CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Siap Sedia Hadapi Banjir - Mkn Johor

26-12-2014 09:52 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 9932| Komen: 52

Description: Ketua Penolong Setiausaha Mkn Johor, Azura Muhammed Kifli, Berkata Bencana Itu Dijangka Berlaku Kesan Daripada Luruhan Monsun Menyebabkan Hujan Lebat Yang Boleh Berterusan Lebih Tiga Hari.

Siap sedia hadapi banjir - MKN Johor

Gambar hiasan


JOHOR BAHRU: Majlis Keselamatan Negara (MKN) Johor menasihati orang ramai supaya bersiap sedia menghadapi kemungkinan banjir yang dijangka berlaku dari 28 hingga 30 Disember ini.


Ketua Penolong Setiausaha MKN Johor, Azura Muhammed Kifli, berkata bencana itu dijangka berlaku kesan daripada luruhan monsun menyebabkan hujan lebat yang boleh berterusan lebih tiga hari.

"MKN Johor menasihati orang ramai supaya bersiap sedia menghadapi banjir berdasarkan amaran awal yang dikeluarkan Jabatan Meteorologi Malaysia melalui laman http://www.met.gov.my," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.


Azura berharap orang ramai peka dengan keadaan sekeliling dan sentiasa mengikuti perkembangan melalui hebahan berita dan media sosial iaitu Portal Bencana Johor (Facebook) dan akaun Twitter @PBencanaJHR.

Beliau berkata, orang ramai juga perlu sentiasa bersiap sedia sekiranya diarahkan oleh pihak berkuasa untuk berpindah ke pusat pemindahan banjir.



32

Bagus
11

Marah
23

Terkejut
23

Sedih
23

Lawak
11

Bosan

Friends Rank (123 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote cmf_herrhughie 25-12-2014 12:59 AM
Oh sigh.....hopefully nothing serious happen
Quote Acong 25-12-2014 02:14 AM


buat rumah camni  
Quote tomatome 25-12-2014 02:17 AM
kalo johor area mana kemungkinan besar yg banjir ek??
Quote koliba 25-12-2014 02:17 AM
ya Allah , kepada mu sahajalah kami sembah, kepadamu sahajalah tempat kami minta pertolongan , selamatkan kami ya Allah
Quote hyie 25-12-2014 02:22 AM
30hb malam iols nak balik harap2 x banjir lah dah 3 bulan x sempat balik uolsss hiway pon tenggelam jugak ker noks?
Quote Acong 25-12-2014 02:23 AM
harap pihak tentera drop makanan


Quote Anak_Nogori 25-12-2014 02:23 AM
tomatome posted on 25-12-2014 02:17 AM
kalo johor area mana kemungkinan besar yg banjir ek??

Tuesday, December 23, 2014 Mutakhir:

Johor mula di ancam banjir. Pontian: Kukup mula di naiki air. Banjir merupakan satu bencana alam yang saban tahun memerlukan perhatian dari pihak berkuasa. Selepas Kelantan dan Terengganu di landa banjir teruk. Fenomena ini berpindah pula ke Johor. Air laut pasang dan di tambah hujan lebat setiap waktu petang di negeri Johor memungkinkan kejadian banjir berlaku. Harap penduduk yang tinggal di kawasan rendah dapat buat persiapan awal. Bagi mengelakkan kejadian buruk.



Quote tomatome 25-12-2014 02:29 AM
Anak_Nogori posted on 25-12-2014 02:23 AM
Tuesday, December 23, 2014 Mutakhir:

Johor mula di ancam banjir. Pontian: Kukup mu ...

tq an..dk johor pn penah dilanda banjir teruk kan.. pastu beria nak buat itu ini utk langkah keselamatan.. tgk kalo banjir nanti ada x diorg pnambahbaikan
Quote Anak_Nogori 25-12-2014 02:36 AM
tomatome posted on 25-12-2014 02:29 AM
tq an..dk johor pn penah dilanda banjir teruk kan.. pastu beria nak buat itu ini utk langkah kesel ...

fenomina banjir kali ni memang agak luar biasa....langkah mengurangkan kesan banjir perlu....tapi kalau air laut pasang besar dan bertembung dgn air sg yg deras....lantunan air sg tu akan berlaku...ini yg membuatkan banjir besar berlaku krn air dari hulu sg tidak mengalir kelaut...so..lebarkan sg, kuala, tembatan banjir pun..kalau air laut pasang besar...banjir besar tidak boleh dihalang.

sebab tu peringatan diberikan supaya kita berjaga2...bila suruh pindah..cepat2 pindah...krn kita sedang berdepan dgn air..bila2 masa dia boleh dtg dgn lajunya..
Quote Acong 25-12-2014 02:39 AM

Quote nour2001 25-12-2014 04:42 AM
Banjir kali ni teruk ye..teringat aku masa kecik dulu dok kat kg majidee banjir besar sgt..mujur masa tu kami dok kat Kawasan tinggi.. Tgk air banjir yg bnyk menakutkan...
Quote stinger_attack 25-12-2014 05:15 AM
Anak_Nogori posted on 25-12-2014 02:36 AM
fenomina banjir kali ni memang agak luar biasa....langkah mengurangkan kesan banjir perlu....tapi  ...

Perrrrrgggghhhhhhh...siap dgn ayat air laut bertembung dengan lantunan air sungai seme.............

Tak cukup ayat bijak bijak bebal....ditambah dgn istilah air gerak LAJU.......

pirst time aku  dengar air gerak Laju dan bukannya DERAS....



Quote Al-Patih 25-12-2014 05:18 AM




Quote AbukRokok 25-12-2014 06:37 AM
selayaknyalah dengan ummah johor muka terencat akal yg viral hencap kelantan hari tu
Quote jazaa 25-12-2014 06:46 AM
tomatome posted on 25-12-2014 02:17 AM
kalo johor area mana kemungkinan besar yg banjir ek??

Selalunya kat belah pontian, kluang, kukup tu semua....ntah aku tak pernah sampai situ...

Muor dulu pun ada banjir tapi kawasan yg dekat sungai lah... kaw ceruk sikit...


Quote ejans 25-12-2014 06:55 AM
Acong posted on 25-12-2014 02:23 AM
harap pihak tentera drop makanan

Abg ipar aku de join training tentera. Biasa pas abes kursus die de bwk byk makanan tentera dlm pack cemni. Skali rasa mmg sodao boleh layan. 2 3 kali pastu boleh termuntah muaakk
Quote fire_place 25-12-2014 08:10 AM
Mak aku pun tgah bsiap sdia kat bilik gerakan banjir.
Masa banjir kat kota tinggi syarikat aku praktikal dulu
Ada pg sana.melawat n hulurkan bantuan.

Dlm keadaan gini aku harap bdn psendirian
Segera mengatur bantuan juga.sbb nak harap
Kerajaan dan pihak berkuasa kdg2 xcukup
Diaorg pun xmenang tgn.mcm kes banjir dulu kat kota
Menurut acik2 kat kg tu..yg ptama sekali hulurkn bntuan
Baik mknan dll adalah bdn gereja dan buddha.
Tgklah betapa perihatin mereka tu,,harap ramai yg lain
Andai jd lg turun n sama2 ringankan beban mangsa.
Quote Esmiria 25-12-2014 08:22 AM
Bala mai bala mai bala mai
Quote sayang_mulut 25-12-2014 08:46 AM
bala?......

Lihat semua komen(52)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

29-5-2024 04:58 AM GMT+8 , Processed in 0.079634 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top