CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 1103|Reply: 15

Tak Sempat Rai Majlis Bertandang, Pengantin Baharu Maut Kemalangan

[Copy link]
Post time 30-11-2021 11:19 AM | Show all posts |Read mode
Pasir Mas: Keterujaan pasangan pengantin yang baru berkahwin Jumaat lalu, memilih pelamin untuk majlis bertandang tidak kesampaian apabila terbabit dalam sebuah kemalangan di Kampung Galok, di sini, 4.45 petang semalam.


Kemalangan berkenaan meragut nyawa Wan Ahmad Haziq Wan Abd Razak, 25, manakala isterinya, Norainsya Mohd Suhaimi, 22, luka ringan di kepala.


Adik mangsa, Wan Ahmad Aizat Wan Abd Razak, 23, berkata, pada awalnya, dia menerima panggilan telefon daripada isteri mangsa memberitahu mereka terbabit dalam kemalangan dengan keadaan abangnya yang masih tidak diketahui.




Foto: Harian Metro




Katanya, ketika dalam perjalanan ke Hospital Pasir Mas (HPM), dia terkedu kerana dikhabarkan abangnya sudah meninggal dunia, namun terus menguatkan semangat untuk sampai ke sana.


"Kali terakhir kami berjumpa ketika sarapan pagi bersama-sama di rumah ibu pagi tadi (semalam), memandangkan saya merancang untuk pulang Tanjung Malim, Perak, tempat saya bekerja pada sebelah petang.


"Kami berdua sangat akrab malah boleh dikatakan hampir setiap hari dia menelefon saya sebelum majlis perkahwinannya, untuk berkongsi persiapan dan keterujaan dia mendapat isteri memandangkan saya sudah berkahwin beberapa bulan lebih awal daripada abang," katanya ketika ditemui di perkarangan Unit Forensik HPM, malam tadi.


Wan Ahmad Aizat dalam keadaan sebak mengakui, abangnya itu seorang anak yang sangat taat pada ibu mereka selain disenangi rakan-rakan kerana keramahannya selain suka membantu kenalan yang dalam kesusahan.


"emergiannya benar-benar memberi kesan buat kami sekeluarga, apatah lagi hanya beberapa hari dia membina 'masjid' bersama isteri tercinta. Bagaimanapun, kami reda dan akan terus menguatkan semangat kerana isterinya juga perlukan sokongan kami sekeluarga untuk terus kuat.


"Insya-Allah sebaik selesai semua urusan di hospital, jenazah abang akan segera dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Beris Harab, Kota Jembal, di Kota Bharu," katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Mohd Nasaruddin M Nasir, ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan berkaitan kejadian itu.


"Hasil siasatan mendapati, pasangan berkenaan yang menaiki Perodua Myvi dipercayai hilang kawalan menyebabkan terbabas ke jalan bertentangan dan bertembung dengan Perodua Alza ketika dalam perjalanan dari arah Tanah Merah ke Pasir Mas.


"Selepas bedah siasat dilakukan, didapati mangsa yang parah pada bahagian dada dan disahkan meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Unit Kecemasan HPM, manakala isterinya mengalami luka di bahagian kepala.


"Kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya. -CARI


Sumber: Harian Metro

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 11:54 AM | Show all posts
myvi...


Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 12:01 PM | Show all posts
ganti tikar


Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 12:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainna ilaihirojiun. Takziah.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 12:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Innallilah..takziah buat keluarga
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 12:22 PM | Show all posts
takziah. kesiannya la baru sgt nikah.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Kebanyakan myvi bawak kereta macam pelesit tak kisah lah jalan tu mcm mana. Tempat selekoh xnmpk depan pun memotong jugak.

Hati2 lah bawak kereta semua, tak kena dekat kita sendiri, kena tempias dekat orang2 lain. Laju2 nak kemana.. musim hujan plak.

Takziah untuk yang terlibat.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 02:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah...
takziah
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 02:41 PM From the mobile phone | Show all posts
supernaturalee replied at 30-11-2021 12:01 PM
ganti tikar

Nak ganti tukar APA ke nya......
Adik dia dah kawin....
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
innalilahwainnalillhirojiun
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 04:03 PM | Show all posts
Inalillawainalillahirojiun...Al-fatihah
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
sedihnya... teringat lagu ni....
I lifted her head,she looked at me and said
"hold me darling,just a little while"
I held her close,I kissed her our last kiss
I found the love,that i knew i had missed
And now she's gone,even though i hold her tight
I lost my love,my life that night

Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 05:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Bawa laju...kelantan jalan kecil saja...tepi jalan rumah2 dan kedai..org selalu masuk tak.tgok.kereta datang
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun.. moga isteri dan keluarga arwah tabah dgn ujian ini.
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Skuau: sedihnya... teringat lagu ni.. ...

sedih siot lgu ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-11-2021 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainailahirojiun....
Moga diberi ketabahan buat si isteri & keluarga
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-5-2022 01:23 PM GMT+8 , Processed in 0.082798 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list