CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Graduan Ipt Dituduh Merogol Pelajar Sekolah

4-8-2014 12:02 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 11075| Komen: 25

Description: Tertuduh, Ahmad Hasbullah Hazli, 24, Bagaimanapun Membuat Pengakuan Tidak Bersalah Dan Mohon Dibicarakan Selepas Kertas Pertuduhan Dibacakan Kepadanya Oleh Jurubahasa Di Hadapan Hakim N. Kanageswari.

Gambar hiasan



SEREMBAN -  Seorang graduan sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, semalam atas tuduhan merogol seorang pelajar tingkatan tiga di sebuah rumah, dalam kejadian Julai lalu.


Tertuduh, Ahmad Hasbullah Hazli, 24, bagaimanapun membuat pengakuan tidak bersalah dan mohon dibicarakan selepas kertas pertuduhan dibacakan kepadanya oleh jurubahasa di hadapan Hakim N. Kanageswari.

Mengikut pertuduhan, Ahmad Hasbullah didapati merogol pelajar perempuan berumur 15 tahun berkenaan di sebuah rumah di Taman Alamanda, Senawang.

Kesalahan dilakukan 22 Julai lalu,  antara jam 12.30 tengah malam dan 4 pagi.

Berikutan itu, dia boleh dihukum di bawah Sesyen 376 Kanun Keseksaan dan jika didapati bersalah, boleh hukuman penjara tidak kurang dari lapan tahun dan maksimum 30 tahun serta boleh dikenakan tidak kurang dari 10 sebatan.

Pegawai Pendakwa, E. So Phon kemudiannya mencadangkan wang jaminan RM3,000 ditawarkan.

Terdahulu tertuduh yang diwakili peguam, A.Krishnaveni memohon dikenakan hukuman ringan kerana baru tamat pengajian dalam bidang elektrikal di sebuah IPT.

Malah, bapanya juga tidak bekerja dan mempunyai masalah kesihatan, manakala ibunya pula hanya bekerja sebagai kerani.
Mahkamah kemudiannya menetapkan wang jaminan RM2,500 dengan seorang penjamin dan 3 September depan sebagai tarikh pengurusan kes.

14

Bagus
3

Marah
9

Terkejut
13

Sedih
5

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (48 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote ciptaan_Awlah 2-8-2014 09:05 PM
dah dpt cari 4 saksi ke ?
kalu takde 4 saksi
mmg kene jihat
Quote azrain98 2-8-2014 09:06 PM
ni kes suka sama suka ni.....budak form 3 tu pun nak gak sebenarnya
Quote Acong 3-8-2014 03:04 AM
kalau budak laki nie pandai main bowling, mungkin lepas gitu saja
Quote roblucci 3-8-2014 03:16 AM
Acong posted on 3-8-2014 03:04 AM
kalau budak laki nie pandai main bowling, mungkin lepas gitu saja

dia kena mewakili negara dalam sukan baru ada masa depan cerah
Quote linnytuckming2 3-8-2014 06:41 AM
Yg main boling tu ape citer skrg?dh wakil mesia dan dpt emas berkilo-kilo?
Quote myvios 3-8-2014 06:54 AM
kena guna jurubahasa?
Quote FanTasyCreaTioN 3-8-2014 07:18 AM
myvios posted on 3-8-2014 06:54 AM
kena guna jurubahasa?

hahahaha sama la
abes ja bacer ..
tertanya2 gak ..
aiks .. kena guna jurubahasa?


Quote peYno 3-8-2014 07:36 AM
azrain98 posted on 2-8-2014 09:06 PM
ni kes suka sama suka ni.....budak form 3 tu pun nak gak sebenarnya

tu la bahaya main dgn budak bawah umur

ibarat ko bawak kereta dibelakang dia bawak motor didepan

klu ko terlanggar dia didepan apa alasan pon org belakang bersalah
Quote myvios 3-8-2014 07:37 AM
FanTasyCreaTioN posted on 3-8-2014 07:18 AM
hahahaha sama la
abes ja bacer ..
tertanya2 gak ..

BUKAN ORG MALAYSIA KOT...

Quote spiderman80 3-8-2014 11:21 AM
Nafsu manusia memang sukar dikawal.... sebab tu saya cuma berjumpa Liang Liang ketika saya memerlukannya.
Quote batmana 3-8-2014 11:22 AM
ciptaan_Awlah posted on 2-8-2014 09:05 PM
dah dpt cari 4 saksi ke ?
kalu takde 4 saksi
mmg kene jihat

4 saksi tuk zina la bahlol..

Quote purpledesire 3-8-2014 11:39 AM
padan muka ko perogol..ko ingat lepas ko dah sedap2, ko boleh lepas mcm tu jer.? ko lupa erk yg ko dh merogol bdk pompuan bwh umur.? padan muka ko..
Quote cowey 3-8-2014 11:43 AM
selain kes bunuh..

kes rogol pn rutin berita..

Quote jengkoil 3-8-2014 11:49 AM
spiderman80 posted on 3-8-2014 11:21 AM
Nafsu manusia memang sukar dikawal.... sebab tu saya cuma berjumpa Liang Liang ketika saya memerluka ...

Liang liang x bg souvenir ke kat abam spider? Sipilis ke...gonorrhoea ke...xkan pegang pegang tgn aja...

nama china doll tu mengingatkan pada liang lahat...insof sekejap...
Quote bluehedgehog 3-8-2014 01:33 PM
hantar bangsat ni gi gaza sebagai perisai hamas
Quote juliez 3-8-2014 02:02 PM


Baru2 ni pun ada kes rogol juga kan yg perogol juvana tu dirotan dlm mahkamah depan ibubapa dia terus? And lepas kena rotan dibebaskan sebab hakim ambil kira faktor umur dan masa depan perogol. Ker itu kesalahan lain?
Quote sigila 3-8-2014 02:09 PM
Ntah2 jantan nie yg kena rogol..... pempuan skang nie ganas2....
Quote cenkudu 3-8-2014 02:10 PM
lain kali mintak IC dulu sebelum bertindak

apapun janganlah kamu menghampiri zina
Quote capiloton 3-8-2014 03:26 PM
ni suka sama suka la nih..
rogol kunun..

Lihat semua komen(25)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

28-5-2024 06:02 AM GMT+8 , Processed in 0.086195 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top