CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Selepas Beri Petrol Percuma, Hari Ini Cikgu Ghani Sedekah 2000 Kampit Beras Pula

18-11-2016 12:34 PM| Diterbitkan: CARI-HBZ| Dilihat: 7426| Komen: 27|Original author: Oleh : Dean BZ

Description: Baru-baru ini, peniaga katering yang juga bekas pegawai Pejabat Pendidikan Daerah ( PPD) Kuala Muda,..


Baru-baru ini, peniaga katering yang juga bekas pegawai Pejabat Pendidikan Daerah ( PPD) Kuala Muda, Cikgu Abdul Ghani Haron, 60, telah menyumbangkan petrol percuma kepada orang ramai bagi meringankan beban masyarakat akibat kos sara hidup yang semakin meningkat.



Seperti yang dijanjikan sebelum ini, sebanyak 2000 kampit beras seberat 10 tan kini telah pun diedarkan kepada masyarakat yang memerlukan.



Menurut Cikgu Ghani, beras yang disumbangkan mendapat sambutan hebat kerana dalam masa satu jam sahaja semua bekalan beras sudah habis disedekahkan. Katanya lagi, ini membayangkan betapa masyarakat merasa amat tertekan dengan kenaikan harga barang.





Loading FB Video...

Program amal jariah yang dilakukan oleh Cikgu Ghani serta semua penderma projek sedekah hariah ini wajar menjadi ikutan kepada kita semua. Bantulah sesiapa sahaja seikhlas hati kerana sekecil-kecil bantuan amatlah besar maknanya bagi yang memerlukan. - CARI


42

Bagus
40

Marah
35

Terkejut
37

Sedih
27

Lawak
31

Bosan

Friends Rank (212 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote fishcracker 18-11-2016 12:53 PM
tahniah cikgu,
Quote missinpiece 18-11-2016 01:00 PM
Alhamdulillah
Quote kenarihitam 18-11-2016 01:20 PM
Semoga rezki cikgu makin dimurahkan oleh Allah
Quote nononcrux 18-11-2016 01:36 PM
tahniah cikgu, teringin btl nak jadi mcm cikgu ni
Quote melinda_kerr 18-11-2016 01:39 PM
kagum dgn cikgu ni.. #thismakemesmile
Quote holothurian 18-11-2016 01:46 PM
tahniah cikgu..        
Quote kentel 18-11-2016 02:44 PM
cikgu lagi bagus dari tahi politik yang pandai curi duit je...
Quote chacon 18-11-2016 02:55 PM


nama je cikgu tapi dia bekas pegawai PPD kan. respect
Quote shara154 18-11-2016 03:41 PM
Alhamdulillah semoga murah rezki dpt tolong org susah
Quote AHMADVW 18-11-2016 04:03 PM
Cikgu ghani from jannah
Quote batmana 18-11-2016 05:23 PM
ni kalu ahli parlimen,

dia buat masa nk PRU aja.

memalukan.

org cm cikgu ni la yg btul2 bantu org lain.

moga dimurahkn rezeki..
Quote Artemesiaa 18-11-2016 06:54 PM
Syukur sebab sudi membantu meringankan beban yang memerlukan
Quote hanisbunny 18-11-2016 07:24 PM
chacon replied at 18-11-2016 02:55 PM
nama je cikgu tapi dia bekas pegawai PPD kan. respect

die mmg cikgu, cume die masuk pentadbiran..so die xperlu mengajar dkt sekolah sebaliknya perform as offiecr mcm government servant yg lain...btw, Moga Allah melapangkan rezeki cikgu dan mempermudahkan segala urusan cikgu ghani..
Quote swayne 18-11-2016 07:26 PM
Alhamdulillah. Semoga Allah murahkan lagi rezeki
Quote cmf_jeangrey 18-11-2016 08:13 PM
Dia tahu sedekah tu la yg akan dibawa bila mati sok...semoga makin murah rezeki cikg ni dan juga penderma lain yg murah hati tu
Quote ninnakarinna 18-11-2016 09:14 PM
chacon replied at 18-11-2016 02:55 PM
nama je cikgu tapi dia bekas pegawai PPD kan. respect

Mungkin dia memang cikgu di sekolah sebelum diserap menjadi pegawai ppd
Quote ninnakarinna 18-11-2016 09:15 PM
What an inspiration...
Quote FARRAZOOL 18-11-2016 10:59 PM
Murah rezeki hendaknya
Quote xtravaganza 19-11-2016 01:19 AM
Klulah perangai2 mcmni ramai kat "comittee" .. Anyway, salute cekgu ni.. Murah rezeki anda..

Lihat semua komen(27)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-7-2024 11:39 PM GMT+8 , Processed in 0.079953 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top