CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Musim Jerebu Kembali, Pasir Gudang Catat IPU Tinggi

29-8-2016 04:02 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 3426| Komen: 10

Description: Sehingga jam 10 pagi tadi, bacaan kualiti udara menyaksikan kawasan Pasir Gudang mencatat bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) paling tinggi tetapi dalam kategori sederhana iaitu 76.
Oleh : TS LOO


sumber foto : Bernama



Musim jerebu kembali melanda ibu negara dengan beberapa kawasan mencatatkan Indeks Pencemaran Udara (IPU) tidak sihat sejak pagi tadi.

Difahamkan pihak penguatkuasa Indonesia mengambil tindakan saman dan gantung lesen pengendalian bagi syarikat yang melanggar syarat yang ditetapkan.

Sehingga jam 10 pagi tadi, bacaan kualiti udara menyaksikan kawasan Pasir Gudang mencatat bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) paling tinggi tetapi dalam kategori sederhana iaitu 76. 

Portal Jabatan Alam Sekitar (JAS) turut mendapati daerah bandar raya Melaka mencatat penurunan bacaan IPU sebanyak 75 berbanding 85 pada jam 11 malam kelmarin, manakala Bukit Rambai dan Nilai masing-masing dengan bacaan 74 sehingga jam 10 pagi tadi. 


Pada jam 6 pagi tadi, di kedua-dua daerah terbabit menunjukkan penurunan berbanding di Pasir Gudang yang menyaksikan peningkatan berbanding semalam. 

Daerah lain yang mencatatkan bacaan IPU 60 ke atas ialah Larkin Lama (68), Muar (67), Port Dickson (67), dan Putrajaya (60).

Dalam pada itu, Menteri Pendidikan, Mahdzir Khalid melalui akaun twitternya menafikan kementeriannya ada mengeluarkan kenyataan media mengenai tindakan menangani jerebu di sekolah.- CARI

sumber foto: akaun twitter Mahdzir Khalid




7

Bagus
1

Marah
4

Terkejut
12

Sedih
10

Lawak
8

Bosan

Friends Rank (42 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote honeybee1802 29-8-2016 04:27 PM
Sebenornya dah ssampai 100 kot...cer check ngan singapore....habuk memutis jah pun putrajay pun....
Quote GhostWalking 29-8-2016 04:30 PM
Tan siew loo ini tered sudah ada ma
Quote nut.legacy 29-8-2016 05:27 PM
stress jerebu ni.. rasa mcm baru je experience bad haze dah kene balik
Quote MekArchana 29-8-2016 06:06 PM
Jaga-jaga semua. Jangan lupa pakai face mask.
Quote fishcracker 29-8-2016 06:16 PM
baru je lepas hujan tadi,harap2 jerebu tak kembali
Quote qronaldo7 29-8-2016 06:55 PM
KL pun dah putih ni. asap ngn debu2 sudah sampai
Quote DeeHanania 29-8-2016 08:15 PM
Jerebu kembali lagi...stres nya!!
Quote manjalara_01 29-8-2016 11:23 PM
nak sidai kain bj kat luar pun kena pakai mask
uhuhuh
Quote aizaganu 30-8-2016 07:45 PM
malaysia masih aman kekdahnya..... hahahaha

malaysia kene beli alatan baru utk kesan jerebu ni..... yg lama dh leh wat tukun tiruan....
Quote isoflavone 1-9-2016 02:27 PM
jerebu dtg lagi...

Lihat semua komen(10)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

18-6-2024 11:40 PM GMT+8 , Processed in 0.057988 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top