CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Tercicir Dalam Bas, Pemandu Jujur Pulangkan Semula iPhone 7 Penumpang

2-3-2017 06:17 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 5760| Komen: 51

Description: Lelaki dikenali Kiran amat terharu apabila seorang pemandu bas 'mybus' yang berhati mulia mengembalikan telefon bimbitnya yang tercicir ketika dalam perjalanan ke pejabat dari Punggol ke Changi pada j ...

Lelaki dikenali Kiran amat terharu apabila seorang pemandu bas 'mybus' yang berhati mulia mengembalikan telefon bimbitnya yang tercicir ketika dalam perjalanan ke pejabat dari Punggol ke Changi pada jam 9.20 pagi kelmarin.


Setengah jam kemudian, dia baharu sedar telefon bimbitnya jenis iPhone 7 telah tercicir setelah memeriksa poketnya. 

Pun begitu, dia teringatkan syarikat bas yang dinaikinya dan cam wajah pemandu bas itu, jadi dia segera membuat panggilan kepada telefonnya dengan harapan ada orang menjawab.

Pemandu bas yang dikenali Poh menjawab panggilannya dan memberitahu Kiran bahawa dia akan datang ke Taman Niaga Changi untuk memulangkan iPhonenya pada hari itu juga. 

Menurut Kiran, Poh telah sampai ke Taman Niaga Changi pada jam 4 petang dan singgah di pejabatnya untuk memulangkan iPhonenya secara peribadi. 

"Ini adalah contoh kejujuran yang paling bagus."


"Saya harap dapat menjadi kawan dia."

Kiran percaya berkawan dengan seseorang yang bersikap jujur, ianya akan reflek perwatakan diri dan juga akan jadi inspirasi untuk kita menjadi seperti mereka itu. - CARI

sumber foto: www.stomp.com.sg
9

Bagus
21

Marah
29

Terkejut
19

Sedih
18

Lawak
3

Bosan

Friends Rank (99 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Manjahati 2-3-2017 06:27 PM
Well done
Quote dinopower 2-3-2017 06:27 PM
pakai iphone7... naik bus... huh...
Quote GegarVaganja 2-3-2017 06:36 PM
Ganja pun penah pulang barang foreigner yang tertinggal dlm kete Ganja time buat uber.
Tapi tak la sampai iphone 7 kan

P/s: motif apa ntah Ganja cerita
Quote Decaffeinated 2-3-2017 06:38 PM
Kat Msia pun ada drebar teksi melayu pulangkan iphone pak ereb

Tapi x masuk news lah...

Quote CiliPadiSedap 2-3-2017 06:38 PM
kalau android akak ambil.. iphone susah nak iopen.. tak macam satu forumer tu botol sos kfc pun dia rembat...
Quote Decaffeinated 2-3-2017 06:38 PM
dinopower replied at 2-3-2017 06:27 PM
pakai iphone7... naik bus... huh...

Ummah negara maju...

Quote Themilo 2-3-2017 07:26 PM
Bongoknya.. tu gambar iphone 6 la.. tengok kamera belakang pun dah tahu.. dasar PPRT, jenis iphone pun tak kenal! *flipshair*
Quote EvieWanKenobi 2-3-2017 07:28 PM
so sekarang adakah iPhone 6 or 7?
Quote ChildrenOfBodom 2-3-2017 07:31 PM
apek dh tuo, bkn reti pakai pong kalau simpan
Quote dinopower 2-3-2017 07:34 PM
Themilo replied at 2-3-2017 07:26 PM
Bongoknya.. tu gambar iphone 6 la.. tengok kamera belakang pun dah tahu.. dasar PPRT, jenis iphone p ...

tu iphone 7 plus la sis...., double fliphair....  
Quote Bell 2-3-2017 07:35 PM
dinopower replied at 2-3-2017 06:27 PM
pakai iphone7... naik bus... huh...

Spore bukan Malaysia. Org naik public xport. kereta mahal.
Quote aleesyasofia 2-3-2017 07:46 PM
good job.. jujur dan amanah
Quote FOTHER-MUCKER 2-3-2017 08:59 PM
Themilo replied at 2-3-2017 11:26 AM
Bongoknya.. tu gambar iphone 6 la.. tengok kamera belakang pun dah tahu.. dasar PPRT, jenis iphone p ...

Mungkin itu gambat iPhone 7, yang dua  ameras tu 7+.
Quote sofiazara 2-3-2017 09:14 PM
oh baca tajuk ingatkan sampai 7 org penumpang tertinggal iphone.

sorang je. k. kat malaysia pun berlambak camni
Quote sebu 2-3-2017 09:15 PM
dinopower replied at 2-3-2017 06:27 PM
pakai iphone7... naik bus... huh...

Brp harge ipon ni aku pun x mampu beli
Quote dinopower 2-3-2017 09:20 PM
sebu replied at 2-3-2017 09:15 PM
Brp harge ipon ni  aku pun x mampu beli

iphone 6s.. 16G 3600  
iphone 7 mhl lg kot  
Quote sebu 2-3-2017 09:21 PM
dinopower replied at 2-3-2017 09:20 PM
iphone 6s.. 16G 3600   
iphone 7 mhl lg kot

Mahalnyeee. Baik beli ikan  
Quote mejaputih 2-3-2017 09:25 PM
Ada kenalan iols gi USS naik apa ntah mainan kat sana ada terselit hp org tertinggal kat seat tu..terus je member tu amik wat harta sendiri.xde terfikir nk serahkan kat lost & found counter
Quote dinopower 2-3-2017 09:26 PM
sebu replied at 2-3-2017 09:21 PM
Mahalnyeee. Baik beli ikan

beli skali beli pakai 5 tahun sis... bkn cam samsung asik rosak  

Lihat semua komen(51)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

30-5-2024 11:24 PM GMT+8 , Processed in 0.062837 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top