CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Rumah Kediaman Yang Berwarna-warni - Terpesona atau Pening ??

4-6-2015 12:50 PM| Diterbitkan: CMFreporter1| Dilihat: 10851| Komen: 5|Original author: ultramantujuh

Description: Rumah yang bakal dikongsikan bukan sekadar kediaman biasa, malah semua bangunan atau rumah kediaman yang ditunjukkan rata-ratanya berwarna-warni sehinggakan menyebabkan keseluruhan bangunan dan ruma ...
 
 CMF reporter1
 Article Diterbitkan : 4 Jun 2015


Atas sebab tertentu, dalam dunia ini kebanyakkan rumah hanya diwarnai jenis warna tertentu sahaja seperti putih, kelabu, coklat, jingga dan sebagainya. 

Walaupun warna terbabit kelihatan agak harmoni, tetapi masih kurang ceria rasanya. 

Kali ini rumah yang bakal dikongsikan bukan sekadar kediaman biasa, malah semua bangunan atau rumah kediaman yang ditunjukkan rata-ratanya berwarna-warni sehinggakan menyebabkan keseluruhan bangunan dan rumah terbabit kelihatan sungguh menceriakan dengan kecantikan warna yang digunakan..

 

 Terdapat sesetengah rumah kediaman peribadi sengaja dicat dengan warna yang jauh lebih garang, terang dan amat menarik perhatian.
 


Penggunaan warna yang terang dan garang mampu membuatkan seseorang lebih bermood baik apabila melihatnya. 

 
Ada pula yang mengecatkan pelbagai warna yang berlainan di seluruh kawasan perumahan atau sederet rumah tersebut.



Alangkah mempersonakan, bahagian luaran rumah kediaman ini diubah dan dicatkan dengan corak berwarna-warni. 

 

Pernah tak anda melihat bangunan hospital yang berwarna-warni sebegini rupanya?



Bangunan yang dicatkan dengan warna yang boleh bercahaya ketika waktu malam, pastinya menarik perhatian semua orang ketika dipandang dari jarak jauh.  

 


Seluruh bahagian luaran bangunan adalah dibina dengan menggunakan kaca lutsinar yang berwarna-warni.


Bagi memastikan cat warna yang digunakan itu dapat kekal lama dan sempurna, selain kualiti cat berwarna itu, apa yang penting langkah-langkah penjagaan yang diambil juga perlu dititikberatkan.

Bagaimanapun, kita harus rasa berterima kasih kepada semua pemilik premis terbabit kerana sanggup menghabiskan sejumlah wang mengecatkan rumah kediaman mereka dengan warna yang begitu mempersonakan.

Sekali gus menwujudkan suasana persekitaran yang sungguh menceriakan buat masyarakat di situ. - CARI Infonet














24

Bagus
12

Marah
12

Terkejut
12

Sedih
12

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (85 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote clarizsa 4-6-2015 02:54 PM
Menarik... cantik...
Quote Wakai 4-6-2015 03:54 PM
rasa macam nak makan je rumah2 ni..teringat aiskrim paddlepop yg warna-warni
Quote intriQue 4-6-2015 05:37 PM
Color blocking  tu cantik
Quote nist02 4-6-2015 05:57 PM
Cantek... yg warna warni kat luar ok ar.. klo dlm umah mau pening pale...yg atas tu cantek2.. pandai main warna ok.. klo x mau ley jd mcm taska lak..
Quote purpledesire 6-6-2015 05:25 PM
nampak mcm serabut plak kalo terlalu berwarna warni..gunakan 1 @ 2 kaler pun dah nampak cukup menarik..huhuu  

Lihat semua komen(5)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-6-2024 09:28 PM GMT+8 , Processed in 0.051224 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top