CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

'Pikachu Tua' Jalan-jalan Cari Duit Sara Keluarga Malang

30-8-2017 01:25 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 5390| Komen: 31|Original author: Oleh: Maly Rosli

Description: Berat bahu memandang, berat lagi bahu memikulnya. Bermacam cara dan usaha orang lakukan bagi 'mengais' sedikit hasil untuk 'menyuap mulut'.
Berat bahu memandang, berat lagi bahu memikulnya. Bermacam cara dan usaha orang lakukan bagi 'mengais' sedikit hasil untuk 'menyuap mulut'.

Seorang wanita tua berusia 71 tahun diduga apabila dia terpaksa memakai kostum Pikachu demi mencari sedikit pendapatan bagi menyara kehidupan serta perbelanjaan perubatan untuk anak-anak serta suami yang terlantar sakit.




Memetik Shanghaiist, wanita dikenali sebagai Han itu sudah menggunakan semua wang simpanan untuk menanggung kos rawatan anak perempuannya yang menghidap tumor otak. Pun begitu, rawatan berkenaan gagal menyelamatkan mata anaknya.

Setahun kemudian, Han sekali lagi diduga apabila suaminya yang juga seorang pekerja buruh terjatuh dari sebuah bangunan menyebabkan kakinya patah. Malangnya, keluarga itu sudah tidak mempunyai sumber pendapatan lain untuk menanggung kos pembedahannya.


Bagaikan tidak berkesudahan, menantu Han yang menjadi tulang belakang keluarga itu pula menjadi lumpuh selepas terbabit kemalangan.

Han membeli sepasang kostum Pikachu dan memakainya di jalanan atau mana-mana pusat membeli-belah di sekitar bandar Heze, Shandong dan mengenakan bayaran sebanyak 9 yuan (RM5.80) kepada sesiapa yang mahu bergambar dengannya..


Foto: Shanghaiist

Sedih sahaja melihat air mukanya. Semoga ada insan prihatin yang sanggup membantu meringankan beban keluarganya. - CARI
30

Bagus
31

Marah
24

Terkejut
22

Sedih
21

Lawak
23

Bosan

Friends Rank (151 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote raradhia 30-8-2017 01:28 PM
kesiannya, mohon jutawan hartawan semua bg laa sumbangan sikit. .huhu
Quote Elle_mujigae 30-8-2017 01:29 PM
tak sanggup nak baca sampai habis ...
Quote Mierafaziera 30-8-2017 01:30 PM
Sedihnya....
Quote alieyrina 30-8-2017 01:46 PM
Sedihhh jugakk..prc kan byk jutawann..kenapa lahhh..plis tolong
Quote hijau_serindit 30-8-2017 01:57 PM
kesiannya nenek niiii
Quote Shirley23 30-8-2017 02:14 PM
Kesiannya. Semoga kisah makcik ni viral di Weibo dan dapat perhatian prc yang kaya raya tu. Sayu tengok muka makcik tu.
Quote epis 30-8-2017 02:45 PM
{:cryrun                                       
Quote DeeHanania 30-8-2017 02:47 PM
{:cryrun{:cryrun{:cryrun
Sedih yer
Quote irwansuhadi 30-8-2017 02:53 PM
harap2 dapatlah beliau pertolongan
Quote pittjie 30-8-2017 02:56 PM
TT mmg sengaja eja pikachu jadi pikcahu ke apa?
Quote umbut 30-8-2017 03:35 PM
Jutawan alibaba tu tolongler bantu.. kesian
Quote chinta89 30-8-2017 03:37 PM
mmg tersentuh hati sgt bertimpa2 kejadian yg menimpa...

kalau yg mcm ni rse nk bantu.

kat mesia ni,...kalau yg jenis sihat walafiat tetiba asik dpt anak tapi si bapak x kije, mmg x sudi nk bantu..
Quote kucen_miang 30-8-2017 03:38 PM
kesiannya nyonya ni
Quote minguk 30-8-2017 03:41 PM
72 thaun patut berehat bermain dengan cucu.. kesiannyaaaa~~~
Quote AaA17 30-8-2017 03:44 PM
Ala ciannya..
Quote haryatie 30-8-2017 03:50 PM
kesiannya..
Quote Pink_Purple 30-8-2017 03:56 PM
71 masik kuat lagi, sian nenek..

berdiri lama tu
Quote debab76 30-8-2017 04:00 PM
ksiannya weh
Quote ariellin 30-8-2017 04:15 PM
Tgk muka nenek tu

Lihat semua komen(31)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

17-4-2024 04:20 PM GMT+8 , Processed in 0.072480 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top