pomp ok
(mode setazah)
Quote nolya 11-6-2015 01:18 AM
apabila ada orang yg mahu menjadi baik, apa lagi  menuju ke jalan Allah, berilah doa yg sebaik2nya.  Tak perlulah kita menyelak2 kehilafan yg pernah dilakukannya.  Bumi mana yg tidak ditimpa hujan sedangkan anak sungai lagikan berubah.  Mudah2an Johan dpt menjadi contoh teladan kepada anak2 muda atau pelakon2 muda lainnya.
Quote degil81 11-6-2015 01:40 AM
innalillahiwainnailaihirajiun... bila mak johan meninggal??? tade kecoh2 pun..
Quote cmf_blingblings 11-6-2015 01:55 AM
tak apalah Johan semoga berjumpa dgn bakal isteri dari sana, cantik-cantik wohh Ms india
Quote edoraixora 11-6-2015 02:35 AM
Setelah digugel, arwah maknye mninggal 30 mei aritu....lbih kurg 11 hari dah
Meninggal sbab strok rasenye dn mengidap kanser tulang stge 4

Alfatihah utk mak johan
Quote miabebe 11-6-2015 06:24 AM
Awat mia tatau mak dia da ninggal
Quote theotherfriend 11-6-2015 07:03 AM
Al fatihah..

dek... ramai je org yg i kenal g INDIA, diorang panggil semua tu TABLIGH idak pulak cerita pasal mendalami agama ke hapa. Ambii cuti tanpa gaji 2,3 bulan n they travelled to spead islam. It is all about giving dek.. they lived frugally too.

ko laorg pertama akak dengo berkisah pasal diri ko dek.
langkah pertama pun dah nampak ke self-centred an ko dek.. in my humble opinion, elok ko x yah pergi. Kot niat nak menghafaz, pergi je skolah pondok, ko stayla sana, akak khuatir ko mengtarnishkan imej tabligh dengan cerita ko bercinta dengan pompuan3 yg ko jumpa di sana. Abis la acik2 tudung llabuh x beri suami dia ikut tabligh nanti. Just my 2cents adi. Salam tabligh (eh?)
Quote de_ikea 11-6-2015 07:21 AM
edoraixora replied at 11-6-2015 02:35 AM
Setelah digugel, arwah maknye mninggal 30 mei aritu....lbih kurg 11 hari dah
Meninggal sbab strok r ...

Oooo. Thnk u uols.

Alfatihah.
Quote wanitajelita 11-6-2015 08:12 AM
dia ni yg permainkan perasaan lana tu kan? sian ko. banyak ilmu agama kononnya.



Lihat semua komen(44)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-7-2024 03:50 AM GMT+8 , Processed in 0.124013 second(s), 66 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top