CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Telur Cacing Parasit Kini Dijadikan Penawar...

8-8-2017 05:03 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 2501| Komen: 7

Description: Tidak lama lagi, pasaran Eropah akan mula menjual telur cacing parasit yang dikatakan cacingnya mampu mengurangkan gejala sakit perut dan cirit-birit.

sumber : mStar


Tidak lama lagi, pasaran Eropah akan mula menjual telur cacing parasit yang dikatakan cacingnya mampu mengurangkan gejala sakit perut dan cirit-birit.

Memetik laporan New Scientist, cacing Trichuris yang dihasilkan syarikat Thailand iaitu Tanawisa kini merupakan sejenis produk yang mula diterima di Jerman untuk menjalankan penilaian.

Difahamkan telur cacing tersebut boleh dipasarkan di Jerman, sekiranya syarikat Thailand terbabit mampu menyakinkan pihak berkuasa negara itu. 

Dianggarkan sebanyak 500, 1,000 dan 2,500 pek telur cacing parasit akan dijual di pasaran pada peringkat permulaan. 

Tanawisa menaruh harapan tinggi penjualannya dapat berkembang pesat ke seluruh pasaran Eropah selain Jerman.- CARI

9

Bagus
8

Marah
7

Terkejut
6

Sedih
8

Lawak
9

Bosan

Friends Rank (47 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote matchstick 8-8-2017 05:29 PM
mampu mengurangkan gejala sakit perut dan cirit-birit.


no. thank you. baik aku telan pil chi kit teck aun aje..
kot boleh sembuhkan or cegah kanser gagah lah jugak nak makan ubat drpd cacing ni
Quote kimchipedas 8-8-2017 06:00 PM
Sebab sakit tu jer? Baik aku mkn charcoal ke pil chi kit teck aun ke..
Quote ultra78 8-8-2017 06:09 PM
Telur cacing. Bila masuk dalam perut ia akan menetas dan keluarlah cacing.

Tak nak.
Quote WajibulGhunah 8-8-2017 06:11 PM
Kembang tekak aku
Geli amat!
Quote DeeHanania 8-8-2017 07:25 PM
Eewww,
Baik mkn pil po chai/arang...
Quote finesse 8-8-2017 07:27 PM
ultra78 replied at 8-8-2017 06:09 PM
Telur cacing. Bila masuk dalam perut ia akan menetas dan keluarlah cacing.

Tak nak.

Kann.. dah nama pun telur cacing..
Mcm berita dulu.. susu lipas.. kononnya mempunyai zat besi dan protein yg lbh tinggi drpd susu lembu.. ewwwwwww
Quote redapple10 8-8-2017 07:54 PM
Hahahah ewwwww... teringat zmn dulu kene paksa telan ubat cacing

Lihat semua komen(7)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

22-4-2024 11:15 PM GMT+8 , Processed in 0.239573 second(s), 36 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top