CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Belajar Tinggi, Tapi Biadab! Netizen Jadikan Kebakaran Pusat Tahifz Bahan Jenaka

18-9-2017 11:06 AM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 6767| Komen: 23|Original author: Oleh: Maly Rosli

Description: Mata masih terbayang-bayang, telinga masih terngiang-ngiang, hati masih sayu mengingatkan kejadian kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah.
Mata masih terbayang-bayang, telinga masih terngiang-ngiang, hati masih sayu mengingatkan kejadian kebakaran di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah.

Masih ramai yang bersedih terutama ibu bapa yang kehilangan anak mereka dalam kemalangan terbabit. Pun begitu, dalam orang ramai berduka cita tetap ada insan berhati busuk mencanang keburukan pusat tahfiz.

Berikutan inisiden kebakaran itu, terdapat beberapa pengguna media sosial menjadi tular kerana memuat naik status berbaur sindiran dan kritikan bersifat menjatuh dan mengaibkan.

Seperti dikongsikan Facebook (FB) The Viral Stories, Anisa HangTuah telah memuat naik sebuah status menghina dengan membuat perbandingan antara pusat tahfiz dan sekolah Cina.



Apa yang ditulisnya itu bagaikan tidak menggambarkan dirinya sebagai seorang intelek biarpun merupkan lulusan dari sebuah institusi pengajian tinggi awam (IPTA).



Bagaimanapun, dia dipercayai sudah menyahaktifkan akaun FB miliknya itu.


Foto: FB The Viral Stories

Sementara itu, seorang lagi pengguna FB, Najmi Nadzir mempertikaikan penubuhan pusat tahfiz. Lebih memalukan, posting saudara ini kelihatan seperti sangat membenci pusat pengajian terbabit.



Foto: FB Jkkk Fan Club

Berang dengan tindakan Najmi, netizen menggunakan namanya untuk membuka satu akaun palsu bagi berkongsi tangkap layar postingnya itu.

Ramai netizen tak berpuas hati dengan tindakan itu dan menyifatkannya sebagai seorang yang jahil agama.



Tak salah meluahkan pandangan masing-masing, tapi timbangkanlah baik buruk serta kesan dan akibatnya. Tak perlu sindir-menyindir dan hina-menghina ni. Fikirkanlah perasaan keluarga mangsa, okey? - CARI
15

Bagus
28

Marah
19

Terkejut
14

Sedih
12

Lawak
29

Bosan

Friends Rank (117 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote vanillaninja 18-9-2017 11:16 AM
Bagaimanapun, dia dipercayai sudah menyahaktifkan akaun FB miliknya itu.


Eh. Kata "kessaaahh?" Alih2 deactivate jugak. Kelakar la sheols ni
Quote WarnaPelangi 18-9-2017 11:43 AM
vanillaninja replied at 18-9-2017 11:16 AM
Eh. Kata "kessaaahh?" Alih2 deactivate jugak. Kelakar la sheols ni

Hati belum kuat lagi tu. Sebab tu deactivate
Quote gerbera.memopad 18-9-2017 12:11 PM
Fuh, socmed ni mmg simulation utk medan perang. Kalau tak ada skill melawan & ketabahan luar biasa, baik senyap & upload gambar kucing je la
Quote Andyscenes 18-9-2017 12:20 PM
Beza fb dgn cari ni jauh sikit beza sbb x tunjuk muka haha. kalau tunjuk kn muka, confirm boleh tau gelap ke cerah ke terang haha
Quote palmolive 18-9-2017 12:37 PM
nampak sgt keyboard warrior...
Quote chinta89 18-9-2017 12:42 PM
hahahaha.. bab2 puast agama, semua bernai nk bsuara. kalau pub, disco, sekolah aliran cina etc, ade berani? kenapa eh melayu sendiri yg hina melayu yg  mostly islam??? malu ke jd islam??
Quote missinpiece 18-9-2017 12:45 PM
Kaw2 kena balik
Quote Cyempaka 18-9-2017 01:21 PM
Itu dikira mempersenda ke... Dia bg pendapat je. Org sekarang biadap, xsetuju dgn pendapat org terus selongkar kehidupan peribadi org, sebarkan fb pastu ajak geng kutuk ramai2.
Quote mommymonster82 18-9-2017 01:31 PM
Uum? Hurm..cakap kang ada yg terasa pulak..

