View: 25344|Reply: 15
|
DIGI CUSTOMER SERVICE
[Copy link]
|
|
salam kawan2
nak tanya pendapat kawan2 ttg khidmat DIGI customer service lately ...
aku ada masaalah dgn bil yg melambung2 sejak 2 3 bulan nih
aku pun pelik, sedangkan aku guna digi service ni dah almost 2 tahun
tak penah pulak sampai 400.00 ++ sebulan..........:@
aku try call digi helpline sejak last week tp asik2 mesin penjawab jer yg menjawab
aku tekan 0 utk bercakap dgn CS tp tak jugak dapat2.....
naik bengang aku dgn service dorang skang yg mcm hampasss . 
aku nak terminate jer line DIGI yg haku guna skang,
guna prepaid lagi baik kot ........
imajen for 3 months almost 1k + aku spend bayar bil ...............eeee... 
agak2 service telefon mane yg paling baik ? MAXIS / CELCOM ??
TQ |
Rate
-
1
View Rating Log
-
|
|
|
|
|
|
|
Aku pun dah terminate line DG, mcm ngarut jek bil aku tgk, makin tinggi, padahal aku guna xlaa byk mana, so skrg aku dah tukar ke Celcom balik, aku ni mula2 dulu guna Maxis, pastu tukar Celcom, pastu tukar Digi, skrg nih balik semula ke Celcom, aku rasa stakat nih Celcom yg terbaik utk aku, nak call service centre pun senang, layanan pun ok, setakat ni laaa |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 2# mirsha
Senasib rupanya kita ni sha ............... 
U know what, tak memasal aku spen 1k utk bil jerk
rasa rugiiii sesangatttt 
camane ek nak tukar ke celcom ? mirsha guna plan yg mane satu ?
so far ok tak ?
share sket ur experience ................TQVM |
|
|
|
|
|
|
|
line digi yang ko ambik tu....ada pekej sekali dengan internet tak????ataupun hanya line biasa....??
pernah tak surf internet....AGPS atau sebagainya... |
|
|
|
|
|
|
|
sampai bila2 pun aku takkan gun maxis/hotlink...berdendam betul aku dengan maxis ni..bil digi aku tahun lepas pun rm100 lebih waktu mula2 guna.bila cek dia caj gprs seposen dua sebab gprs tu x sampai 1 minit pun.so aku pun cakap cancel je gprs tu.aku guna ni utk call dan sms je,xde mms bagai.so dia cancel.digi aku boleh digunakan utk call dan sms je la.pastu bil seterusnya rm100 lebih gak pasal aku suka pok pek pok pek dalam hp...no yang di call tu pun bukan no digi so xdapat murah  |
|
|
|
|
|
|
|
sampai bila2 pun aku takkan gun maxis/hotlink...berdendam betul aku dengan maxis ni..bil digi aku ta ...
tabasco Post at 23-2-2011 13:14 
masaalahnya call DIGI HELPLINE dah 2 minggu asik2 mesin jer yg
menjawab .....ada alternative lain tak basco ?  |
|
|
|
|
|
|
|
Ni sama kes ngan aku gak laa... aku pun pakai gak yang pakej unlimited RM68 tu... sekali ngan sup line untuk bini aku...
aku ni hari2 check penggunaan kat *128# kan? (betul ker? lupa lak... huhu!) pastu tetiba satu hari tu aku pnyer laa terkezut pasal bil aku yang dari RM20++ tu tetiba naik sampai 200++!!! aku pun cecepat kol kastemer serbis... dapat ckp ngan derang... tp malangnyer tak leh check.... aku kene masuk online check or pegi centre.... so aku pun gi laa centre... rupanya pasal bini aku ada pakai internet... masalahnyer bini aku takder pun pakai GPRS... dia selalu pakai wifi kat kedai mamak ajer... dah tu baru tukar fon... biasa kan kalu simkad masok dalam fon baru mesti ada hantar settings GPRS utk di install dalam hp kan?? ni takder pun... so aku ckp laa kat kastemer serbis centre tu yang bini aku pakai wifi ajer... tak tau pun yg settings tu dah install dalam fon secara automatik... pastu kastemer serbis tu ckp kengkadang kat kedai mamak ker... derang akan switch off modem wifi tu for utk nak save elektrik ker something laa... then tu pasal fon bini aku tu terus masok GPRS secara automatik... cheh!! pastu aku tny tak bole appeal ker bill tu pasal bukan salah kitorang pun... katanyer dia try laa tp tak janji aper2... skang line dah kene blok pasal bill dah cecah kredit limit... konfem laa DiGi tak wat aper2 pengurangan kat bil aku...
