CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Anak Malaysia Lahir Mulai 1 Januari 2018 Terima RM200

27-10-2017 05:48 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 7263| Komen: 62

Description: Setiap anak Malaysia yang lahir bermula 1 Januari 2018 hingga 2022 akan menerima Dana Tabungan RM200 melalui unit Amanah Saham di Permodalan Nasional Berhad (PNB).
Setiap anak Malaysia yang lahir bermula 1 Januari 2018 hingga 2022 akan menerima Dana Tabungan RM200 melalui unit Amanah Saham di Permodalan Nasional Berhad (PNB).

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata sedemikian ketika membentangkan Bajet 2018 di Dewan Rakyat hari ini, lapor Bernama.


Foto: Harian Metro/Internet

Katanya, skim itu yang pertama kali diperkenalkan bagi menjamin masa depan generasi TN50 dikenali sebagai Amanah Dana Anak Malaysia 2050 (ADAM50).

Menteri Kewangan itu menambah, kerajaan turut memperuntukkan RM250 juta bagi pendidikan generasi TN50 yang juga digunakan bagi menubuhkan pusat Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik (STEM).


Pusat berkenaan bertujuan membentuk kaedah pembelajaran terkini selain melatih guru pakar STEM menggunakan fasiliti institut pendidikan guru sedia ada dengan kerjasama Akademi Sains Malaysia.

Dalam masa sama, peruntukan itu juga digunakan untuk mempertingkatkan modul komputer sains termasuk program koding dalam kurikulum sekolah rendah dan menengah yang kini telah wujud di tingkatan 1 dan tingkatan 3. - CARI
7

Bagus
13

Marah
2

Terkejut
13

Sedih
1

Lawak
2

Bosan

Friends Rank (38 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote torsotiger 27-10-2017 05:58 PM
Anak datok sri Siti dapat 200 jugak la ni
Quote bloodder 27-10-2017 06:08 PM
torsotiger replied at 27-10-2017 05:58 PM
Anak datok sri Siti dapat 200 jugak la ni

anak lge, anak azmin pun dapatBN adil taw






Quote jazaa100 27-10-2017 06:26 PM
bloodder replied at 27-10-2017 06:08 PM
anak lge, anak azmin pun dapatBN adil taw

Klu Tok bida kwin & dpt anak...pun blh dpt jugak kan....
Quote bloodder 27-10-2017 06:29 PM
jazaa100 replied at 27-10-2017 06:26 PM
Klu Tok bida kwin & dpt anak...pun blh dpt jugak kan....

boleh
bagi sekali rm200ke rm500 ke kat anak2 yang bapak dorang tak bertanggungjawab lepas cerai tak bagi nafkah anak
harap hasil janda dia je tuk besarkan anak2.



Quote jazaa100 27-10-2017 06:31 PM
bloodder replied at 27-10-2017 06:29 PM
boleh
bagi sekali rm200ke rm500 ke kat anak2 yang bapak dorang tak bertanggungjawab lepas cerai t ...

Tu bajet 2019.....

Tu pun klu mn kau pjg umur.....
Quote bloodder 27-10-2017 06:35 PM
jazaa100 replied at 27-10-2017 06:31 PM
Tu bajet 2019.....

Tu pun klu mn kau pjg umur.....

alamakkk
lagi setahun lebih baru dapat duit
maka kebulur la anak2 En Kulup Mydin Bin Ghulam Daawood itu.




Quote Pixie902 27-10-2017 07:03 PM
Bertuahnya babies yang bakal lahir tahun depan...alhamdulillah murah rezeki
Quote RatuDunia94 27-10-2017 07:27 PM
Kenapa hingga 2022 jah???
Quote zjen 27-10-2017 07:45 PM
kadar kelahiran kalu tinggi,  heharap lenkali jgn tambah bilangan penagih
Quote finesse 27-10-2017 07:50 PM
Dah lahir dah dpt rm200.. kaya bebudak ni..
Quote NurAlia14 27-10-2017 08:04 PM
RatuDunia94 replied at 27-10-2017 07:27 PM
Kenapa hingga 2022 jah???

lah ni kan gula2..smpai next pru la jdnye
Quote aechae 27-10-2017 08:06 PM
Oh kna berusaha lah beranak nxt nxt year
Quote kucen_miang 27-10-2017 10:06 PM
gigih la beranak 5 org berturut2
Quote hanakikan 27-10-2017 10:10 PM
nak lagi best hantar lah present box kat rumah. macam finland. baby lahir je gov hantar barang2 baby. comel je
Quote NAT_11 27-10-2017 10:12 PM
Edited by NAT_11 at 27-10-2017 10:21 PM

Kerajaan Selangor & Pulau Pinang dah LIMA TAHUN beri duit kpd
baby yang baru lahir. Najib cuma CILOK idea ni, nothing NEW.........
Friday, October 27, 2017
Bajet 2018 - Najib cedok apa yang negeri PAKATAN HARAPAN telah lakukan

Nampaknya Najib terpaksa akur dan mencedok apa yang dilakukan di negeri PAKATAN HARAPAN memerintah...
Jika dilihat Bajet 2018 kali ini banyak Najib bentangkan dari apa yang telah negeri SELANGOR & PULAU PINANG telah lakukan sejak 10 tahun dulu...
Sudah tiba masanya kita bakul sampahkan BN dan sekutunya dan berilah PAKATAN HARAPAN membuktikan apa yang mereka katakan.



Quote RED 666 27-10-2017 10:20 PM
Baguslah mcm ni ada sedikit pelaburan utk kegunaan diorg di masa dpn dan semua rakyat merasa bukan org keje gomen je
Quote jazaa100 27-10-2017 10:21 PM
NAT_11 replied at 27-10-2017 10:12 PM
Kerajaan Selangor & Pulau Pinang dah LIMA TAHUN beri duit kpd
baby yang baru lahir. Najib cuma tiru ...

Ooo....iya ke...

Brp kerj selangor bg nat?....
Quote bloodder 27-10-2017 10:22 PM
Edited by bloodder at 27-10-2017 10:24 PM

macam2 hal sekarang
ada budak senang2 dapat duit
ada budak senang2 CURIK duit
nothing NEW


Quote jazaa100 27-10-2017 10:22 PM
Yg byk membiak nanti, org trisna le....

Lihat semua komen(62)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

2-3-2024 07:07 AM GMT+8 , Processed in 0.058164 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top