CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Ceroboh Asrama, Pastu Culik & Rogol Pekerja Elektronik !

19-8-2013 10:20 AM| Diterbitkan: admin9| Dilihat: 7174| Komen: 8

Description: Kota Tinggi - “Saya Terkejut Apabila Dua Lelaki Bertopi Besbol Merah, Bersarung Muka Dan Bersenjatakan Parang Tiba-Tiba Meluru Ke Dalam Rumah Sewa Kami (Rumah Kedai) Dari Pintu Belakang.
17/08/2013 3:33pm

Gambar hiasan


KOTA TINGGI - “Saya terkejut apabila dua lelaki bertopi besbol merah, bersarung muka dan bersenjatakan parang tiba-tiba meluru ke dalam rumah sewa kami (rumah kedai) dari pintu belakang.

  “Bimbang nyawa kami terancam, kami mengikut arahan mereka dan pada mulanya lega apabila semuanya dibebaskan, namun tidak menyangka seorang daripada kami bernasib malang apabila dilarikan dan dirogol,” kata mangsa samun di Jalan Kijang, Taman Kota Batu 2, di sini, Myat Soe Thu, 25, semalam.

  Dalam kejadian jam 10.45 malam, seorang pekerja wanita sebuah kilang elektronik warga Vietnam berusia 20-an dipercayai diculik dan dirogol sekumpulan tiga lelaki selepas memecah masuk dan menyamun sebuah rumah kedai yang dijadikan asrama.

Ketika itu, mangsa bersama 14 rakannya dikejutkan apabila dua suspek bersenjatakan parang meluru masuk selepas memecahkan pintu belakang rumah kedai diduduki mereka.

Myat berkata, dua suspek meluru masuk ke dalam rumah sewa sambil mengacukan parang manakala seorang lagi suspek yang berbadan besar menunggu di luar.

  “Kami disuruh berkumpul di tengah rumah sambil suspek meminta kami menyerahkan semua barangan berharga termasuk wang tunai dan telefon bimbit ke dalam baldi.

  “Selepas mengambil barangan kami, kami disuruh keluar melalui melalui pintu depan tetapi sebaik suspek beredar, kami mendapati seorang rakan kami hilang,” katanya ketika ditemui, semalam.

Myat berkata, rakannya dipercayai dibawa menaiki kereta  Proton Gen2 berwarna kelabu sebelum dirogol.    Katanya, mangsa kemudian ditinggalkan di tepi jalan atas bukit di Jalan Air Terjun, 200 meter dari asrama yang diduduki jam 12.15 tengah malam.

Sementara itu, penolong pengurus operasi syarikat berkenaan Loo Soon Fah berkata, beliau mendapat panggilan telefon daripada seorang pekerja mengenai kejadian pecah rumah teres yang dijadikan asrama membabitkan pekerja lelaki warga Nepal di Jalan Belinjau, Taman Kota Jaya, di sini, jam 10.10 malam semalam.

Katanya, beliau menghubungi penyelia, Ahmad Pauzi Ikhsan yang tinggal di kawasan berhampiran untuk pergi membantu mangsa membuat laporan polis.

  “Bagaimanapun, pada jam 10.45 malam saya sekali lagi menerima panggilan telefon mengatakan berlaku kejadian sama membabitkan sebuah rumah kedai setingkat yang dijadikan asrama pekerja wanita warga Myanmar dan Vietnam di Taman Kota Batu 2, di sini.

  “Walaupun tiada kecederaan, kami kesal apabila seorang mangsa diculik dan dipercayai dirogol suspek,” katanya yang tiba dari Taman Daya, Johor Bahru.

  Ahmad Pauzi berkata, selepas membuat laporan polis berkata, jarak antara lokasi kejadian pertama dan lokasi kedua adalah 2.5 kilometer.

  Katanya, berdasarkan keterangan mangsa pertama (Taman Kota Jaya), pihaknya percaya jenayah dilakukan kumpulan sama.

  “Kejadian pertama membabitkan 12 pekerja lelaki warga Nepal. Antara barangan disamun, termasuk lima telefon bimbit; wang tunai RM400 dan satu pemain cakera padat video (DVD).

  “Kejadian kedua pula membabitkan 15 pekerja wanita warga Myanmar dan Vietnam dan antara barangan disamun termasuklah tiga kad ATM; lima telefon bimbit dan wang tunai RM400,” katanya.

  Menurutnya, laporan polis dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Tinggi dan berharap pihak berkuasa dapat menangkap suspek secepat mungkin.

  Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Tinggi Superintendan Mohd Nor Rasid ketika dihubungi mengesahkan kejadian.  


12

Bagus
11

Marah
10

Terkejut
10

Sedih
11

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (68 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote pakwetizzaqyah 18-8-2013 01:37 AM
myanmar ..ingtkan awek2 jawa....semoga awek myanmar itu ditenangkan hidupnya dengan segala kegembiraan...

buat si perogol...nasib lu la kanun keseksaan tk letak hukuman buat perogol diliwat sampai puas..kalau tk..ada je gayah2 tua kat forum ni sedia jadi algojonye

kah kah kah
Quote AdamBillionaire 18-8-2013 03:20 AM
STONER posted on 18-8-2013 02:33 AM
rogol kat malaysia ni dah macam cendawan lepas hujan

skrng musim tembak, musim rogol belum lg tiba..
Quote munchkin 18-8-2013 05:49 AM
takziah kpd mangsa
Quote FanTasyCreaTioN 18-8-2013 06:00 AM
keji sungguh .. dah samun tu .. samun jer la
Quote zehra2 18-8-2013 06:52 AM
takutnya..  
dlm 14 org  tu, napa dia yg kena?
Quote miss_bear 18-8-2013 07:19 AM
dalam ramai2 tu mesti dia yang paling cantik
takpun yang lain semua tak mandi
Quote peYno 18-8-2013 07:24 AM
pakwetizzaqyah posted on 18-8-2013 01:37 AM
myanmar ..ingtkan awek2 jawa....semoga awek myanmar itu ditenangkan hidupnya dengan segala kegembira ...

perogol tu yg sah JAWA atau Indon diDNA

kejadian berlaku dinegeri INDON DNA 70% ok...

Quote jaa139 18-8-2013 01:30 PM
warga manakah yang menanam benih di tanah warga vietnam itu? manjadi2 kes jenyah yang dikatakan menurun itu

Lihat semua komen(8)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

25-7-2024 01:49 AM GMT+8 , Processed in 0.078278 second(s), 52 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top