CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Harga Runcit Minyak Semua Naik 4 Sen Minggu Ini

24-5-2017 06:01 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3223| Komen: 26

Description: Minggu keempat untuk bulan Mei ini, harga runcit baru bagi petrol kekal mengalami kenaikan berbanding minggu lepas.

sumber : Oriental Daily News


Minggu keempat untuk bulan Mei ini, harga runcit baru bagi petrol kekal mengalami kenaikan berbanding minggu lepas. 

Memetik laporan China Press, petrol RON95 naik 4 sen menjadi RM2.12.

Manakala bagi petrol RON97 naik 4 sen menjadi RM2.40.

Diesel naik 4 sen menjadi RM2.03, berkuat kuasa pada 12.01 tengah malam, Khamis ini sehingga 24 Mei depan. 


Harga minyak terbaru dari 25 Mei hingga 31 Mei:
RON95 naik 4 sen  menjadi RM2.12
RON97 naik 4 sen menjadi RM2.40
Diesel naik 4 sen menjadi RM2.03 - CARI




4

Bagus
2

Marah
16

Terkejut
3

Sedih
3

Lawak
5

Bosan

Friends Rank (33 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote NyuNyu 24-5-2017 06:02 PM
Naik jah banyak banyak.. Ingat aku heran takat 4 sen tu...  
Aku kaya laaa naik la alang alang 40 sen ka 4ringgit ka
Quote degurlz 24-5-2017 06:04 PM
haha skrg dh tak tahu bila naik ker turun..kalau habis just pi isi
Quote wana89 24-5-2017 06:04 PM
Ohh.. patut la tadi isi minyak macam harga lama
Quote wana89 24-5-2017 06:04 PM
Ohh.. patut la tadi isi minyak macam harga lama
Quote wana89 24-5-2017 06:04 PM
Ohh.. patut la tadi isi minyak macam harga lama
Quote NAT_11 24-5-2017 06:08 PM
Edited by NAT_11 at 24-5-2017 06:12 PM

Kembali kepada rega asal.
Bila BRENT naik, harga minyak di MALAYSIA  sudah pastlah naik.
Tapi, bila harga BRENT turun, harga minyak Malaysia tetap naik
sebab cara kita LAIN, tak sama dgn orang lain.............
Bila harga BRENT turun dgn banyak sampai tak boleh nak tipu,
terpaksalah juga turunkan rega minyak 8 atau 10 sen.
WAR-WARnya bukan main lagi - KERAJAAN PRIHATIN DENGAN
PENDERITAAN RAKYAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.......

Quote lostnfaun 24-5-2017 06:51 PM
Adakah akan berlaku trend menaik sehingga raya?

Nak raya rugi kalau tak naik...hehe
Quote Zasss777 24-5-2017 06:58 PM
Hmmm baiklah
Quote RP255 24-5-2017 07:06 PM
inilah yang terjadi apabila kerajaan yang tidak prihatin memerintah!!!!
Quote vandergooh 24-5-2017 07:09 PM
NAT_11 replied at 24-5-2017 06:08 PM
Kembali kepada rega asal.
Bila BRENT naik, harga minyak di MALAYSIA  sudah pastlah naik.
Tapi, bil ...

Masalahnya dik.. yg celakanya... hatga minyak dunia turun bertimpa2.. kenapa kita naik jugak harga minyak... celaka sungguh najib ngan umno ni....

Sebenarnya bila buat harga mingguan ni.. rakyat kena ketuk cukup2 sebenarnya... pegi mati laa umno bn lepas ni...
Quote syadq 24-5-2017 07:19 PM
Nasib baik sempat isi full tank.
Quote RP255 24-5-2017 07:24 PM
sebab itu kita harus menukar kerajaan apda pilihanraya akan datang
Quote gigahertz 24-5-2017 08:03 PM
lostnfaun replied at 24-5-2017 10:51 AM
Adakah akan berlaku trend menaik sehingga raya?

Nak raya rugi kalau tak naik...hehe

standby gula kena sorok. nak naik harga kerajaan x bagi.
Quote jetrofa 24-5-2017 08:11 PM
dah jangka sbb brent naik...

Quote G-Pitts 24-5-2017 08:26 PM
vandergooh replied at 24-5-2017 07:09 PM
Masalahnya dik.. yg celakanya... hatga minyak dunia turun bertimpa2.. kenapa kita naik jugak harga ...

Sejak bila harga minyak dunia turun bertimpa2 ni?

Saya tengok memanjang naik saja dari awal mei hari tu.
Quote pearl.silver 24-5-2017 09:54 PM
Harga minyak masak kaa TT
Quote RP255 24-5-2017 10:19 PM
G-Pitts replied at 24-5-2017 08:26 PM
Sejak bila harga minyak dunia turun bertimpa2 ni?

Saya tengok memanjang naik saja dari awal mei ...

najib dah naikkan harga minyak untuk esok pun masih lagi nak backup najib
saya tidak faham dengan kamu

memang kamu seronokkah harga minyak naik?

negara lain berlumba lumba menyediakan yang terbaik untuk rakyat

di malaysia rakyat dibebankan dengan harga minyak yang mahal dan dikenakan pula GST
Quote aleesyasofia 24-5-2017 10:53 PM
mnyk turun boleh bilang bpe kali jer.. yg naiknya tak terkira..
Quote RP255 24-5-2017 11:00 PM
aleesyasofia replied at 24-5-2017 10:53 PM
mnyk turun boleh bilang bpe kali jer.. yg naiknya tak terkira..

negara lain apabila harga minyak dunia, maka harga minyak negara itu turun

tetapi adakah ini terjadi di malaysia?

sebab itu kita harus menukar kerajaan pada pilihanraya akan datang

Lihat semua komen(26)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

25-2-2024 06:44 AM GMT+8 , Processed in 0.066587 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top