CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Keranda Kadbod Menjadi Pilihan Masyarakat Di Venezuela

1-9-2016 11:11 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 6732| Komen: 15

Description: Keadaan ekonomi di Venezuela yang semakin meleset dan sumber barangan berkurangan, keranda kadbod kini menjadi pilihan buat penduduk yang terpaksa berjimat dalam perbelanjaan.
Oleh : TS LOO



sumber foto: http://latino.foxnews.com/



Keadaan ekonomi di Venezuela yang semakin meleset dan sumber barangan berkurangan, keranda kadbod kini menjadi pilihan buat penduduk yang terpaksa berjimat dalam perbelanjaan.

Keranda kayu di negara tersebut berharga 280 ribu Bolivar atau RM110 ribu iaitu bersamaan pendapatan setahun rakyatnya. 

Usahawan negara tersebut iaitu Blanchard (berdiri) dan Angulo (berbaring) menghasilkan keranda kadbod yang berasaskan konsep ekologi dan perlindungan alam sekitar, penggunaan papan fiber kitaran semula untuk menghasilkan keranda, dapat mengurangkan tindakan menebang pokok yang banyak. 

Bukan sahaja bahan membakar yang digunakan oleh pusat pembakaran mayat akan dapat dikurangkan malah keranda kadbod ini dapat dibentukkan dalam masa 10 minit sahaja. 


Manakala, harga jualan bagi keranda kadbod hanya satu perempat daripada harga keranda kayu atau keranda jenis keluli.-CARI

sumber foto: http://latino.foxnews.com/
sumber foto: http://latino.foxnews.com/



sumber info: latino.foxnews.com
8

Bagus
20

Marah
14

Terkejut
12

Sedih
11

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (78 people)

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote Artemesiaa 1-9-2016 12:07 PM
Dah miskin tu je le yang keluarga dia mampu nak beli yang berkerawang mahal sangat harganya
Quote Tapayana 1-9-2016 12:58 PM
miskin sgt ke venezuela ni ? apa selain industri O&G dia takde industri lain ke yg menyumbang kpd  kdnk dia ??
Quote zorrro_03 1-9-2016 01:06 PM
jaga2 sikit cable tight tu.  potong biar kemas.  kalau tersangkut sakit juga...
Quote kimchipedas 1-9-2016 02:58 PM
kesian nya..Negara ni kalo dh miskin jd miskin sgt
Quote Sandal 1-9-2016 04:18 PM
Ape kes keranda RM110k, dah macam harga rumah kos rendah je
Quote Rainrein 1-9-2016 04:20 PM
Kenapa mahal sangat harga keranda nih? Hidup susah. Mati lagi susah.
Quote FARRAZOOL 2-9-2016 12:33 AM
Mahal sgt harga keranda???
Quote hanisbunny 2-9-2016 02:45 AM
teringat dialog dlm filem P Ramlee... " hidup susah....mati pon susah..." aiyooo
Quote imransulaiman 2-9-2016 07:46 AM
1/4 daripada harga keranda kayu RM110K tu? Puluh ribu juga harga kadbod tu
Quote exclusive_vvip 2-9-2016 02:28 PM
Kat alibaba pun ada jual keranda kadbod nie...
Quote evlinne 4-9-2016 12:31 AM
Peserta Venezuela selalu menang Miss Universe kan?
Quote ayuniaa 6-9-2016 08:05 PM
Mahalnye mcm harga rumah
Quote RatuDunia94 6-9-2016 10:00 PM
Tapayana replied at 1-9-2016 12:58 PM
miskin sgt ke venezuela ni ? apa selain industri O&G dia takde industri lain ke yg menyumbang kpd  k ...

Venezuela ni miskin bukan sbb negara xde sumber tp sbb sistem ekonomi Socialism & sistem pemerintahan yg gagal...
Quote RatuDunia94 6-9-2016 10:02 PM
evlinne replied at 4-9-2016 12:31 AM
Peserta Venezuela selalu menang Miss Universe kan?

Ratu Cantik/Miss Venezuela adalah sukan kebangsaan Venezuela.. Ibarat Superbowl di US, World Cup di Brazil.. Mereka akan melatih peserta ratu cantik mereka ibarat negara US & China melatih atlit mereka ke Olympic...
Quote Hamsha001 6-9-2016 11:34 PM
Hey bro! Hi kawan2!!


100% Welcome Deposit Bonus hanya untuk anda!!!


Deposit minimum MYR100 keatas dan dapatkan bonus anda sekarang!!!



Hari2 miskin, bila la nak kaya!!!

Lihat semua komen(15)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

13-7-2024 10:35 AM GMT+8 , Processed in 0.052138 second(s), 44 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top