CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 3754|Reply: 31

'Pikachu Tua' Jalan-jalan Cari Duit Sara Keluarga Malang

  [Copy link]
Post time 30-8-2017 01:25 PM | Show all posts |Read mode
Berat bahu memandang, berat lagi bahu memikulnya. Bermacam cara dan usaha orang lakukan bagi 'mengais' sedikit hasil untuk 'menyuap mulut'.


Seorang wanita tua berusia 71 tahun diduga apabila dia terpaksa memakai kostum Pikachu demi mencari sedikit pendapatan bagi menyara kehidupan serta perbelanjaan perubatan untuk anak-anak serta suami yang terlantar sakit.








Memetik Shanghaiist, wanita dikenali sebagai Han itu sudah menggunakan semua wang simpanan untuk menanggung kos rawatan anak perempuannya yang menghidap tumor otak. Pun begitu, rawatan berkenaan gagal menyelamatkan mata anaknya.


Setahun kemudian, Han sekali lagi diduga apabila suaminya yang juga seorang pekerja buruh terjatuh dari sebuah bangunan menyebabkan kakinya patah. Malangnya, keluarga itu sudah tidak mempunyai sumber pendapatan lain untuk menanggung kos pembedahannya.


Bagaikan tidak berkesudahan, menantu Han yang menjadi tulang belakang keluarga itu pula menjadi lumpuh selepas terbabit kemalangan.


Han membeli sepasang kostum Pikachu dan memakainya di jalanan atau mana-mana pusat membeli-belah di sekitar bandar Heze, Shandong dan mengenakan bayaran sebanyak 9 yuan (RM5.80) kepada sesiapa yang mahu bergambar dengannya..




Foto: Shanghaiist




Sedih sahaja melihat air mukanya. Semoga ada insan prihatin yang sanggup membantu meringankan beban keluarganya. - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-8-2017 01:28 PM From the mobile phone | Show all posts
kesiannya, mohon jutawan hartawan semua bg laa sumbangan sikit. .huhu
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 01:29 PM | Show all posts
tak sanggup nak baca sampai habis ...
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 01:30 PM | Show all posts
Sedihnya....
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedihhh jugakk..prc kan byk jutawann..kenapa lahhh..plis tolong
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 01:57 PM | Show all posts
kesiannya nenek niiii
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 30-8-2017 02:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya. Semoga kisah makcik ni viral di Weibo dan dapat perhatian prc yang kaya raya tu. Sayu tengok muka makcik tu.
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
{:cryrun                                       
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-8-2017 02:47 PM From the mobile phone | Show all posts
{:cryrun{:cryrun{:cryrun
Sedih yer
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 02:53 PM | Show all posts
harap2 dapatlah beliau pertolongan
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 02:56 PM | Show all posts
TT mmg sengaja eja pikachu jadi pikcahu ke apa?
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 03:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Jutawan alibaba tu tolongler bantu.. kesian
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 03:37 PM | Show all posts
mmg tersentuh hati sgt bertimpa2 kejadian yg menimpa...

kalau yg mcm ni rse nk bantu.

kat mesia ni,...kalau yg jenis sihat walafiat tetiba asik dpt anak tapi si bapak x kije, mmg x sudi nk bantu..
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts
kesiannya nyonya ni
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 03:41 PM | Show all posts
72 thaun patut berehat bermain dengan cucu.. kesiannyaaaa~~~
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 03:44 PM | Show all posts
Ala ciannya..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-8-2017 03:50 PM | Show all posts
kesiannya..
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 03:56 PM | Show all posts
71 masik kuat lagi, sian nenek..

berdiri lama tu
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 04:00 PM | Show all posts
ksiannya weh
Reply

Use magic Report

Post time 30-8-2017 04:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Tgk muka nenek tu
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

22-5-2024 01:19 PM GMT+8 , Processed in 0.219905 second(s), 45 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list