CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Sembilan Jemaah Haji Malaysia Cedera Dalam Kemalangan

24-8-2018 10:38 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 2142| Komen: 7

Description: Seramai sembilan jemaah Malaysia iaitu tiga lelaki dan enam wanita mengalami cedera ringan dalam kemalangan membabitkan dua buah bas yang membawa jemaah haji Malaysia ke Makkah dari Mina.

Seramai sembilan jemaah Malaysia iaitu tiga lelaki dan enam wanita mengalami cedera ringan dalam kemalangan membabitkan dua buah bas yang membawa jemaah haji Malaysia ke Makkah dari Mina.


Kredit foto: carian internet

Memetik laporan Berita Harian, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa berkata, ia hanya satu kemalangan yang tidak membabitkan kecederaan serius.

Jelasnya, kemalangan itu berlaku kira-kira jam 8.40 pagi waktu tempatan semasa bas jemaah Malaysia dalam perjalanan pulang ke Makkah selepas melakukan nafar awwal.

“Keadaan jalan pada waktu itu sangat sesak dan bas yang membawa mangsa tidak sempat menekan brek lalu melanggar satu lagi bas yang membawa jemaah haji Malaysia di hadapan," katanya kepada wartawan Malaysia di Makkah.


Sehubungan itu, beliau meminta keluarga jemaah haji di tanah air untuk tidak merasa bimbang dengan kemalangan berkenaan kerana segala langkah-langkah yang sepatutnya sudah diambil oleh pihak TH.- CARI




15

Bagus
10

Marah
26

Terkejut
16

Sedih
25

Lawak
29

Bosan

Friends Rank (121 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote matkpop 24-8-2018 10:50 AM
semoga selamat semuanya
Quote moonbug 24-8-2018 11:11 AM
Semoga cepat sembuh dan dimudahkan urusan haji
Quote Foxey 24-8-2018 01:22 PM
Semoga cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan.
Quote kechikchomel 24-8-2018 02:03 PM
Tengok kat bas tu Maktab 81. Syukur lah semua selamat.
Quote itik_kuning 24-8-2018 02:30 PM

Semoga cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan.
Quote jcopy 24-8-2018 02:33 PM
ntah kenapa aku rasa orang yg komen berdoa online semua ni aku rasa doa dorang tak ikhlas

cam nak tunjuk baik je

konon alim

Quote goss79 24-8-2018 02:52 PM
alhamdulillah cedera ringan je. moga derang cepat sembuh.. biasanya yg pegi haji ni org yg dah agak berumur, kesian derang.

Lihat semua komen(7)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

3-3-2024 04:41 AM GMT+8 , Processed in 0.060841 second(s), 36 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top