CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Pelayan Restoran Kek Dihina Pelanggan Wanita Jadi Viral

29-8-2016 01:57 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 9838| Komen: 54|Original author: TS LOO

Description: Di media sosial tersebar video yang memaparkan seorang perempuan tuangkan air pada seorang pelayan perempuan, kemudian menjatuhkan salah satu sajian di atas meja di atas lantai.

Pelanggan sentiasa diutamakan? Maksudnya adalah tidak boleh menolak kehendak pelanggan, perihal pelanggan adalah perihal semua orang, tidak boleh menyebabkan pelanggan rasa tidak gembira, tidak boleh ganggu pelanggan, tidak boleh membuat pelanggan sakit hati dan pelanggan adalah segala-galanya. 


Bagaimana pula, sekiranya pelanggan mengamuk, tumpahkan air, dan jatuhkan makanan di atas lantai? 


Pelayan Restoran Kek Dihina Pelanggan Wanita Jadi Viral

Di media sosial tersebar video yang memaparkan seorang perempuan menuang air kepada seorang pelayan perempuan, kemudian menjatuhkan salah satu sajian di atas meja di atas lantai. 

Mujurnya sempat dihalang oleh teman lelaki yang datang bersama perempuan yang mengamuk itu dan pengurus restoran tersebut.


Berdasarkan paparan video, jelas kelihatan kejadian itu berlaku di restoran Secret Recepi yang terletak di pusat membeli belah Imago di Kota Kinabalu. 

Difahamkan pelanggan wanita yang mengamuk itu dipercayai datang makan bersama suami dan dua orang anak. 

Pada mulanya, disebabkan makanan yang dipesan belum sampai lagi, pelanggan wanita itu pun memanggil pelayan itu dan menegurnya dengan penuh kemarahan, sebelum mengambil gelas air di atas meja dan menuangnya ke atas pelayan tersebut.


sumber foto: 


Seterusnya pelanggan tersebut kelihatan menjatuhkan salah satu sajian di atas mejanya ke lantai dan kemudian mencampak makanan pada pelayan itu.

Sepanjang kejadian tersebut, pelayan berkenaan hanya memegang alas pinggannya tanpa melawan. 

Susulan itu, lelaki yang dipercayai suami kepada wanita yang mengamuk itu segera bangun dan menghalang isterinya, sambil memujuk pelayan terbabit. 

Pada masa itu, pengurus restoran tampil untuk mengetahui keadaan sebenar, pelanggan wanita yang mengamuk itu serta-merta membuat aduan kepada pengurus berkenaan. 

Akhirnya pelayan tidak dapat menahan rasa penghinaannya, terus mencampakkan alas pinggan ke atas lantai sebelum beralih ke tempat lain. 





Rata-rata netizen mengecam pelanggan wanita itu amat sebagai kurang ajar, biarpun dirinya adalah pelanggan pun tidak wajar bertindak berketerlaluan, pelayan juga wajar dihormati dan mempunyai maruah diri.

Komen-komen netizen: 

* Pelayan juga merupakan manusia, ada perasaan, mereka bekerja mencari rezeki juga untuk kehidupan ahli keluarga dan diri sendiri. 
* Pelanggan itu semestinya terlalu dibebani tekanan.
* Sebab ibu, pelanggan itu memberi teladan yang sangat buruk kerana berkelakuan sebegitu di depan anak-anak. 
* Suami bagi pelanggan wanita yang mengamuk itu sebenarnya dia sedar isterinya tidak betul, dia memohon maaf kepada pelayan itu. 
* Jangan mengatakan pelanggan adalah betul selamanya. 


Difahamkan, pelayan itu kemudian ada dibawa ke hospital untuk rawatan, restoran turut ada membuat laporan polis. Video tersebut disebar meluas di media sosial dan dikongsi oleh netizen, dalam beberapa hari saja ianya telah dikongsi oleh ramai orang.- CARI
14

Bagus
22

Marah
15

Terkejut
21

Sedih
18

Lawak
13

Bosan

Friends Rank (103 people)

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote kentel 29-8-2016 02:13 PM
jangan dilayan betina2 cmni....
Quote chinta89 29-8-2016 02:17 PM
meh tempek sket muka ummah mana yg tuang air tu
Quote callance 29-8-2016 02:20 PM
xde info ape2 ke pasal kes ni? apsal pompuan tu naik giler? restoran maner?
Quote -electrifying- 29-8-2016 02:27 PM
apa punya perangai daaa...
tahap sabar yg tinggi pelayan tu
Quote missinpiece 29-8-2016 02:40 PM
Marah dahla. Xyahla nk wat org cam pe
Quote ISTRIMITHALI 29-8-2016 02:48 PM
maaf.. bahasa dalam artikel ni mcm berterabur je. Puas nak faham.
huhuu
Quote idril 29-8-2016 03:18 PM
uiks perangai betina tu kemainnya
sebaik laki penyabar. kesian ke waitress tu.
Quote nut.legacy 29-8-2016 03:40 PM
penyabar betul waitress tu..  good for her walk away from that lady
Quote blewnatural 29-8-2016 03:51 PM
meroyan punya pompuan , hangin aku tengoknya .. siapakah betina meroyan ni , ada fb tak ? jom kita kecam dia ..
Quote CrowneGlory 29-8-2016 04:06 PM
selayaknya dibunuh setrusnya disumbat dlm beg lantas dibuang ke dlm loji kumbahan
Quote mayakaren 29-8-2016 04:08 PM
Saman je pelanggan tu sebab ini kes buli, mendatangkan kecederaan emosi/ fizikal dan malu
Quote lasagnaklcc 29-8-2016 04:20 PM
Kalau ikut geram, rasanya waiter tu nak je lempar dulang kat minah tu.
Quote tagas 29-8-2016 04:28 PM
Dah lame tak kena TORON ngan laki kot

tu meroyan tak tentu psl  
Quote missDollie 29-8-2016 05:06 PM
Biadap nya cikki tu..bodoh..selayaknya ko kebulur kat situ..
Quote mak 29-8-2016 05:59 PM
akak kesian kat anak yg dok sebelah maknye tu...
mesti terkejut berok dia bila mak nye bertindak gitu
Quote Artemesiaa 29-8-2016 06:37 PM
Baran betul kalau tak suka masak sendiri je kat rumah tak perlu makan kat kedai
Quote Jejaka88 29-8-2016 07:52 PM
setakat kerja mcm ni ..kalau aku penumpuk sedas lepas tu blah..angkat kaki biar dia tau mana satu adap mana satu pangkat
Quote DeeHanania 29-8-2016 08:05 PM
Memang kurang ajar pun...geram tu sebab dia baling makanan camtu jek kat lantai...nak marah sekali pun gara2 terlewat dapat air pun agak2 laa nak dibaling nya makanan,cukup pantang makanan dibuat camtu...kalau nak cari kat fb Borneo ada
Quote noqiz 29-8-2016 08:49 PM
geramnya tengok..suka2 je baling makanan. masa banyak duit.. eksyen lah.. nanti tak asa duit nak makan.. baru lah ingat makanan yang dia baling tu. harap dia dapat balasan

Lihat semua komen(54)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CARI Infonet

29-2-2024 06:44 AM GMT+8 , Processed in 0.082928 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top