CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 5599|Reply: 32

[Tempatan] jgn kasi jem jalan la awe2 semua woiii..

[Copy link]
Post time 26-12-2014 02:33 PM | Show all posts |Read mode
orang mau tolong lu orang...lu orang pulak suka suki main main air..

Polis nasihatkan jangan ganggu aliran lalu-lintas

RANTAU PANJANG – Polis Diraja Malaysia (PDRM) menasihatkan penduduk penduduk agar tidak terlalu ghairah bermain air di kawasan-kawasan terlibat banjir di serata daerah ini.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim berkata, penduduk diminta mengutamakan keselamatan dan mengelak diri daripada menjadi antara penyumbang kesesakan lalu-lintas di kawasan-kawasan yang terlibat dengan kejadian banjir.

Menurut, pihak polis sudah bertolak ansur dengan penduduk yang meletakkan kenderaan mereka di tepi jalan bagi mengelak ditenggelami banjir.

Beliau bagaimanapun kecewa apabila terdapat segelintir penduduk yang meletakkan kenderaan mereka sehingga mengganggu lalu-lintas, semata-mata kerana mahu bermain air.

"Keadaan ini tidak sepatutnya berlaku kerana sekiranya berlaku kecemasan, ia akan menyukarkan operasi menyelamat penduduk di kawasan-kawasan terjejas banjir.





Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 26-12-2014 02:34 PM | Show all posts
bantu la pihak2 berkenaan yg beriya iya nak bantu lu orang..


Tambahnya, jika penduduk meletakkan kenderaan di tengah jalan, ia akan menyukarkan pihak-pihak berkenaan menghantarkan barangan keperluan termasuk makanan untuk diagihkan kepada mangsa banjir.





Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 02:35 PM | Show all posts
bapak aku dan pakcik2 aku semua letak kereta tengah jalan kalau banjir
nak letak dlm rumah dah naik air dah, nak buat camana
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Gambor tak de....


Alu tak caya berita yg tak de gmbor...


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-12-2014 02:37 PM | Show all posts
jazaa posted on 26-12-2014 02:36 PM
Gambor tak de....

nah...foto jakun2 tarak kesedaran minda..





Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 02:41 PM | Show all posts
heran sungguh..boleh meniaga lagi ek..hmm
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 26-12-2014 02:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Awe sana bila banjir seronok berpesta....kita le pulak yg susah hati....:Q
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-12-2014 02:46 PM | Show all posts
jazaa posted on 26-12-2014 02:42 PM
Awe sana bila banjir seronok berpesta....kita le pulak yg susah hati....:Q

pastu komplain tarak dapat bantuan sampai kena pecah kedai orang...

payah la manusia otak penuh budu ni...



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-12-2014 03:04 PM | Show all posts
aku rasa polis tu time kecik2 pon akan main air jugak bila banjir
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 03:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Mat gedebe buat gini kat kl..wa steering lock lu orang sumaaa
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
lavacharge posted on 26-12-2014 02:37 PM
nah...foto jakun2 tarak kesedaran minda..

Dh jadi pasar malam pulak siap ada gerai... Haramjadah btol
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-12-2014 03:20 PM | Show all posts
primemova posted on 26-12-2014 03:09 PM
Dh jadi pasar malam pulak siap ada gerai... Haramjadah btol

nak buat camner...kaum plet D.....polis nasihat pun tarak kesan punyer la...



Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 04:15 PM | Show all posts
hahah..lava sungguh rasis dgn klate
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 04:25 PM | Show all posts
banjir2 pun..kehidupan perlu diteruskan
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 04:27 PM | Show all posts
pandai peniaga ambik kesempatan..2 dalam 1..
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 04:39 PM | Show all posts
lavacharge posted on 26-12-2014 03:20 PM
nak buat camner...kaum plet D.....polis nasihat pun tarak kesan punyer la...

dorg je yg btol... n teraniaya...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-12-2014 04:57 PM | Show all posts
huhuhu... nampak sgt org2 kita masih kurang kesedaran sivik.

diorg rasa diorg dah selamat dan boleh happy2..tanpa memikirkan rakan2 dan orang di kawasan lain.

patutnya bagi kerjasama kat pihak penyelamat jangan menyibuk kat jalan utama tu.. ada yang sangat2 memerlukan bantuan pihak penyelamat untuk sampai segera..who knows..

Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 04:59 PM | Show all posts
saman je la dorg ni terus..
cm saman parking.

klu dh tau dorg sengaja letak, sempitkn jalan, nyusahkn org,
kan polis ada pistol, apa susah?

ni bitau dlm paper dulu, alahai...... lembut sgt.
klu kt US,mau dh kene tembak2 seekor2 ni..

nyusahkan umat..
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 10:31 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa posted on 26-12-2014 02:42 PM
Awe sana bila banjir seronok berpesta....kita le pulak yg susah hati....:Q

bkn tkat maen air je.... cari ayam juga utk cikcur.
Reply

Use magic Report

Post time 26-12-2014 10:32 PM | Show all posts
dtg piyed kaa
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT


Forum Hot Topic
Contoh Kegagalan...
imransulaimanContoh Kegagalan...
Views : 6304 Replies : 37
Teka teki botol
syidapink88Teka teki botol
Views : 73744 Replies : 325
Siapa lagi power...Kau jumpa Aku Kau Kena tunduk
tokchikSiapa lagi power...Kau jumpa Aku Kau Ken
Views : 8672 Replies : 45
Hanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti V79
syitaeyqaHanis Haizi Misqueen, Babutam, Nwantiti
Views : 207236 Replies : 4991
Merenung Ke Luar Jendela.
tomazMerenung Ke Luar Jendela.
Views : 10788 Replies : 60
DIKEHENDAKI!
KurexDIKEHENDAKI!
Views : 6314 Replies : 40
Ada Apa dgn Pen Dekat Bank
MistrezHermanazAda Apa dgn Pen Dekat Bank
Views : 14520 Replies : 54
Bila netizen bersatu
riena3321Bila netizen bersatu
Views : 8697 Replies : 37
JOM TEST MATA
Markonah_7JOM TEST MATA
Views : 5016 Replies : 30
Wow baju merah tu..
riena3321Wow baju merah tu..
Views : 12047 Replies : 88

 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-6-2024 11:52 PM GMT+8 , Processed in 0.082244 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list