CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Pdrm Cari 251,000 Pesalah Trafik. Waran Tangkap Dah Keluar

22-11-2013 05:00 PM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 12638| Komen: 64

Description: Kuala Lumpur: The Number Of Traffic Offenders Keeps Growing With Each Year. What’S Worse, More And More Are Not Paying Their Summonses.
 

KUALA LUMPUR: The number of traffic offenders keeps growing with each year. What’s worse, more and more are not paying their summonses.

In 2008, traffic police went after 96,000 vehicle users with unsettled summonses under Ops Warta VII. Five years on, the figure has shot up to more than 1.7 million.

   

Unable to go after all of them at once, police are targeting over 251,000 errant motorists, heavy vehicle drivers and motorcyclists in the first stage of Ops Cantas Trafik.

Notices are being sent out to the offenders, warning them that warrants of arrest have been issued for them. At the same time, expired warrants are being renewed.

11

Bagus
12

Marah
12

Terkejut
18

Sedih
9

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (71 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote NIXAR 22-11-2013 10:26 AM
cek2 la saman korang, yg mana x bayar lg tu. termasuk aku
Quote leylapple 22-11-2013 10:35 AM
pelikla...

traffic summons nie sebenarnya denda utk kurangkan kadar kemalangan di jalan raya....samada atas kecuaian sendiri ataupun car's fault...

skrg mcm nak carik duit pulak....dari rakyat...
Quote sapp73 22-11-2013 10:38 AM
nasib la siapa yang selalu melanggar peraturan jalan raya....tunggu ajelah
Quote carly_lah 22-11-2013 10:42 AM
dah check... alhamdulillah... sy dgn hubby x de saman yg tertunggak...
Quote outcast 22-11-2013 10:42 AM
pelik2 .. tunggu PDRM buat  potongan sampai 50% baru tergocoh2 nk beratur
mentaliti org kita ..
nk bayar saman punya liat , dah bertenggek saman  meroyan lak
Quote sitisitu25 22-11-2013 10:44 AM
aku ade 2 saman speeding..duh..tggu la bonus sat
Quote TanSriJess 22-11-2013 10:45 AM
bayor bayor

brani wat salah....nak bayar penakut

ppffggthhhh
Quote annehuda 22-11-2013 10:46 AM
ade sesetgh kenderaan ni nama pemilik dah meninggal. nk tukar nama tu plak payah. so sesetgh waris tu pakai gak kenderaan tu. asalkan tak kene tahan ngan polis. so kalau kene saman pun, org tu dah meninggal kes ni byk berlaku kt pinggir2 bandar n kwsn kg
Quote maja07 22-11-2013 10:57 AM
Kemana pergi hasil saman2 tu nanti ye? isi minyak jet?
Quote stinger_attack 22-11-2013 11:00 AM
Bonus bakal dikeluarkan akhir tahun......hence antara pendekatan utk  recoup balik..........

Quote taji2906 22-11-2013 11:05 AM
aku kena saman ekor tapi timingnya macam tak betul... siap ada snap gambar lagi keter aku tapi paling aku ingat, masa dan tarikh tu aku ada kat opis dan aku p opis naik motor.. keter ada kat rumah takde sapa pun pakai... puiii saman ekor...
Quote kecimpret 22-11-2013 11:12 AM
yg kena saman ni konfom keta usia 12 tahun ke atas
Quote AbukRokok 22-11-2013 11:17 AM
ada saman 70

malas la nkbyar tggu dah 300 bru byar
Quote NIXAR 22-11-2013 11:31 AM
AbukRokok posted on 22-11-2013 11:17 AM
ada saman 70

malas la nkbyar tggu dah 300 bru byar

nanti jd mcm sorang pakcik tu. polis print saman dia saja 80, berapa muka surat x tau. bersorak org2 lain yg beratur
Quote Al-Patih 22-11-2013 11:37 AM
Yaiiik ...kena cek ...takut kena saman ekor
Quote sapp73 22-11-2013 11:40 AM
kereta menteri pun tak terkecuali....menteri-menteri sila bayar saman
Quote vespa_oren 22-11-2013 11:41 AM
Hari tu check saman kereta aku rm900, tapi boleh lak hidup roadtax
Quote gaara_X 22-11-2013 11:43 AM
gali lobang tutup lobang.....
Quote mast3r 22-11-2013 11:45 AM
Kalau surat saman tak sampai rumah kena bayar tak? Ada 2 saman sblm ni, 1 ada surat, 1 xde. Yg ade surat je dah byr

Lihat semua komen(64)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-4-2024 07:24 PM GMT+8 , Processed in 0.274675 second(s), 47 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top