CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Elak Dicuri, Penternak Mewarnakan 800 Biri-birinya Warna Jingga!

5-10-2016 11:09 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 8313| Komen: 33

Description: Penternak yang bernama Pip Simpson tidak dapat menahan kerugian yang dialaminya sejak 4 tahun lalu berikutan biri-biri perliharaannya itu sering dicuri, justeru mengambil keputusan menwarnakan biri-bi ...

sumber foto: www.thewestmorlandgazette.co.uk


Biri-biri sepesis terbaru yang berwarna jingga? 

Di sebuah padang hijau kawasan tasik terkemuka yang bertempat di England, Britain baru-baru ini muncul ratusan biri-biri berwarna jingga, sekaligus menjadi pemandangan yang amat menarik di kalangan masyarakat tempatan. 

Kenapa kesemua biri-biri tersebut berwarna jingga? Memetik portal The West Morland Gazette, rupa-rupanya penternak yang bernama Pip Simpson tidak dapat menahan kerugian yang dialaminya sejak 4 tahun lalu berikutan biri-biri perliharaannya itu sering dicuri. 

Justeru itu mengambil keputusan menwarnakan biri-birinya dengan warna jingga yang kelihatan terang. 


sumber foto: www.thewestmorlandgazette.co.uk

Bagi Simpson dengan cara macam itu, sekiranya biri-birinya dicuri, ini akan membolehkan dia lebih mudah mengenali biri-biri yang dimilikinya itu. 

Simpson yang kini berumur 50 tahun, sepanjang 4 tahun sebanyak 300 ekor biri-birinya telah pun dicuri, membuatkan dia bukan sahaj rasa amat geram malah sudah sampai ke tahap hilang sabar. Geram dengan apa yang dialami, Simpson terfikr satu idea iaitu dengan menwarnakan semua biri-biri miliknya dengan warna jingga. 

Dalam satu malam, Simpson telah menwarnakan semua 800 ekor yang masih tinggal dengan warna jingga. Menurutnya : " saya guna pewarna yang tiada campuran bahan kimia, yang tidak mencederakan biri-biri saya. " - CARI

sumber foto: www.thewestmorlandgazette.co.uk
sumber foto: www.thewestmorlandgazette.co.uk


15

Bagus
18

Marah
20

Terkejut
14

Sedih
26

Lawak
15

Bosan

Friends Rank (108 people)

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote senduhazab 5-10-2016 11:26 AM
Comel jewwww
Quote prettyuglybabe 5-10-2016 11:30 AM
comel je semua..
ingatkan negara kokesyen semua bertamadun..
tak ada kes curi mencuri ni
Quote dani_5353 5-10-2016 11:32 AM
Cantik la pulak
Quote zulka 5-10-2016 11:37 AM
kalau cat camtu tak ilang ke?
Quote Jejaka88 5-10-2016 11:42 AM
erkkk..nampak lagi comel ...makin org suke makan kambing nie...
Quote Artemesiaa 5-10-2016 12:01 PM
Kannn cantik lah pulak senang nak cam sendiri punya
Quote mdhelmi 5-10-2016 12:10 PM
dah macam nugget plak aku tgk
bangga kambing2 tu boleh dye bulu
Quote fishcracker 5-10-2016 01:00 PM
guna serbuk kunyit ke
Quote mzzenma 5-10-2016 02:31 PM
comel nye..muka masing2 mcm tak kisah je putih ke jingga ke

Quote Aiira 5-10-2016 03:48 PM
Comeyy dah macam pakai jacket
Quote huehue 5-10-2016 04:39 PM
Cute je biri biri tu!
Quote zameyla 5-10-2016 05:22 PM
comelnya....
dah 300 ekor hilang, sapa tak geram..
Quote sueburn 5-10-2016 06:27 PM
Comelnye, gedebab plak tu
Klu buat warna warni lg comel
Quote oppol 5-10-2016 07:43 PM
Jangan sampai biri2 kau alergik dengan pewarna kau tu sudahlah..
Quote DeeHanania 5-10-2016 08:28 PM
Edited by DeeHanania at 5-10-2016 08:30 PM

Hihihihi,tringat katun Shaun The Sheep,abis kambing dkalerkan kaler merah....memang comel  
Quote Keledek.kepam 5-10-2016 11:58 PM
Comel. Mcm pakai baju prison kaler oren
Quote mbhcsf 6-10-2016 12:43 AM
so    cuteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

owhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Quote mbhcsf 6-10-2016 12:46 AM
prettyuglybabe replied at 5-10-2016 11:30 AM
comel je semua..
ingatkan negara kokesyen semua bertamadun..
tak ada kes curi mencuri ni

hahahahaha......
Quote mbhcsf 6-10-2016 12:48 AM
tapikalau musim sheering the wool?  camner ye? orange je

Lihat semua komen(33)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

27-2-2024 02:30 AM GMT+8 , Processed in 0.058493 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top