CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 1229|Reply: 14

Hampir Setahun Tak Balik Kampung, Rupanya Pemuda Kena Sihir Sara Perbelanjaan Keluarga Mak Angkat

[Copy link]
Post time 20-5-2022 04:56 PM | Show all posts |Read mode


Menerusi 'group' Batu Pahat di Facebook, seorang lelaki dengan nama Mohd Azwan memaklumkan dia sudah menemui adiknya, Aswadi yang sudah hampir setahun tidak pulang ke rumah keluarga mereka.


Mendakwa adiknya terkena buatan seorang wanita yang digelar sebagai mak angkat, kata Azwan, Aswadi semakin pulih jika dibandingkan ketika pertama kali bertemu di kilang tempat adiknya bekerja.


"Masa awal-awal jumpa, tanya apa pun dia tak nak beritahu pasal perempuan itu sampaikan tanya mak sendiri pun dia tak ingat. Selepas suruh dia istighfar, mengucap dan baca ayat Al-Quran dia mula bercakap apabila ditanya.


"Kini, adik saya dalam fasa berubat dengan cara perubatan Islam nak buang benda kotor yang dia dah makan. Moga adik saya terhindar sepenuhnya daripada sihir tersebut," katanya.




Dalam usaha mencari tahu keberadaan Aswadi, Azwan menggunakan platfrom 'group' berkenaan untuk meminta bantuan warga Batu Pahat menyalurkan maklumat kepadanya andai ada antara ahli 'group' berkenaan yang ternampak atau mengenali adiknya.


Menceritakan kejadian yang menimpa adiknya, kata Azwan, Aswadi yang berjalan kaki ke tempat kerjanya di Puchong selalu disapa oleh wanita yang digelarnya sebagai Mak.


"ada hari ketiga, perempuan itu memberikan nombor telefonnya kepada adik. Dia juga memberikan bekal nasi. Ketika dia pulang ke kampung, kami sekeluarga menyedari kelakuannya agak berbeza, dia cuba mengelak dari kami dan tidak bercakap.


"Kami beranggapan itu adalah perkara biasa dan tiada apa-apa masalah. Bagaimanapun, dia senyap-senyap kemas kain baju dan dokumen penting. Sebab kelakuannya pelik, kami banyak kali tanya barulah dia beritahu nak ke Batu Pahat, nak kerja dengan mak angkat yang baru dikenalinya.


"Kami cuba halang tetapi dia pergi juga. Dalam dua tiga bulan, dia masih lagi berhubung dengan kami tetapi setiap kali kami tanya mengenai mak angkatnya, dia akan mengelak. Malahan, alamat rumah dan tempat kerjanya juga dia tidak berikan," katanya.







Selepas itu, adiknya semakin lupa akan keluarganya sendiri. Malahan, ketika Aswadi dimaklumkan bahawa ayah mereka sudah meninggal, pemuda itu sama sekali tidak menunjukkan tanda-tanda sedih.


Kata Azwan, adiknya tidak memberikan sebarang maklum balas seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku dan itu adalah kali terakhir Aswadi menjawab panggilan telefon daripada keluarganya.




Azwan turut menitipkan ingatan kepada penduduk sekitar yang mengenali wanita dan suaminya agar sentiasa berhati-hati agar tidak ada lagi yang menjadi mangsa sihir keluarga berkenaan.












Menerusi perkongsian itu juga, Azwan memuat naik rakaman menunjukkan pihak polis yang membantu mengiringinya ketika ingin mengambil barang-barang peribadi Aswadi di rumah wanita tersebut. -CARI







Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 21-5-2022 06:47 AM | Show all posts
Kesiannya...wanita tu bsuami?camna laaa dia bole aim sorang anak muda buat jadi hamba dia
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2022 08:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Lihat alloh tunjuk yg suka mandrem itu wanita msia bukan wanita Indonesia sepertimana kalian fitnah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2022 09:44 AM | Show all posts
trisnalovezul: Lihat alloh tunjuk yg suka mandrem itu wanita msia bukan wanita Indonesia sepertimana kalian fitnah


makcik indon oiiii…  ko tau tak belah2 johor tu banyak indon jawa…  batu pahat tu bersepah2 indon jawa…
Reply

Use magic Report

Post time 21-5-2022 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Saja dia buat xtahu hahaha. Yg penting bab claim ramai2 sepakat????
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2022 12:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Jijik ye perangai dasar pendatang bangs**
Menjawablah korang anak beranaķ buat ank orang smpai mcamtu
Perut tu biar membusung kembung makan hasil penat anak orang sampai dia boleh lupakan tanggungjawab kpd famili sendiri
Hish...menyirap betullah baca berita camni
So konklusinya jgan buat berbaik sangat dgan org luar t.utamanya bangs** asing
Kpd famili yg teraniaya korang mintak bayar balik ganti rugi kat keluarga penyihir tu
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2022 12:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya. Setahun dia menderita. Alhamdulillah family dapat dia balik
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2022 05:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Ya ampun..Ni kalau jadi kat anak akak ni mau akak santet balik penyihir tu sekeluarga biar busung 1 family. Kesian sangat...

Memang sihir is real. Di Sabah ini hati2 dengan keturunan Ndon dan Pelipin jika kamu kerja di sini.
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 22-5-2022 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
trisnalovezul replied at 21-5-2022 08:18 AM
Lihat alloh tunjuk yg suka mandrem itu wanita msia bukan wanita Indonesia sepertimana kalian fitnah

Betine tu jawa ndon la bongok
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2022 08:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Sebagai ibu yg ada ank....menitik airmata aku baca....

Indon memang bangsat....diperahnya habi hbisan ....
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2022 03:32 PM From the mobile phone | Show all posts
trisnalovezul replied at 21-5-2022 08:18 AM
Lihat alloh tunjuk yg suka mandrem itu wanita msia bukan wanita Indonesia sepertimana kalian fitnah

Lihat alloh tunjuk yg suka mandrem itu wanita JAWA iaitu INDON kaki mandrem bkn wanita mlaysia spertimana kalian fitnah.

Acik trisna malas baca artikel tp sibuk nk komen. Belum baca abis iol dah agak bgsa INDON ni suka mandrem. Bila baca smpai hbis, mmg betul pompuan INDON. Kt mlaysia xde negeri or daerah JAWA sprtimana INDON.
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2022 04:01 PM | Show all posts
Allahuakhbar jahatnya perangai tak terkata aku bila baca ni..........
Reply

Use magic Report

Post time 22-5-2022 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Jawa mendoniaaaaa
Nasib baik tak disuruh menari sekaliiiii
dasar bangsardddd punya pendatang
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2022 11:09 AM | Show all posts
Allahuakhbar.. minta dijauhkn la dari kita semua bertemu org2 mcm nie.. amin yra..
kesian nya.. untung abg dia n ahli keluarga berusaha mencari.. moga dpt balasan makcik tua tu sihir kn org sampai mcm tu..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2022 05:26 PM | Show all posts
alahaii .. kesiannya .. kalau aku jadi salah seorang adik beradik budak ni, sedih woo ..
moga yg jahat mendapat balasan yang setimpal .. dan anak ni dpt jalani kehidupan biasa dia dgn family ..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

17-8-2022 09:34 AM GMT+8 , Processed in 5.888687 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list