Quote mommymonster82 18-9-2017 01:32 PM
Komen pasang colok tu lawak..

Aduilah..
Quote manjalara_01 18-9-2017 01:41 PM
Edited by manjalara_01 at 18-9-2017 02:35 PM
Cyempaka replied at 18-9-2017 01:21 PM
Itu dikira mempersenda ke... Dia bg pendapat je. Org sekarang biadap, xsetuju dgn pendapat org terus ...

Asthough die ade kutuk2 fitnah parents netizen lain sampai mcm tu skali reaction netizen kan?
i pun x paham...lantak die la nak hantar anak p mana...

It's like people x bleh except...ade skolah Tahfiz yg bermasalah...My point of view...i pasti byk je skolah Tahfiz kat M'sia ni yg bagus2...
Tp yg bermasalah pun ade...

Before this ade sorg malay kongsi..Pendpt sorg Chinese kat forum ni...about malays...antaranye the Chinese person kata...Kalau org malay kena criticise skit x bleh...X bleh terima as sesuatu yg Positif..utk memperbaiki kelemahan....I feel that is so true...sometimes..

Quote mizruncing 18-9-2017 02:09 PM
bkn dia mmg nk viral ke ? asl deactive
Quote miemiecha 18-9-2017 02:26 PM
tisuuuu.. dah berak, lupa flush, pastu tinggal unknown taik tu..
Quote RatuDunia94 18-9-2017 03:10 PM
Ok jah statement heshe... Cuma masyarakat kita kan hanya suka mendengar yg manis2 je.. Sbb kenyataan tu pahit..
Quote susukambingbest 18-9-2017 07:59 PM
budusnya pndapt manusia yg hntar anak ke tahfiz sbg tiket parent nak ke syurga tu. xkira mak bapak yg hntar atau ummah yg mnyatakan pndapat tu.

hntar anak ke tahfiz adlh utk kbaikan anak tu sndiri. skurg2nya anak ada klebihan hati dpenuhi dgn kalam suci. mak bapak mana yg xnak hidup anak dorng jd lbih baik? mgkin dorng rasa dgn hntar tahfiz, ank dorng dpt jd lbih baik. klau blh, dorng nak anak jauh lbih baik dr diri dorng dunia dan akhirat. masukkn anak ke tahfiz bkn sbg tiket ibu bapa tp utk diri anak tu sndiri. lbih trpelihara di dunia n di akhirat (skiranya anak tu mnjadi). ubah la mntaliti yg hrp or kata anak jd tiket utk parent ke syurga tu.
Quote merrissa 19-9-2017 03:05 AM
eh kata dia x kesah di cerca....apesal nyah aktif fb....rilek arrrrrr...

jgn komen "terima kasih musnahkan hidup saya" udah....diri sndri cri pasal
Quote woobin^^ 19-9-2017 10:03 AM
socmed keep on bringing people true color to the front


on sekolah tahfiz, do we need to be better?
of course, absolutely.
but there are time and ways to properly debate on that
Quote ~boolean 30-9-2017 02:15 AM
Cyempaka replied at 18-9-2017 01:21 PM
Itu dikira mempersenda ke... Dia bg pendapat je. Org sekarang biadap, xsetuju dgn pendapat org terus ...

Nak beri pendapat, tapi pendapat tak berapa cerdik.Nak tunjuk berani, tapi dikecam sikit terus menggelupur deactivate akaun.

Bagi pendapat biarlah bernas, dan berdirilah atas pendapat yang kita pegang berdasarkan hujah2. Bukan sekadar ikut emosi.


beberapa kes tak baik di sekolah tahfiz, terus minta ditutup SEMUANYA.
Kalau ikut kebodohan sebegini, maka sekolah kebangsaan, sekolah cina, universiti, matrikulasi dan lain2 patut ditutup juga hanya kerana beberapa kes saja.



Quote JerukBuaya 30-9-2017 06:47 AM
cari betina anisa hang tuah tu cari dia

londeh seluar dia tengok poen dia.

Lihat semua komen(23)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 04:04 PM GMT+8 , Processed in 0.057360 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top