CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Umur Bukan Penghalang, Remaja 21 Tahun Kahwini Nenek 70 Tahun

29-9-2017 12:23 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5366| Komen: 31

Description: Baru-baru ini, tular di media sosial di Indonesia berhubung satu pasangan yang baru berkahwin di Bogor, Indonesia.

Add Image Caption Here


Baru-baru ini, tular di media sosial di Indonesia berhubung satu pasangan yang baru berkahwin di Bogor, Indonesia. 

Menariknya, perbezaan umur antara si isteri 49 tahun lebih tua berbanding suaminya.

Memetik laporan Harian Metro, majlis perkahwinan antara Ade Irawan yang baru berusia 21 tahun dengan Sanih yang berusia 70 tahun telah berlangsung di Kampung Cipicung, Ahad lalu.

Menurut Ade, dia berkahwin dengan Sanih adalah atas dasar cinta selepas perkahwinannya yang terdahulu dengan seorang wanita sebaya berakhir dengan perceraian.

“Saya bercerai kerana bekas isteri saya sering meminta membelikan banyak benda sedangkan saya hanya bekerja sebagai buruh."


“Pernikahan saya ini adalah jodoh dan saya niatkan sebagai satu ibadah berumahtangga,” katanya yang memberikan mas kahwin berupa kelengkapan solat."

Manakala, Sanih yang sudah menjanda sebanyak dua kali pula memberitahu, dia berharap perkahwinannya kali ini kekal hingga ke akhir hayat.

“Semoga perkahwinan kami mendapat keberkatan dan saya berharap untuk mempunyai zuriat,” jelasnya.

TribunnewsBogor.com melaporkan, perkahwinan pasangan itu tular selepas gambar mereka dimuat naik di laman Facebook baru-baru ini.- CARI
8

Bagus
6

Marah
11

Terkejut
11

Sedih
5

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (55 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote fishcracker 29-9-2017 12:26 PM
Nampak seiras theyol ni...memang berjodohan
Quote haryatie 29-9-2017 12:40 PM
alahaiiii...
confident jerk makcik ni...
aku ni kalau lelaki yg beza dua, tiga tahun pun
aku da fikir macam2, betul ke tak..
baik aku larik dulu...
Quote fushimi 29-9-2017 12:44 PM
larat lagi ke nenek  tu nak main
Quote jazaa100 29-9-2017 12:49 PM
fushimi replied at 29-9-2017 12:44 PM
larat lagi ke nenek  tu nak main

Larat kot.....

Utk penuhi impian somi nakkan zuriat...
Quote fushimi 29-9-2017 12:53 PM
jazaa100 replied at 29-9-2017 12:49 PM
Larat kot.....

Utk penuhi impian somi nakkan zuriat...

hahhaahah apa nak heran pempuan indo walau tua pun pepek tetaplah kemut kuat
Quote abangadek 29-9-2017 12:54 PM
tersembur colek jambu iols dr mulut baca bab zuriat
Quote raradhia 29-9-2017 01:00 PM
aduii, xdpt nak bygkan
Quote slavehunter 29-9-2017 01:00 PM
Eh tapi zaman sekarang memang budak2 suka perempuan lagi tua. Aku pun dingorat oleh budak  muda tapi aku tak minat la....aku lagi suka lelaki lagi tua dari aku.
Quote jazaa100 29-9-2017 01:01 PM
Pompuan muda dah hbis berhijrah ke msia...amik je lah nenek tua, janji berbini...

Trisna mana nk berlaki kan laki sengkek mcm ni...baik amik zul insiyur gaji rm5k....
Quote matchstick 29-9-2017 01:36 PM
besar harapan nenek ni nk berzuriat lagi...belum menopos lagi ker nek oiii...ovari pun dh reput agaknya.

Quote little_sis 29-9-2017 01:54 PM
muka ada iras.. tp beza umur tu jauh sgt la...
Quote stayathomemom 29-9-2017 02:32 PM
Nek oo nek....bole lagi ke nak bergymnastic? Jangan patah tulang udah le ye nek? Org first nite patan katil nek patah tulang...
Quote noraidil_06 29-9-2017 03:07 PM
Konfiden tau nk berzuriat. Good luck anyway
Quote miemiecha 29-9-2017 04:25 PM
21 tahun and duda sekali.
mek umo 21 sbuk cr keje lg.. hwaaaaaaa
Quote Elle_mujigae 29-9-2017 04:28 PM
biar la..tak semua orang ada template hidup yg sama...
Quote ice_sky92 29-9-2017 04:40 PM
Edited by ice_sky92 at 29-9-2017 04:42 PM

Persoalannya makcik ni boleh mengandung lagi ke? Lol
Quote Simunggu 29-9-2017 04:42 PM
zuriat?? tak monopos kah nenek tu??
Quote insulin 29-9-2017 04:42 PM
Untung nenek bersuamikan orang lelaki muda.
Quote EvieWanKenobi 29-9-2017 07:19 PM
jauh sangat beza usianya..

Lihat semua komen(31)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

1-3-2024 05:31 AM GMT+8 , Processed in 0.059357 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top