CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Kanak-Kanak Dipaksa Makan Najis & Didera Seperti Binatang Oleh Ibu Saudara

14-8-2017 05:23 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 7988| Komen: 64

Description: Kejadian dera melibatkan seorang kanak-kanak berusia 6 tahun ini hanya diketahui oleh Umi Hamzah selepas dimaklumkan oleh anak bongsunya Jumaat lalu.

sumber : internet


Siapa tidak geram sekiranya mendapati anak kandung didera oleh saudara sendiri.

Memetik laporan Harian Metro, kejadian dera melibatkan seorang kanak-kanak berusia 6 tahun ini hanya diketahui oleh Umi Hamzah selepas dimaklumkan oleh anak bongsunya Jumaat lalu. 

Difahamkan, mangsa mula tinggal bersama ibu saudaranya selepas diberi kepercayaan oleh ibunya untuk menjaga mangsa sebagai anak angkat.

Dakwa Umi, selain dibotakkan, disimbah air panas, diseterika, dipaksa tidur dalam stor dan dirotan setiap hari, anaknya turut dipaksa memakan najis dan dicurah sambal pada kemaluan.

“Saya tidak menyangka dia (saudara perempuan) sanggup memperlakukan anak saya seperti binatang. Kalau saya tahu hendak jadi begini, saya tidak akan serahkan anak saya menjadi anak angkat dia.”


Jelas Umi, saudara perempuannya itu pernah dihubungi untuk mendapatkan penjelasan, tetapi alasan yang diterima adalah anaknya kerap terjatuh. 

Kemudian satu laporan polis dibuat oleh ibu mangsa di balai polis Jaya Gading Sabtu lalu. 

Menurut ketua polis daerah Kuantan, ACP Abdul Aziz Salleh, mangsa telah dihantar ke hospital untuk melakukan pemeriksaan perubatan dan kes itu akan disiasat mengikut Seksyen 31(1) (a) Akta Kanak Kanak 2010.- CARI
20

Bagus
16

Marah
24

Terkejut
13

Sedih
6

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (94 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote shernazz 14-8-2017 05:29 PM
mak sedara gila ka apa
andartu ke
Quote jazaa100 14-8-2017 05:54 PM
Andartu sayang budak...

Ni kaki ada skandal KT....kaki tanak balik rumah SBB anak tak de...tu ank angkt je...
Quote sayawifenikmie 14-8-2017 05:56 PM
yg si emak pulak .. kenapa diberi anak kpd saudara tu? kesian kat sedara tapi tdika ke anak?
Quote matchstick 14-8-2017 05:59 PM
keji nya perangai...apa motif ambik anak angkat kalu x suka nak membela
Quote putehkundor 14-8-2017 06:14 PM
Mak kandung Tak mampu Bela kot...set set beranak ramai.

Berita penderaan kanak kanak ni sgt mengganggu betul...
Quote zjen 14-8-2017 06:20 PM
ngat kan keje keling atau biter dr prc
Quote mamarock 14-8-2017 06:20 PM
Jahatnya mak saudara si Umi ni.

Kiranya mangsa sempat kasi tahu kat adiknya lah ni baru mak perasan. Emak pun
Quote batmana 14-8-2017 06:23 PM
sapu je balik perisa mee ramen korea kt kemaluan mak sedara tu...!!!!
Quote Keledek.kepam 14-8-2017 06:33 PM
Eee kurang ajar perangai. Kalau taknak jaga lain kali bagitahu lah. Drpd buat anak org mcm sampah {:yameteh
Quote ad_hoc79 14-8-2017 06:39 PM
terseksanya anak kecik
Quote gede-bab 14-8-2017 06:40 PM
patut dijolok anu pompuan tu dengan cili boh..baru kau gelinjang kepanasan...
Quote RahmanHatim02 14-8-2017 06:41 PM
tunggu je laa pembalasan kat kubur nanti...... tunggu kubur berasap tau   
Quote kroit92 14-8-2017 06:51 PM
memang ada sedara-mara perangai setan macam ni, jangan butakan mata, pekakkan telinga. jangan kena kat anak2 sendiri, nauzubillah min zalik, menyesal tak sudah nanti

ni pun bercakap berdasarkan pengalaman. dah kalau tak suka, tak nak jaga, tak pun dendam sangat adik-beradik kau, YANG KAU PEGI JAGA JUGAK dah kenapa. lepas tu dera tak sudah2.

mental budak tu tau tak
Quote Madel 14-8-2017 06:51 PM
Aku terus terang ckp aku mmg tak suka budak2..
Tapi tidak le aku ni membenci smapi nak membunuh ke apa kan..
Semalam tenguk 1 video kat oberc..pak tiri campak anak tiri dlm kolam mandi..diselam2 budak tu..smpai budak tu lemas..pastu si pak tiri buat2 inesen jah..nasib baik ada cctv..sepandai2 tupai melompat kan..jahanam punya pak tiri
Quote Artemesiaa 14-8-2017 06:53 PM
Kalau tak sanggup nak bela lagi elok le diserahkan semula pada maknya dari didera sebegitu lagi dapat bala
Quote abil_tetra 14-8-2017 07:00 PM
kroit92 replied at 14-8-2017 06:51 PM
memang ada sedara-mara perangai setan macam ni, jangan butakan mata, pekakkan telinga. jangan kena k ...

ada byk sbb org nak jaga....

dulu kwn sy chinese pun ada saudara jaga anaknya
so dia bg duit setiap bulan
sbb kerja, dia x dpt htr babysitter ambil tiap2 mlm
saudara offer jaga

sekali bila ambil balik, anak dah beso skit
anak hanya mkn tulang ikan n ambil isi yg lekat2 saje
mmg isi ikan seketul dia x berani ambil
menangis maknya....
Quote amyza 14-8-2017 07:12 PM
Gila punya mak sedara. Tangkap pastu lumur cili kt dia pulak
Quote EvieWanKenobi 14-8-2017 07:18 PM
kalau tak sanggup nak jaga,
bagitau la awal2..
Quote salmon-suki 14-8-2017 08:14 PM
Kenapa makin hari makin byk berita pasal dera anak,walhal darah daging sendiri tu...sampai hati betul buat budak2 cmtu,segeram2 sis kat budak2 (nak2 jenis hyper) xdelaa smpai nak mdera..setakat bt muka marah,n tegur camtu jela...ni tergamak mdera smpai mcederakan budak tu .where's your sanity??mmg betulla kajian y ckp org msia akn ada ramai y mental...nauzubillah hi minzalik

Lihat semua komen(64)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-7-2024 08:00 PM GMT+8 , Processed in 0.056486 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top