so far aku mmg puas ati dgn DiGi pasal servis dia ok... takder masalah... lg aku pakai Blackberry... mmg cantik and laju jer internet....
skang ni aku terpaksa berbalik ker Xpax Prepaid ajer... huhuhu!! |
|
|
|
|
|
|
|
masaalahnya call DIGI HELPLINE dah 2 minggu asik2 mesin jer yg
menjawab .....ada alte ...
fiqrah Post at 23-2-2011 14:19 
ko pergi serang digi centre terus at least ko tau sape yang cakap situ dan amik nama |
|
|
|
|
|
|
|
Ni sama kes ngan aku gak laa... aku pun pakai gak yang pakej unlimited RM68 tu... sekali ngan sup li ...
medangtamang Post at 23-2-2011 14:34 
Laaa....mcm tu citernyer
hbs tu medang terminate line DIGI tu dorang
ada ADD atau REDUCE apa2 bayaran tak ?
bab2 teknikal problem ni yg hangin ni  |
|
|
|
|
|
|
|
ko pergi serang digi centre terus at least ko tau sape yang cakap situ dan amik nam ...
tabasco Post at 23-2-2011 14:35 
aku pun nak buat camtu gak tp kat Melaka ni
setahu aku DIGI center ada 1 tempat jerk ....................jauh bebeno , mencikk  |
|
|
|
|
|
|
|
Reply 10# fiqrah
Tak terminate lg pasal igt nk continue ajer... tunggu ada duit baru bayar bil tu... tp nak kene tanya lg sekali kalu derang takleh nk wat pengurangan... then terpaksa laa bayar... so far i've no probs with DiGi punyer sebis... cam aku pakai BB rasa ok laa kot pasal unlimited internet dia murah compared to Celcom n Maxis...
Terpulang pada individu nak pakai maner2 punyer service provider... |
|
|
|
|
|
|
|
yaya, aku setuju. digi ni sangat x bagus. dulu i pengguna maxis. lepas tu sebab digi ada package lebih baik i tukar ke digi. mana tau mula2 30lebih je sebulan, tapi lepas 4 bulan guna tiap-2 bulan 100lebih. i pergi digi centre tanya diberitau i subline tak blh cek, kena cari orang main line datang. tp orang main line tu sibuk nak pergi. i call helpline, helplinenya sangat teruk, x tau tekan butang apa baru dapat cari operator. kalau akhirnya dapat sambung, ia akan terputus sendiri sebab kata operator tengah sibuk. geram betul. lepas ikatan kontrak nak guna lain. dengar kawan red one sangat berbaloi. tapi sebab tempoh kontrak dengan digi belum habis maka saya belum pergi tanya tntg red one ni.
|
|
|
|
|
|
|
|
oh lupa nak beritau, akhirnya i dapat tau sebab mengapa bil saya melambung walaupun x banyak guna. rupa2 nya walaupun smartphone i tutup cellular, tapi di centre ia tak tutup, maka setiap kali i surf internet walaupun guna wifi rumah atau tempat kerja, digi tetap caj saya 15 sen setiap kali. i buka baca whatsapp, wechat, facebook, website ke , setiap kali caj 15 sen jumlahnya sangat menakutkan. digi itu gila mgkn itu sebab bil kamu melambung juga.
|
|
|
|
|
|
|
|
Salam sejahtera,sya nk tanya,td ptg sekitar jam 5:54ptg(17-04-2017)ada costumer servis dari pihak digi col saya menyuruh dalam masa 48 jam sru byr bil tertunggak sebanyak rm 81 rggit..kalau tak bayar,akan di rujuk ke mahkamah..seolah olah perkataan ini mengugut sya agar tindakan mahkamah tu tidak akan di ambil jika sya membayar..tuk makluman encik,gaji sya ini,dekat 2 bulan sda tidak kena bayar,mcm mna mahu bayar tu tunggakan,sdang kan sya berharap sepenuh nya kpd gaji saya..dan lagi satu,saya tidak suka dgn cara kmu ni tidak profesional melakukan pekerjaan sprti ini....sekian.. |
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|