CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Budak Main Pemetik Api Disambar Api Dalam Kereta

25-6-2016 12:34 PM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 7271| Komen: 10

Description: Semalam seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun dipercayai bermain pemetik api di dalam kereta ketika ibunya sedang leka mengisi minyak di sebuah stesen minyak di Guchil, Kuala Krai, akibatnya ...
Oleh : TS LOO



sumber video : http://www.bharian.com.my/



Bagi ibu bapa semua, jangan sesekali membolehkan anak-anak mudah memperolehi barang-barang yang berisiko tinggi seperti gunting, pisau, pemetik api, mancis dan lain-lain, ini kerana ianya akan mengundang situasi yang bahaya dan ada kala mungkin membawa maut buat anak kita. 

Semalam seorang kanak-kanak lelaki berusia tujuh tahun dipercayai bermain pemetik api di dalam kereta ketika ibunya sedang leka mengisi minyak di sebuah stesen minyak di Guchil, Kuala Krai, akibatnya hampir 15 peratus pada muka dan badan melecur teruk.

Dalam kejadian pada pukul 9 pagi itu, mangsa, Saifuddin Ismail Din berusia 7 tahun menemani ibunya, Zakiah Mohd. Det, 31, yang baru sahaja menghantar bekalan cendol di Pasar Pagi Guchil sebelum berhenti mengisi minyak kereta Proton Wira milik suaminya.


Menurut ibu mangsa, Zakiah Mohd. Det, sebelum kejadian, dia baru sahaja membayar untuk mengisi minyak sebaik sahaja menghantar bekalan cendol kepada seorang pelanggan untuk meniaga di bazar Ramadan.

Katanya, semasa sedang mengisi minyak, Saifuddin yang duduk di tempat duduk bahagian belakang mengadu mahu pulang ke rumah cepat disebabkan mengamuk dan merajuk kerana hendak pergi ke kedai serbaneka RM2.


"Api secara tiba-tiba menyambar daripada dalam kereta. Saya panik dan pada itu hanya fikir tentang keselamatan anak sahaja."


sumber foto: http://www.bharian.com.my/


Mangsa merupakan seorang murid Tahun Satu Sekolah Kebangsaan (SK) Sungai Pas, Kuala Krai 

Ketika ditemui pemberita di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZII), bapa mangsa, Ismail Din Awang Nor beritahu anaknya itu pada awalnya dikejarkan ke Hospital Kuala Krai untuk mendapatkan rawatan sebelum dipindahkan ke HRPZII untuk rawatan lanjut.

Jelasnya, dia tidak mengetahui dari mana anaknya memperoleh pemetik api kerana beliau bukan seorang perokok.


"Saya bersyukur semuanya selamat walaupun anak saya mengalami kecederaan akibat melecur di beberapa bahagian badan termasuk di muka," 


Kini kanak-kanak malang itu sedang dirawat di Unit Kelecuran HRPZII dan tidak dapat bercakap banyak kerana masih trauma dengan kejadian itu. - CARI





sumber : Bernama

6

Bagus
8

Marah
2

Terkejut
4

Sedih
7

Lawak
7

Bosan

Friends Rank (34 people)

  • Marah

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Terkejut

    Anonymity

  • Marah

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote abangbeca 25-6-2016 12:49 PM
Dah komen dah tred smalam...
Quote saladin780 25-6-2016 01:06 PM
kesian nya adik ini..x pasal2 beraya dgn muka melecur
Quote mbhcsf 25-6-2016 01:25 PM
Astaghfirulllah, tak pelah, nak kata apa lagi,kan, at least hikmahnya may be the boy tahu yg bhn api dlm pemetik api tu plus api tu bahaya dan minyaa petrol yg kita pam dlm kete tu , mudah meruap ,volatile, so ni mungkin mak dia x tahu ni, tak pa lah sabaq.
Quote manjalara_01 25-6-2016 01:37 PM
Edited by manjalara_01 at 25-6-2016 01:38 PM

eheheh...
org yg isi myk kat sebelah tu...slamat diri sndiri dulu...
yea la mana tau ttiber meletup hangus gituw je nnt...
Quote imransulaiman 25-6-2016 01:38 PM
Ke Ke @spiderman80 berita ni dah ada semalam
Quote lavagenting 25-6-2016 01:43 PM
imransulaiman replied at 25-6-2016 01:38 PM
Ke Ke @spiderman80 berita ni dah ada semalam

si cinapek tukang sapu tu tengah waktu rehat la....

habis rehat kang dia sapu semua sampah wa bikin....

hahahaha




Quote imransulaiman 25-6-2016 01:45 PM
lavagenting replied at 25-6-2016 01:43 PM
si cinapek tukang sapu tu tengah waktu rehat la....

habis rehat kang dia sapu semua sampah wa b ...

Hahahaha! Dah banyak ke sampah Encik  Lava buat hari ni?    
Quote lavagenting 25-6-2016 01:48 PM
imransulaiman replied at 25-6-2016 01:45 PM
Hahahaha! Dah banyak ke sampah Encik  Lava buat hari ni?

belum...semalam banyak...100 post wa si bahlol tu delete satu persatu....
sure berpeluh si tukang sapu tuu..

kesian.


hahahaha






Quote Maideen. 25-6-2016 02:07 PM
Syukurlah tiada kemalangan jiwa berlaku......
Quote lavagenting 25-6-2016 02:09 PM
Maideen. replied at 25-6-2016 02:07 PM
Syukurlah tiada kemalangan jiwa berlaku......

mati pucuk lu sebab langkah quran tu satu kemalangan jiwa...

hahahaha



Lihat semua komen(10)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

24-6-2024 04:06 PM GMT+8 , Processed in 0.060239 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top