CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 9204|Reply: 97

Najis Berdarah Ketika Buang Air Besar, Jaafar Onn Dimasukkan Ke Zon Kritikal

  [Copy link]
Post time 2-4-2024 10:54 PM | Show all posts |Read mode






Selebriti versatil, Jaafar Onn dikejarkan ke Hospital Serdang pada tengah malam tadi dan dimasukkan ke zon kritikal di wad kecemasan di hospital berkenaan, selepas mengalami pendarahan ketika membuang air besar.


Anak angkat Jaafar, 72, yang dikenali sebagai Hanif ketika dihubungi berkata, bapa angkatnya yang dipanggil papa itu mengalami bacaan tekanan darah dan haemoglobin rendah ketika melakukan pemeriksaan di sebuah klinik.


“Papa kesan ada darah ketika buang air besar malam tadi dan meminta untuk cuma dibawa ke klinik. Dia tidak mahu ke hospital. Namun, doktor di klinik menyarankan supaya papa terus dirujuk ke hospital untuk tindakan lanjut.


“Sampai di Hospital Serdang, doktor membuat pemeriksaan lanjut dan mendapati tekanan darah dan bacaan haemoglobin papa sangat rendah. Papa terpaksa dimasukkan di zon kritikal di wad kecemasan.


“Alhamdulillah, keadaan papa sekarang stabil selepas doktor memasukkan darah dan telah pun ditempatkan di wad biasa,” katanya kepada Kosmo! Online.


Katanya lagi, keadaan pelakon sitkom Cili Padi itu juga tidak begitu membimbangkan, dan boleh berbual walaupun dalam keadaan lemah.


“Ramai rakan-rakan papa datang menziarahinya hari ini. Papa okey, boleh berbual cuma agak lemah. Papa sekarang perlu berpuasa kerana doktor akan melakukan prosedur endoskopi sama ada hari ini atau esok, untuk melihat keadaan usus dan perutnya,” kata Hanif.


Jelasnya lagi, ini merupakan kejadian kali ketiga Jaafar yang juga merupakan seorang pelakon, penyanyi, pengacara, penari dan cef itu mengalami masalah buang air besar berdarah, sejak julai tahun lalu.


“Sebab itu doktor mahu lakukan prosedur endoskopi untuk melihat keadaan usus dan perutnya, kerana sudah beberapa kali papa mengalami masalah buang air besar berdarah,” jelasnya.


Terdahulu, tahap kesihatan Jaafar atau nama sebenarnya Jaafar on Awang semakin merosot selepas mengalami masalah bengkak pada kaki, sehingga terpaksa menggunakan kerusi roda untuk bergerak.


Sumber – KOSMO! ONLINE
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-4-2024 11:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga baik2 aja buat beliau.
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 11:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga diberi kesembuhan.
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2024 11:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni gambar lama. Latest picture, tok Jakpa dah kurus kering.
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 12:09 AM | Show all posts
Moga Allah permudah utk beliau.irl beliau sgt baik. Sopan je
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 12:11 AM From the mobile phone | Show all posts
semoga dipermudahkan ya uncle
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 3-4-2024 12:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada masalah usus ke? Semoga cepat sembuh. Kalau haemoglobin rendah mmg berak berdarah ke?
Rindu nk tgk baju Melayu bunga matahari uncle Jaafar.

Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 01:03 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 3-4-2024 12:35 AM
Ada masalah usus ke? Semoga cepat sembuh. Kalau haemoglobin rendah mmg berak berdarah ke?
Rindu nk  ...

kalau hemoglobin rendah & berak berdarah, kemungkinan ada pendarahan dalam perut/usus. Hemoglobin rendah sebab ada pendarahan

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-4-2024 01:12 AM From the mobile phone | Show all posts
semoga cepat sembuh...

takut cancer je..
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 01:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Macam symptom colon cancer Mudahan tidaklah
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 01:51 AM From the mobile phone | Show all posts
semoga cepat sembuh tokpa..
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 02:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga kembali sembuh
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 05:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga lekas sembuh papa jaafar
Suka tgk lakonan jaafar yg kelakar2 sume tu
Teringat dlm film Rock, Jaafar jd manager recording studio..lawak betul dialog2 dia dlm tu
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 06:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Buasir???
Hopefully bukan cancer
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 07:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Moga dikurniakan Allah kesembuhan utk JO.
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 07:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Kkdg aku tak faham dgn org yg minta doa org berusia ni kalau sakit cepat sembuh..kalau aku la aku lg minta org2 berusia mcm dia ni lagi cepat pergi..dah takde apa lagi dah nk dikejarkan didunia ni..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-4-2024 07:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Shahman86 replied at 2-4-2024 11:16 PM
Kkdg aku tak faham dgn org yg minta doa org berusia ni kalau sakit cepat sembuh..kalau aku la aku lg ...


Ko hidup di dunia ni semata nak kejar hal duniawi ka? Kalau ko mati takda ka keluarga ka kawan2 ko yang sedih untuk ko?
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 07:29 AM From the mobile phone | Show all posts
72 still young . tak la tua sgt
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 07:34 AM From the mobile phone | Show all posts
baru2 ni iols tertengok wawancara dekat youtube. kurus dah sheols.. jgn nanti azwan ali padankan muka sheols bila tau sakit ni

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2024 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Macam tanda2 masalah usus.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-5-2024 09:45 PM GMT+8 , Processed in 0.089397 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list