CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Gaya Hidup Lihat artikel

Macam Tak Percaya! Ini 8 Sebab Kenapa Wanita Harus Amalkan Squat

17-1-2017 04:12 PM| Diterbitkan: CARI-MRO| Dilihat: 7407| Komen: 22|Original author: Oleh: Myra Rozi

Description: Bohong belaka jika wanita tidak mengidamkan bentuk badan yang langsing dan menarik, tapi kebanyakannya hanya mampu bermimpi tanpa ada usaha ke arahnya.
Bohong belaka jika wanita tidak mengidamkan bentuk badan yang langsing dan menarik, tapi kebanyakannya hanya mampu bermimpi tanpa ada usaha ke arahnya.

Namun tahukah anda dengan hanya melakukan senaman ringkas yang dipanggil Squat atau mencangkung ini mampu menjadikan mimpi anda menjadi realiti?

Foto: angrytrainerfitness.com
Ini antara kebaikannya yang terbukti dapat membantu wanita mendapatkan tubuh yang sempurna.

1. Menghilangkan selulit
Otot yang meregang sewaktu melakukan senaman ini membuatkan jantung bergerak dengan lebih efisien. Apabila peredaran darah berjalan lancar, maka otot dan organ akan mendapat lebih banyak nutrien dan oksigen serta membantu meningkatkan kesihatan tubuh badan. Maka ucapkan selamat tinggal sekarang pada selulit!

2. Sangat baik untuk sistem penghadaman
Squat membantu menyingkirkan toksin berbahaya dari tubuh badan manusia. Gerakan otot yang terhasil dari senaman ini boleh melancarkan gerakan cecair di dalam badan dan memudahkan proses pembuangan.

Foto: Tumblr.com
3. Membentuk punggung bulat dan menarik
Squat mampu memejalkan otot punggung dan menjadikannnya sangat terletak dan tidak kelihatan jatuh.

4. Mengurangkan berat badan
Semasa melakukan senaman ini, badan kita akan mengeluarkan peluh dengan banyak dan sudah tentulah ia akan membantu kita mendapatkan berat badan yang ideal.
Foto: Pinterest.com
5. Membetulkan postur badan
Bagi anda yang mempunyai masalah bongkok, senaman ini wajib dilakukan dan dijadikan rutin setiap hari. Gerakan Squat yang memerlukan anda untuk berdiri tegak akan memastikan tulang belakang berada dalam keadaan lurus.

6. Mencantikkan otot kaki
Gerakan ketika senaman mencangkung ini memerlukan anda untuk menggunakan keseluruhan otot kaki. Ia sekaligus membantu mengencangkan lagi otot di bahagian tersebut.

Foto: Shape.com
7. Menguatkan lutut
Apabila kita meregangkan dan membengkokkan lutut, ia akan menguatkan lagi otot di bahagian tersebut. Selain itu ia juga membenarkan oksigen untuk mengalir di sekitar sendi.

8. Boleh dilakukan tanpa sebarang bebanan
Squat adalah senaman yang paling mudah dan boleh dilakukan di mana-mana sahaja tanpa menggunakan alatan seperti 'barbell' atau apa sahaja yang melecehkan.

Foto: Tumblr.com
Dah tahu rahsia dan kebaikannya, jadi selepas ini tiada alasan lagi bagi para wanita untuk malas bersenam. Jom cuba dan selamat berjaya! -CARI
8

Bagus
15

Marah
16

Terkejut
17

Sedih
9

Lawak
27

Bosan

Friends Rank (92 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote siskepoh 17-1-2017 05:46 PM
sis mmg nak aset sis mantap. tp malas sbb kalau buat msti sakit badan semua huhu
Quote cik-jaja 17-1-2017 06:13 PM
montot xjadi beso keeee
Quote amyza 17-1-2017 09:10 PM
Nampak seksi tapi risau pulak berdiri dlm train org gila dtg gesel2.huhu
Quote tayam 18-1-2017 09:21 AM
amyza replied at 17-1-2017 09:10 PM
Nampak seksi tapi risau pulak berdiri dlm train org gila dtg gesel2.huhu

kan..bukan xnk montot montok tp risau ngan org gila seks
Quote tengku_anggun00 18-1-2017 09:22 AM
nak cntik tp malas nya......malas tahap cipan dah...
Quote bolamata 18-1-2017 12:36 PM
hari2 buat squat...tpi 25 kali sehari...tak kuasa nak buat lebih dari itu sebab malas..
Quote Ladybosss 18-1-2017 02:52 PM
Good info ..
Quote blewnatural 18-1-2017 09:24 PM
yeahh ! kena disiplin kan diri selalu buat ni .. huhu !
Quote JpA0606 19-1-2017 02:31 PM
Good info.. !!!!!!! Thanks
Quote capiloton 20-1-2017 03:53 PM
rajin2 la squat.
nanti dapat body macam yanet garcia.

[youtube]k78T9g-A2PY[/youtube]

Quote noraidil_06 21-1-2017 04:22 PM
bolamata replied at 18-1-2017 12:36 PM
hari2 buat squat...tpi 25 kali sehari...tak kuasa nak buat lebih dari itu sebab malas..

menjadi tak?
Quote bolamata 23-1-2017 11:42 AM

serious menjadi...saya ni memang dari dulu badan macam bongkok..sekarang postur badan dah menegak bila berdiri atau jalan... selulit makin hilang dan bila berjalan peha tak bergesel2...
Quote noraidil_06 23-1-2017 01:06 PM
bolamata replied at 23-1-2017 11:42 AM
serious menjadi...saya ni memang dari dulu badan macam bongkok..sekarang postur badan dah menegak  ...

semangat ni nk follow.u ade ig.nk stalk
Quote bolamata 23-1-2017 04:07 PM
noraidil_06 replied at 23-1-2017 01:06 PM
semangat ni nk follow.u ade ig.nk stalk

ig private la kak... segan la nak bagi sebab tak ada yang menarik pun..
Quote noraidil_06 23-1-2017 04:55 PM
bolamata replied at 23-1-2017 04:07 PM
ig private la kak... segan la nak bagi sebab tak ada yang menarik pun..

akak dh buat jap td squat.10 je.terus kengkang   
Quote -electrifying- 23-1-2017 05:48 PM
amyza replied at 17-1-2017 09:10 PM
Nampak seksi tapi risau pulak berdiri dlm train org gila dtg gesel2.huhu

gesel skit2 je sis, xluak pon, blik buat la squat lgi
Quote amyza 23-1-2017 06:48 PM
-electrifying- replied at 23-1-2017 05:48 PM
gesel skit2 je sis, xluak pon, blik buat la squat lgi

Tgk muka gak nak gesel2 pun
Quote bolamata 24-1-2017 08:55 AM
noraidil_06 replied at 23-1-2017 04:55 PM
akak dh buat jap td squat.10 je.terus kengkang

hari pertama akak buat saja 5-10 kali... hari ketiga up sket dari 10 ke 13 kali... bila dah ok lama-lama kita akan terbuat squat dengan banyak kali...

chaiyok2 kak... boleh punya...jom kasi bontot cantek dan tiada selulit!!!!
Quote -electrifying- 24-1-2017 12:45 PM
amyza replied at 23-1-2017 06:48 PM
Tgk muka gak nak gesel2 pun

amboi memilih ya sis..

Lihat semua komen(22)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

23-4-2024 09:10 AM GMT+8 , Processed in 0.090792 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top