CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Pengemis Rohingya Pura-Pura Pengsan

27-3-2015 03:29 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 7016| Komen: 29

Description: Pegawai Jkm Johor Bahru Manayi Ibrahim Berkata, Namun Wanita Berkenaan Yang Dalam Keadaan Sihat, Lebih Suka Mengemis Dengan Mempergunakan Anak Sendiri Bagi Meraih Simpati Orang Ramai Daripada Mencari ...
Pengemis Rohingya Pura-Pura Pengsan


Johor Bahru: Operasi membanteras pengemis oleh Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) di bandar raya ini Sabtu lalu, membongkar kedegilan seorang ibu yang menggunakan anak lelakinya berusia empat tahun mengemis sejak setahun lalu.

Wanita pelarian Rohingya berusia 40-an itu dan anak lelakinya diselamatkan JKM dalam operasi sebelum ini dan pernah diberi amaran tidak mengemis.

Pegawai JKM Johor Bahru Manayi Ibrahim berkata, namun wanita berkenaan yang dalam keadaan sihat, lebih suka mengemis dengan mempergunakan anak sendiri bagi meraih simpati orang ramai daripada mencari pekerjaan.

Menurutnya, walaupun suami wanita itu menyara keluarga dengan bekerja sebagai buruh, dia lebih gemar mengemis tanpa pengetahuan suaminya.

“Kami difahamkan wanita berkenaan sudah biasa mengemis dan menjadi tabiatnya walaupun pernah dinasihatkan suaminya supaya menghentikan kegiatan berkenaan.

26

Bagus
29

Marah
26

Terkejut
28

Sedih
15

Lawak
23

Bosan

Friends Rank (147 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote prettyuglybabe 27-3-2015 11:03 AM
hantar je balik myanmar sana
Quote Crystal_Apple 27-3-2015 12:02 PM
x layak duk mesia...balik2...
Quote ultra78 27-3-2015 12:03 PM
Mengemis depan traffic light?
Quote fifie_olin 27-3-2015 12:13 PM
lbh kesian tgk anak2 dorang...dgn panasnya...kotornyaaa...
Quote krustykrab 27-3-2015 12:16 PM
angkat buang dlm tong sampah
Quote Mary_jane 27-3-2015 01:06 PM
Kat jalan tar tu pun banyak anak2 kecik mengemis. Hari tu sorang budak kecik pompuan tetiba grab tangan i pastu bagi surah yasin. Dah dia bagi i amik lah. Pastu dia cakap RM1. Apa? Nak kena bayar? I terus bagi balik ke dia & blah dari tempat kejadian. Budak tu membebel2 kat belakang. Jahatnya aku semata-mata kerana RM1.
Quote Crystal_Apple 27-3-2015 01:07 PM
tanam idup2.....
Quote FOTHER-MUCKER 27-3-2015 01:09 PM
Dulu ramai lobai sengap kat carigol nakan dia orang ni dibawa ke msia kerana berugama Islam.
Quote Artemesiaa 27-3-2015 01:32 PM
Tektik lama mudah dibaca hentikan le nak purak purak pengsang cam tu buang masa je sah2 kena angkut juga akhirnya
Quote Felycya 27-3-2015 02:10 PM
Xkesian ke kt anak tu ??,

Hantar balik semula lh ke myanmar sane,
Suh dia tanam pokok thanaka byk byk,
Lpas tu bleh bisnes bedak thanaka
Macam nora danish.
Quote chaintea 27-3-2015 02:20 PM
purak purak pingsan konon
Quote mawar_pink 27-3-2015 02:21 PM
Hntr je diorg Ni blk negara mereka..
Quote Extralink 27-3-2015 02:26 PM
Felycya replied at 27-3-2015 02:10 PM
Xkesian ke kt anak tu ??,

Hantar balik semula lh ke myanmar sane,

Baik suruh dia jumpa nora danish je kenal2kan dgn mana2 produser. Untung2 boleh sambar anak pak mutri.. Hehe..
Quote Felycya 27-3-2015 02:40 PM
Extralink replied at 27-3-2015 06:26 AM
Baik suruh dia jumpa nora danish je kenal2kan dgn mana2 produser. Untung2 boleh sambar anak pak mu ...

A'ahhh...
Ye tak ye jugak tu...

Dh berlakon pon hebat kn..

Hahahahaaaa..
Quote honeybee1802 27-3-2015 02:46 PM
Isk..myanmar ni dr aku kecik lg ske mengemis...tgk la contoh indon ka bangla ka....keje la jgk
Quote lavabutang 27-3-2015 02:50 PM
bahlol la korang ni...tarak belajar agama tarak ikut ayat ayat quran...


baca dah faham surah adh dhuha ayat 10.



Quote NAT_11 27-3-2015 02:52 PM
Hantarkan ke sempadan Thai, bagi pecoma kat tokey kapal
ikan, boleh dijadikan hamba penangkap ikang.
Benci betol aku dengan pengemis asing ni.........
Quote lavabutang 27-3-2015 02:56 PM
seribu kali bagus org mintak sedeqah ni dari orang2 tarak mau bayar hutang...sampai kena ctos





Quote lavanoteloo 27-3-2015 02:57 PM
arab wannabe forum carigold dulu bukan main lagik nak kan rohingya ni di bawa ke malaysia kerena berugama isla. forumer carigold memang sengal dan bangap.

Lihat semua komen(29)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

19-4-2024 02:14 PM GMT+8 , Processed in 0.255856 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top