CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

[Banjir]Penduduk Dinasihatkan Agar Tidak Terlalu Ghairah Bermain Air

26-12-2014 04:47 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 8061| Komen: 37

Description: Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim Berkata, Penduduk Diminta Mengutamakan Keselamatan Dan Mengelak Diri Daripada Menjadi Antara Penyumbang Kesesakan Lalu-Lintas Di Kawasa ...
Polis nasihatkan jangan ganggu aliran lalu-lintas


RANTAU PANJANG – Polis Diraja Malaysia (PDRM) menasihatkan penduduk penduduk agar tidak terlalu ghairah bermain air di kawasan-kawasan terlibat banjir di serata daerah ini.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim berkata, penduduk diminta mengutamakan keselamatan dan mengelak diri daripada menjadi antara penyumbang kesesakan lalu-lintas di kawasan-kawasan yang terlibat dengan kejadian banjir.

Menurut, pihak polis sudah bertolak ansur dengan penduduk yang meletakkan kenderaan mereka di tepi jalan bagi mengelak ditenggelami banjir.

Beliau bagaimanapun kecewa apabila terdapat segelintir penduduk yang meletakkan kenderaan mereka sehingga mengganggu lalu-lintas, semata-mata kerana mahu bermain air.

"Keadaan ini tidak sepatutnya berlaku kerana sekiranya berlaku kecemasan, ia akan menyukarkan operasi menyelamat penduduk di kawasan-kawasan terjejas banjir.

13

Bagus
24

Marah
18

Terkejut
36

Sedih
26

Lawak
27

Bosan

Friends Rank (144 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote lavacharge 26-12-2014 02:34 PM
bantu la pihak2 berkenaan yg beriya iya nak bantu lu orang..


Tambahnya, jika penduduk meletakkan kenderaan di tengah jalan, ia akan menyukarkan pihak-pihak berkenaan menghantarkan barangan keperluan termasuk makanan untuk diagihkan kepada mangsa banjir.





Quote sekngucing 26-12-2014 02:35 PM
bapak aku dan pakcik2 aku semua letak kereta tengah jalan kalau banjir
nak letak dlm rumah dah naik air dah, nak buat camana
Quote jazaa 26-12-2014 02:36 PM
Gambor tak de....


Alu tak caya berita yg tak de gmbor...


Quote lavacharge 26-12-2014 02:37 PM
jazaa posted on 26-12-2014 02:36 PM
Gambor tak de....

nah...foto jakun2 tarak kesedaran minda..





Quote miss_baby 26-12-2014 02:41 PM
heran sungguh..boleh meniaga lagi ek..hmm
Quote jazaa 26-12-2014 02:42 PM
Awe sana bila banjir seronok berpesta....kita le pulak yg susah hati....:Q
Quote lavacharge 26-12-2014 02:46 PM
jazaa posted on 26-12-2014 02:42 PM
Awe sana bila banjir seronok berpesta....kita le pulak yg susah hati....:Q

pastu komplain tarak dapat bantuan sampai kena pecah kedai orang...

payah la manusia otak penuh budu ni...



Quote mdhelmi 26-12-2014 03:04 PM
aku rasa polis tu time kecik2 pon akan main air jugak bila banjir
Quote shernazz 26-12-2014 03:06 PM
Mat gedebe buat gini kat kl..wa steering lock lu orang sumaaa
Quote primemova 26-12-2014 03:09 PM
lavacharge posted on 26-12-2014 02:37 PM
nah...foto jakun2 tarak kesedaran minda..

Dh jadi pasar malam pulak siap ada gerai... Haramjadah btol
Quote lavacharge 26-12-2014 03:20 PM
primemova posted on 26-12-2014 03:09 PM
Dh jadi pasar malam pulak siap ada gerai... Haramjadah btol

nak buat camner...kaum plet D.....polis nasihat pun tarak kesan punyer la...



Quote kentel 26-12-2014 04:15 PM
hahah..lava sungguh rasis dgn klate
Quote Modngengade 26-12-2014 04:25 PM
banjir2 pun..kehidupan perlu diteruskan
Quote mak_wa95 26-12-2014 04:27 PM
pandai peniaga ambik kesempatan..2 dalam 1..
Quote arira_arora 26-12-2014 04:39 PM
lavacharge posted on 26-12-2014 03:20 PM
nak buat camner...kaum plet D.....polis nasihat pun tarak kesan punyer la...

dorg je yg btol... n teraniaya...
Quote anno_miss 26-12-2014 04:57 PM
huhuhu... nampak sgt org2 kita masih kurang kesedaran sivik.

diorg rasa diorg dah selamat dan boleh happy2..tanpa memikirkan rakan2 dan orang di kawasan lain.

patutnya bagi kerjasama kat pihak penyelamat jangan menyibuk kat jalan utama tu.. ada yang sangat2 memerlukan bantuan pihak penyelamat untuk sampai segera..who knows..

Quote batmana 26-12-2014 04:59 PM
saman je la dorg ni terus..
cm saman parking.

klu dh tau dorg sengaja letak, sempitkn jalan, nyusahkn org,
kan polis ada pistol, apa susah?

ni bitau dlm paper dulu, alahai...... lembut sgt.
klu kt US,mau dh kene tembak2 seekor2 ni..

nyusahkan umat..
Quote AbukRokok 26-12-2014 10:31 PM
jazaa posted on 26-12-2014 02:42 PM
Awe sana bila banjir seronok berpesta....kita le pulak yg susah hati....:Q

bkn tkat maen air je.... cari ayam juga utk cikcur.
Quote AHMADVW 26-12-2014 10:32 PM
dtg piyed kaa

Lihat semua komen(37)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-5-2024 02:00 AM GMT+8 , Processed in 0.286448 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top