CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Fokus Lihat artikel

Kucing Baca Doa Sebelum Makan, Jadi Viral Dengan Lebih 2 Juta Tontonan

21-7-2016 05:56 PM| Diterbitkan: CARI-IIN| Dilihat: 9259| Komen: 22

Description: Pandai tuan kucing mendisiplinkan mereka
Oleh Izzah Abbasy

Kucing baca doa sebelum makan? Ha, kucing pun pandai nak baca doa dulu sebelum makan. Kalau kita, bila dah sampai masa kebulur, bukan main lagi gelojoh makannya tanpa membaca doa.

Kucing siapalah yang baik dan comel sangat ini. Penuh dengan sabar, tertib dan disiplin ketika nak makan.


Video kucing baca doa sebelum makan ini telah dimuatnaik oleh The001 pada 2 minggu lepas dan video itu kini ditonton lebih 2 juta pengguna Facebook.

Video tersebut menunjukkan seorang gadis memberi makan kepada 5 ekor kucingnya dan membaca doa setelah makanan telah diletakkan ke dalam bekas makanan kucing-kucingnya. Yang menarik, kucing-kucing tersebut tak berganjak langsung malah tak menyentuh pun makanan mereka semasa doa dibacakan.

Kemudian, setelah gadis tersebut siap berdoa dan memberi arahan untuk makan, barulah semua kucing itu makan. Alahai bijak sangat si bulus ini. Terlajak comel! Pandai tuan kucing mendisiplinkan mereka kan?


5

Bagus
13

Marah
13

Terkejut
11

Sedih
2

Lawak
4

Bosan

Friends Rank (48 people)

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote HannahMontana 21-7-2016 08:46 PM
habissssssssssssss la jadi kapiaq
Quote kiambang 21-7-2016 10:11 PM
Comel je... mcm manalah dia train kucing tu..
Quote bictoria 21-7-2016 10:54 PM
Bijak bijakk
Quote merrissa 22-7-2016 01:49 AM
macam mana dia ajarrrr?
Quote HazeLJoseph 22-7-2016 02:00 AM
Kih kih kih dia ajar kucing dia bersyukur itu...
Quote Gayathri24 22-7-2016 02:36 AM
comelnye!!!! ;D
Quote pearl.silver 22-7-2016 08:02 AM
2sudi je ek..cukup ke...
Quote Gadis_sarawak 22-7-2016 08:47 AM
pandai nyanyau ni...
Quote chichik 22-7-2016 08:57 AM
alahaiii bijaknya meow
Quote amiraira 22-7-2016 11:30 AM
sweetnya

pandai dia ajar kucing tu @Tashu
Quote Artemesiaa 22-7-2016 02:33 PM
Dah gi sekolah tu yg pandai
Quote cmf_Kimmy 22-7-2016 03:14 PM
kena ajar masa kucing tu kecik2 lagi kot?
Quote komorebi 22-7-2016 03:30 PM
tertib                     
Quote harisanis 22-7-2016 03:49 PM
commeyy sgtt
Quote Tashu 22-7-2016 06:53 PM
amiraira replied at 22-7-2016 11:30 AM
sweetnya

pandai dia ajar kucing tu @Tashu

Ajar baby tu taw
Quote ayuniaa 23-7-2016 02:15 AM
Comeynyee.. pandai plak tu
Quote akakmasihvogue 23-7-2016 06:31 AM
Kucing tu tunggu dgn sabarr
Quote shin_ah81 23-7-2016 06:53 PM
Comellnye..siap bunyi2 lagi seolah2 baca doa gak

Ada sekor kucing i, siap masuk kaki dlm dulang makanan. Habis dia pijak2 biskut tu,   ada hati nak lawan senior. Tak pepasal kena tarik kaki keluar dari  dulang
Quote arrowtotheknee 24-7-2016 12:21 AM
Comel paham bahasa kuceng2 ni. Tak macam manusia

Lihat semua komen(22)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

27-5-2024 03:27 PM GMT+8 , Processed in 0.069613 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top