CariDotMy

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CariDotMy Portal Portal Utama Isu Semasa Lihat artikel

Bukit Merah Mungkin Diisytihar Kawasan Bencana

25-4-2016 10:14 AM| Diterbitkan: CARI-LTS| Dilihat: 4527| Komen: 10

Description: Bukit Merah mungkin akan diisytiharkan sebagai kawasan bencana susulan situasi paras air di empangan Bukit Merah, Perak kini berada pada tahap kritikal.


sumber foto:  https://1.bp.blogspot.com/


Bukit Merah mungkin akan diisytiharkan sebagai kawasan bencana susulan situasi paras air di empangan Bukit Merah, Perak kini berada pada tahap kritikal.

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, pihaknya akan membuat permohonan kepada kerajaan persekutuan untuk melakukan pengisytiharaan itu, jika air di empangan berkenaan terus kekal kritikal dalam tempoh sehingga hari ini.

Jelas Zambry, kesan daripada pemendapan tanah di tasik tertua negara itu merupakan antara faktor yang menyebabkan keadaan paras airnya kritikal.

Setakat ini, menurutnya lagi, keadaan paras air di empangan berkenaan mencatatkan sedikit peningkatan sejak malam semalam akibat taburan hujan di beberapa kawasan berdekatan.


Namun, katanya, kerajaan negeri tetap akan meneruskan pemantuan secara teliti kerana keadaan paras air di tasik itu boleh memberi kesan buruk kepada pesawah-pesawah di sekitar 5,000 hektar kawasan berkenaan.- CARI Infonet



26

Bagus
10

Marah
10

Terkejut
20

Sedih
23

Lawak
14

Bosan

Friends Rank (103 people)

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Lawak

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity

  • Sedih

    Anonymity

  • Bagus

    Anonymity

  • Bosan

    Anonymity


ADVERTISEMENT


Anda Mungkin Meminati

Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote jetrofa 25-4-2016 08:19 PM
owh...nak kena buat permohonan juga
Quote cherub 25-4-2016 08:58 PM
Satu mesia dah jerebu...istihar satu malaysia la kawasan bencana.
Quote mesmerize 25-4-2016 09:02 PM
tiada ujan langsung ke
kat lembah kelang ni alhamdulillah semalam ujan lebat petang hari
siang tadi pun ujan light2.. so dah tak berapa panas
esok tatau la pula apa cite
Quote EvieWanKenobi 25-4-2016 09:37 PM
semakin teruk panas kat Perak..
Quote Changa 25-4-2016 10:06 PM
cash on the spot.
Quote sgbuloh 25-4-2016 10:13 PM
semalam PJ hujan.. tadi pun hujan lagi. kesian perak..
Quote ira79 26-4-2016 11:35 AM
kalau jadi kawasan bencana... pastu? bgtau la terus apa langkah2 yg akan diambil. alhamdulillah kawasan KL selangor selalu gak hujan.. negeri2 lain panas berdengung.. perlis da start kena catu air kan? siannyer
Quote kenarikelabu 26-4-2016 11:51 AM
Mmg betul la...kawasan tengah mmg ada hujan, kerap jugak. Belah utara mmg tgh panas sgt2 skg. Belah selatan xtau la...ada hujan turun tak?
Quote Siput_Sawah 26-4-2016 11:57 AM
Harap Rakyat Jelata negeri negeri utara bertabah dgn ujian el nino ini......
Quote jofizo 26-4-2016 12:04 PM
utara mmg panaih sgt....

Lihat semua komen(10)


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

21-7-2024 03:58 PM GMT+8 , Processed in 0.047447 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top